تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان مجلس: فرانسه کشته خویش را درو كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نمایندگان مجلس: فرانسه کشته خویش را درو كرد
پس از نزديك به پنج سال از تشكيل گروه تروريستي موسوم به داعش توسط كشورهاي غربي كه با هدف به چالش كشيدن منطقه غرب آسيا صورت گرفت، روز گذشته اعضاي اين گروه تکفيري- تروريستي در يك اقدام غير‌انساني امنيت يكي از مهم‌ترين شهرهاي فرانسه را با بحران مواجه ساخت.
پس از نزديك به پنج سال از تشكيل گروه تروريستي موسوم به داعش توسط كشورهاي غربي كه با هدف به چالش كشيدن منطقه غرب آسيا صورت گرفت، روز گذشته اعضاي اين گروه تکفيري- تروريستي در يك اقدام غير‌انساني امنيت يكي از مهم‌ترين شهرهاي فرانسه را با بحران مواجه ساخت.
رسانه‌هاي فرانسه، بامداد روز گذشته از وقوع دو انفجار در نزديكي «ورزشگاه استا‌دو فرانس» خبر دادند. گزارش‌ها حاكي از كشته شدن دهها نفر در حملاتي است كه به طور همزمان در چندين نقطه از پاريس به وقوع پيوسته‌اند. اولين اتفاق، هنگامي رخ داد كه يك مرد مسلح به كلاشنيكف، چندين نفر را در رستوراني پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمي كرد. پس از آن هم دست‌كم دو انفجار در نزديكي ورزشگاه «استادو فرانس»، محل برگزاري مسابقه فوتبال بين آلمان و فرانسه به وقوع پيوست. سومين گزارش‌ از بحران پاريس مربوط به تيراندازي دو مرد مسلح به شركت‌كنندگان در يك كنسرت موسيقي منتشر شد. پليس فرانسه ساعت‌ها بعد اعلام كرد كه حملات تروريستي دست‌كم در هفت نقطه پاريس به وقوع پيوسته است كه تاكنون بيش از 160 نفر كشته و 200نفر زخمي شده‌اند. اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در تاريخ 12 خرداد 1393 در ديدار شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير كويت و هيئت همراه با اشاره به خطر گروه‌هاي تكفيري در منطقه، تأكيد كردند: متأسفانه برخي كشورهاي منطقه متوجه خطري كه گروه‌هاي تكفيري، در آينده براي خود آنها ايجاد خواهد كرد نيستند و همچنان در حال حمايت از اين گروه‌ها هستند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: برخي كشورهاي منطقه اكنون با كمك به گروه‌هاي تكفيري، از كشتار و جنايات آنها در سوريه و برخي كشورهاي ديگر حمايت مي‌كنند اما در آينده نه چندان دور، اين گروه‌ها بلاي جان همان كشورهاي حامي خواهند شد و در نهايت مجبور خواهند بود كه با هزينه زياد، آنها را از بين ببرند.  البته تنها چند دقيقه پس از اين اتفاق حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان، پيام تسليت به رئيس‌جمهور فرانسه صادر كرد و در اين ميان برخي از سياسيون كشور لب به انتقاد از سياست‌هاي دولت‌هاي غربي و از جمله فرانسه در قبال سوريه و ساير كشورهاي دنيا گشودند. محمد كوثري نماينده مردم تهران و رئيس كميته دفاعي مجلس شوراي اسلامی با ابراز تأسف از حوادث تروريستي پاريس، گفت: حوادث تروريستي پاريس از نظر ما محكوم است و ما با مردم پاريس ابراز همدردي مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه «با حمايت از داعش، باد كاشتند و حالا در پاريس طوفان درو مي‌كنند»، تصريح كرد: وقتي مقام معظم رهبري، اروپايي‌ها را نصيحت كرد كه دست از حمايت از داعش بردارند، آنها به نصيحت‌هاي مقام معظم رهبري توجه نكردند و امروز همه مي‌بينند كه پيش بيني‌هاي مقام معظم رهبري درباره داعش چگونه محقق مي‌شود. رفتارهاي نمايشي دولت فرانسه عليه تروريست‌هاي داعش از ابتدا براي ما روشن بود، چون اگر قرار بود، امثال فرانسه با داعش مبارزه كنند، از ابتدا اين سازمان تروريستي را با كمك عربستان تأسيس نمي‌كردند. كوثري با بيان اينكه تركيه و عربستان هدف اصلي داعش در آينده خواهد بود، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريست‌ها حضور قاطع در صحنه دارد و تحت هيچ شرايطي اين ميدان را ترك نخواهد كرد، لذا به دولت فرانسه هم توصيه مي‌كنيم كه اگر نمي‌توانند امنيت مردم خود را در مقابل تروريست‌هاي داعش تأمين كنند، مي‌توانند اين مهم را به مستشاران نظامي ايران كه اكنون در سوريه و عراق در حال مبارزه با داعش هستند، بسپارند.
