تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواظب باشيم تحرکات سياسي وارد اربعين نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۸ب.ظ)
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت: مواظب باشيم تحرکات سياسي وارد اربعين نشود موج - قم - نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: نبايد اجازه دهيم تحريفاتي که در قيام عاشورا ايجاد شده است، در اين مدت هم ادامه پيدا کند و بايد مديريت اين مطلب توسط روحانيون صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت در همايش توجيهي اعزام مبلغين اربعين حسيني که در مرکز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي برگزارشد با پراهميت خواندن مسأله اربعين در اين برهه زماني گفت: اربعين بزرگ‌ترين اجتماع بشري براي يک امر ديني است و در هيچ کجاي دنيا چنين امري را سراغ نداريم.
وي گفت: با رجوع به متون روايي خود به موارد متعددي در ارتباط با اربعين برخورد مي‌کنيم که آن را براي شيعه يک نشانه، علامت و وسيله قيام عنوان کرده‌اند و زيارت امام حسين(ع) در اربعين جزو نشانه‌هاي مؤمن برشمرده شده است.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمين قاضي عسکر افزود: در رابطه با شهادت ائمه(ع) در کامل الزيارات آمده است که اگر خطر جاني و مالي در راه زيارت هست، ضرورتي براي آن زيارت نيست ولي تنها جايي که باوجود خطر، منعي در آن زيارت نيست، زيارت امام حسين(ع) است.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به اقدام متوکل عباسي براي از بين بردن قبر امام حسين(ع) گفت: زيارت امام حسين(ع) محلي براي تجمع علاقه‌مندان مکتب اهل‌بيت(ع) بوده که از طريق آن براي مبارزه آماده شوند و از اين ‌رو دشمنان مي‌دانستند اين‌ يک زيارت صرف نيست.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسکر تأکيد کرد: صدام چون مي‌دانست فرهنگ عاشورا چه تأثيري بر روحيه مردم دارد، مانع زيارت عاشقان اهل‌بيت(ع) مي‌شد و پس از سقوط صدام، وقتي پيروان اهل‌بيت(ع) به قدرت رسيدند به اين اجتماع رونق بيشتري دادند.
وي در ادامه با بيان اينکه بايد بهترين استفاده معنوي را از اين اجتماع داشته باشيم گفت: خود اين اجتماع براي ما بسيار مهم و پراهميت است و از هر مسئله‌اي که اين تجمع بزرگ را کمرنگ مي‌کند و ممکن است به درگيري‌هاي داخلي منجر شود، جلوگيري شود.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري بر عدم استفاده از تصوير ايشان در مراسم اربعين، گفت: ايشان با بيان اينکه اين گردهمايي بايد صرفاً به خود مسئله اربعين محدود شود خواسته‌اند که از هرگونه اقدامي که ايجاد تفرقه کند، جلوگيري شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي عسکر خاطرنشان کرد: کار ما اين است که مراقب باشيم هرروز به اين اجتماع بزرگ و عظيم افزوده شود و حاشيه‌اي پيدا نکند.
وي افزود: توريست‌هايي که مراسم عاشورا را مي‌ديدند از اشتياق خود براي مطالعه جريان اصلي عاشورا سخن مي‌گفتند و اين نشان‌دهنده جاذبه امام حسين(ع) است.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينکه بسياري از مردم عراق بدون هيچ‌گونه امکانات مالي پذيراي زائران امام حسين(ع) هستند، گفت: در بعضي از موکب‌ها افرادي پاي زائران را ماساژ مي‌کردند و با التماس از زائران مي‌خواهند که از پذيرايي آنها استفاده کنند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمين قاضي عسکر با ابراز خرسندي از پذيرايي مردم ايران از زائران اربعين گفت: تا سال گذشته پذيرايي از زائرين اربعين محدود به منطقه عراق بود و بحمدالله اين مسأله به داخل کشور هم کشيده شده است.
وي در ادامه با تأکيد مجدد بر عدم ايجاد تفرقه در ميان زائران گفت: با توزيع سربند لبيک يا حسين در ميان زائران از تفرقه جلوگيري مي‌کند و نبايد مسائل داخلي سياسي به اين عرصه کشيده شود.
نماينده ولي‌فقيه با اشاره به خيل عظيم جمعيتي که سال گذشته به اين زيارت رفتند گفت: مقام معظم رهبري از ارديبهشت‌ دستور تشکيل ستاد اربعين را دادند تا مشکلات سال گذشته ايجاد نشود و تاکنون از طرف اين ستاد کارهاي بزرگي صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمين قاضي عسکر در ارتباط با اقدامات امسال ستاد اربعين تصريح کرد: مسير چزابه که بسيار پرخطر بود، توسعه زيادي داده‌ شده و گيت‌هاي بازرسي افزايش‌يافته و وسايل اياب و ذهاب از طريق ارگان‌هاي مختلف تهيه‌ شده است و پژوهشکده حج و زيارت نيز با ايجاد کانال در تلگرام اخبار لازم در ارتباط با اربعين را مخابره مي‌کند و همچنين بالگردهاي هلال‌احمر و خيمه‌هاي پزشکي در مناطق مختلف مستقرشده است.
وي افزود: ساماندهي زائرين از طريق سامانه سماح براي دريافت وجه نيست، بلکه براي ساماندهي نقل‌وانتقال است.
نماينده ولي‌فقيه با تأکيد بر اينکه کشور عراق امکانات پذيرايي از اين خيل جمعيت را ندارد گفت: نبايد تصور زائرين اين‌گونه باشد که همه‌چيز مثل شرايط عادي آماده است و مي‌توانند به‌راحتي در آنجا حضورداشته باشند، بلکه بايد خود را براي شرايط سخت و مشکلات خاص آماده کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي عسکر گفت: يکي از مختصات تبليغ ديني اين است که انسان زمان‌شناس باشد و لازم است توجه کنيد که اين موقعيت، زمان سخنراني طولاني نيست و با پيام‌هاي کوتاه و مفيد در روحيه مردم تأثيرگذار باشيد.
وي در ادامه با اشاره به اينکه در بين الصلاتين بايد تنها به ذکر مواردي مهم پرداخت، گفت: مبلغان اربعين بايد صرفاً به بيان نکات و مسائل فقهي مربوط به اين ايام بپردازند و از بيان موارد غيرضروري بپرهيزند.
نماينده ولي‌فقيه در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اهميت کار مداحان گفت: نبايد اجازه دهيم تحريفاتي که در قيام عاشورا ايجادشده است، در اين مدت هم ادامه پيدا کند و بايد مديريت اين مطلب توسط روحانيون صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن