واضح آرشیو وب فارسی:وااسلاماه: به نقل از ندای سنت و سنی آنلاین ؛ امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه «سنت نبوی تفسیر عملی وحی است» امنیت و آسایش جامعه را در پیروی از تعالیم قرآن و سنت دانست. مولانا عبدالصمد ساداتی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت سراوان (۲۲ آبان ۱۳۹۴) پس از تلاوت آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا» [المائده:۳] اظهار داشت: این آیه روز عرفه بر رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نازل گردید. احکام دین و عقیده با وحی و مبدأ کائنات اتصال دارد و به وسیله پیامبر معصوم به ما رسیده است. این احکام توسط دانشمندان، حقوق دانان، قانون گذاران و رهبران سیاسی و حکومت ها وضع نگردیده اند. پیامبران الهی در هیچ یک از احکام شرعی تغییر ایجاد نکرده اند و بنا بر مصالح اجتماعی، سیاسی و یا به خاطر جلب رضایت اشخاص، یا کسب قدرت هیچ حکمی از احکام الهی را تبدیل یا لغو ننموده اند، بلکه در دستورات الهی کوچک ترین سهل انگاری روا نداشته و در هر حال حدود الهی و احکام شرعی را به مرحله اجرا گذاشته اند. خطیب جمعه اهل سنت سراوان خاطرنشان کرد: سوره کافرون در مکه و زمانی نازل شد که تعداد مسلمانان کم بود و ظلم و ستم مشرکان به اوج خود رسیده بود، اما این سوره به طور صریح و قاطع عقیده مسلمانان را بیان می کند. رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم نیز طبق دستور الله تعالی که می فرماید: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ» [المائده:۶۷] حاضر نبود با هیچ تهدید و تطمیعی از عقیده خود دست بردارد و در ابلاغ رسالت خللی واقع گردد. مولانا ساداتی بیان نمود: هنگامی که زنی از قبیله بنی مخزوم مرتکب سرقت شده بود و جرمش محرز گردید، بزرگان قبیله بنی مخزوم، از حضرت اسامه بن زید خواستند تا نزد پیامبر اکرم برود و در حق آن زن شفاعت کند. وقتی حضرت اسامه موضوع را خدمت آن حضرت صلی الله علیه وسلم مطرح کرد، رنگ صورت رسول الله صلی الله علیه وسلم از شدت ناراحتی و خشم متغیر شد و فرمود: «أتَشْفَعُ فی حَدٍّ من حُدُود اللّه تعالى؟» آیا درباره حدودی از حدودالله سفارش می کنی؟ سپس خطاب به مردم فرمود: ای مردم، بدانید که سبب و عامل هلاکت اقوام گذشته این بوده که در اجرای قانون الله تعالی تبعیض روا می داشتند؛ هرگاه فرد شریف و شخصیت برجسته ای از آنان مرتکب سرقت می شد قانون را اجرا نمی کردند و فقط ضعفاء را مجازات می کردند. آن حضرت صلی الله علیه وسلم سپس فرمود: وایْمُ اللَّهِ لَوْ أَنَّ فاطمه بِنْتَ محمدٍ سَرَقَتْ لَقَطَعْتُ یَدَها؛ سوگند به خدا اگر فاطمه دختر محمد سرقت کرده بود دستش را قطع می کردم. مولانا عبدالصمد ساداتی در ادامه افزودند: همین علو همت و صلابت هدف بود که به اصحاب و جانشینان راستین آن حضرت صلی الله علیه وسلم منتقل می شد و آنان نیز بدون آن که به منفعت و زیان و پیروزی و شکست ظاهری بیندیشند با یقین و ایمان و بدون انعطاف و درنگ تمام تعالیم قرآن و احکام شرعی و اصول اسلامی را به مرحله اجرا می گذاشتند. امروز نیز مسلمانان باید تلاش برای ایجاد امنیت و رفاه و آسایش را در تعالیم قرآنی و احکام شرعی جستجو کنند؛ با موشک، تفنگ و اسلحه امنیت در دنیا برقرار نمی شود. وی در ادامه تصریح نمود: قرآن کریم معجزۀ جاودان نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وسلم و کتابی ابدی و همیشگی است که از هر نوع تحریف و دستبرد محفوظ است. همچنین سیره و سنت نبوی نیز مورد اعتماد بوده و تفسیر عملی وحی است. الله تعالی می فرماید: «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ» [النجم:۴-۳] منابع : ندای سنت و سنی آنلاین
یکشنبه ، ۲۴آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: وااسلاماه]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]