  فرانسه پاداش حمايت‌هايش از تروريست‌ها را گرفت
ابراهيم آقامحمدي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اقدام تروريستي شنبه شب در فرانسه، گفت: داعش يا هر گروه تروريستي ديگري به همراه كساني كه هدايت‌كننده تروريست‌ها هستند، مشي خود را آدم‌كشي قرار داده و از قالب انساني خارج شده‌اند. وي با اشاره به اينكه اين گروه‌هاي تروريستي، جريانات وحشت‌آفرين براي جامعه انساني هستند، افزود: نابساماني، به هم‌ريختگي، هرج و مرج و زجر ارمغان جريانات تروريستي براي جامعه انساني است، اين گروه‌ها درون ناسازگار و هرج و مرج خود را با اقدامات تروريستي آرام مي‌كنند كه اين‌گونه اقدامات در هر جاي جهان عليه ملت‌ها محكوم است. نماينده مردم خرم‌آباد ادامه داد: روزي كه فرانسه به همراه كاخ‌سفيد و ساير حكام اروپايي، داعش را به وجود آوردند تا كشورهاي اسلامي را ناامن كنند و آرامش سرزمين‌هايي كه حاكميت قانوني دارند را بر هم زنند، بايد به اين روز فكر مي‌كردند. آقامحمدي گفت: غرب به قول خودش جرياني از جنس اسلام كه البته هيچ سنخيتي با اسلام نداشت را به وجود آورد تا جهان اسلام را برهم زند اما همين جريانات امروز گريبانگير دولت‌هاي غربي از جمله فرانسه شده است. وي با اشاره به اينكه اين اقدام تروريستي، پاداش فرانسه در حمايت از تشكيل گروه‌هاي تروريستي است، خاطرنشان كرد: اين حادثه تلخ براي فرانسه و ديگر كشورهاي غربي، درس عبرتي است تا به دنبال تأمين منافع خود از طريق گروه‌هاي تروريستي نباشند. اين نماينده مجلس يادآور شد: غرب تروريست‌پروري نكند چون گريبانگير خود آنها خواهد شد، بد خواستن براي ديگران به خود آنها برمي‌گردد.

   آتش فتنه‌گري داعش دامن غربي‌ها را گرفت
همچنين محمدحسن آصفري نماينده مردم اراك و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حمله تروريستي شنبه شب داعش به پاريس، اظهار داشت: پديده داعش دست‌پرورده خود كشورهاي غربي و امريكاست و روز به روز گستره اقدامات تروريستي خودش را در منطقه بيشتر مي‌كند و به دنبال ايجاد ناامني در دنياست.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح كرد: اگر امروز هم غرب به فكر نباشد، مطمئناً فردا روزي شاهد اتفاقات بدتر در كشورهاي عربي و غربي خواهيم بود، حمايت‌هاي سياسي، تسليحاتي يا اعزام نيروي انساني براي پيوستن به داعش از جمله اقدامات كشورهاي حامي داعش در اين چند سال بوده است. وي ادامه داد: مطمئناً آتش فتنه‌گري داعش دامن خود غربي‌ها را خواهد گرفت. برگزاري نشست‌هايي با عنوان مبارزه با تروريست راهگشاي اين مشكل نيست، اگر قرار بود اين اجلاس‌ها مشكل تروريست‌ها در منطقه را حل كند، چندين سال است كه چنين اجلاس‌هايي برگزار مي‌شود. آصفري يادآور شد: اقدامات خودسر امريكايي‌ها در منطقه كه يك روز به عراق حمله مي‌كنند و يك روز به افغانستان و يك روز هم تروريست‌ها به را جان سوريه مي‌اندازند، چنين مشكلاتي را در خاورميانه به وجود آورده است، اين اقدامات خودسر‌ امريكايي‌ها سبب شده كه جريان داعش در منطقه شكل گيرد و امروز در منطقه جولان دهد. وي با بيان اينكه اگر غربي‌ها اعتقادي به مبارزه با تروريست دارند، بايد عملاً وارد كار شوند، تصريح كرد: اولين راهكار مبارزه با تروريست اين است كه جلوي اعزام نيرو، تأمين تسليحاتي و مالي داعش گرفته شود. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين عنوان كرد: با بيانيه و قطعنامه نمي‌شود طومار داعش و جريانات تروريستي در منطقه را پيچيد، جمهوري اسلامي ايران اقدام تروريستي شنبه شب پاريس را محكوم مي‌كند و خودش را شريك غم خانواده‌هاي حادثه‌‌ديده مي‌داند، ولي دولتمردان فرانسوي بايد متوجه شوند چندين سال است كه مردم سوريه و عراق به خاطر حمايت‌هاي برخي سران كشورهاي غربي و عربي از تروريست‌ها، كشته مي‌شوند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن