تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821076273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت عوارض مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس کمیسیون املاک شورای شهر قزوین:
پرداخت عوارض مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می شود

شورای شهر قزوین


شناسهٔ خبر: 2966925 - شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
استانها > قزوین

قزوین- رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با دادن مهلت ۱۴ روزه وضعیت دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله شهر قزوین مجددا بررسی و با رعایت شرایط مالی ساکنان مساعدت قانونی اعمال می شود. به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار شد مشکلات ساکنان مناطق منفصله شهری مورد بررسی قرار گرفت. احد چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهارداشت: اگر ساخت و ساز در مناطق منفصله شهری قبل از تصویب طرح هادی باشد از پرداخت عوارض و جریمه معاف است و اگر بعد از آن باشد باید بررسی قانونی کنیم تا راهی برای کمک به ساکنان پیدا شود. وی افزود: اگر حکمی صادر شده و بر اساس قانون است شهرداری ملزم به اجرای آن است و با مسائلی که مطرح شده باید کمی اجرای طرح را به عقب بیندازیم تا زمان کافی برای بررسی جامع باشد تا ظلمی به مردم صور ت نگیرد.

چگینی یادآورشد: لحاظ کردن تخفیف ۵۰ درصدی برای کمک به ساکنان منطقه بوده و شورا آمادگی دارد ضمن رعایت حال ساکنان این مناطق با شنیدن دفاعیات آنها از مسیر قانونی به افراد کمک کند. رئیس کمیسیون املاک وتوافقات شورای شهر قزوین در خصوص توافق شهرداری با مالک قطعه زمینی به مساحت ۱۱.۶ هکتار برای تغییر کاربری و ایجاد فضای مسکونی، تجاری، ورزشی و فضای سبز در کمربندی جنوب شهر قزوین اظهارداشت: لایحه شهرداری با مالک زمینی در کمربندی جنوب در ضلع شرقی خیابان راه آهن در غرب مصلی در کمیسیون ماده پنج مطرح شده که با تغییر کاربری به مسکونی و فضای سبز ۴۰ درصد در محدوده خدماتی برای سهم شهرداری توافق شده است. وی اضافه کرد: در خارج از محدوده خدماتی هم سهم شهرداری ۷۷ درصد و مالک ۲۳ درصد است که ۱۵۰۰ متر تجاری، ۴.۵ هکتار فضای سبز، ۳۳ هزارمترمربع خیابان، ۳۴۰۰ متر فضای ورزشی، ۲۸۰۰ مترمربع فضای فرهنگی، ۳۳۰۰ مترمربع هم مسکونی سهم شهرداری خواهد بود. چگینی یادآورشد: از این مجموعه ۱۵ قطعه متعلق به شهرداری است که توافق شده با تغییر کاربری تمامی هزینه های آماده سازی و جدول گذاری و آسفالت نیز توسط مالک زمین پرداخت شود. وی همچنین از حضور رئیس شورای عالی استان های کشور در شورای اداری شهرستان قزوین در روزهای آینده خبر داد.

در ادامه حسین غیاثوند عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین اظهارداشت: در خصوص تجدید نظر در جدول تعرفه و عوارض لایحه ای به صحن شورا آمده که فردا بررسی می شود که از اعضاء درخواست می کنیم دیدگاه های خود را مطرح کنند تا در جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا به جمع بندی واحدی برسیم. وی اضافه کرد: بیشترین مراجعان از مناطق ناصرآباد، مشعل دار، چوبیندر هستند که درخواست کرده اند تعرفه ها کاهش پیدا کند و ما هم موافقیم پس از بررسی دقیق موضوع همکاری لازم با شهروندان صورت گیرد. صادقی نیارکی هم در این نشست گفت: باید در گذشته از ساخت و ساز جلوگیری می شد اما چون فشار قانونی نبوده ساخت و ساز با شرایط روستا صورت گرفته و امروز حتی قادر نیستند مجوز استحکام بنا بگیرند. وی تصریح کرد: در این شرایط ما هم نباید به مردم فشار بیاوریم چون به حد کافی مشکلات اقتصادی مردم را آزار می دهد و باید با مدارا کار را جلو ببریم.

علی فرخزاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: دو هفته به کمیسیون شهرسازی فرصت داده می شود تا فعلا پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نشود و پس از اطلاع رسانی مناسب و بررسی جامع ابعاد طرح نسبت به اجرایی شدن آن اقدام لازم صورت گیرد. در این جلسه اعضاء پیشنهادی برای اختصاص فضایی در ساختمان جدید شهرداری قزوین به جلسات شورای شهر با حداقل ۵۰ مترمربع ارائه کردند که به تصویب رسید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن