تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820048854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش متفاوت رسانه های بین المللی به حملات پاریس


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش متفاوت رسانه های بین المللی به حملات پاریس


در پی حملات مرگبار پاریس که تاکنون دستکم ۱۶۰ کشته برجای گذاشته است روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: حملات پاریس پیامدهای چشمگیر برای امنیت اروپا و جهان خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایندیپندنت نوشت: اگر مشخص شود ترویست های داعش در حملات پاریس دست داشته اند، این وضعیت پیامدهای چشمگیری برای امنیت در اروپا و نقاط دیگر به همراه خواهد داشت.
واکنش متفاوت رسانه های بین المللی به حملات پاریس

این روزنامه چاپ انگلیس نوشت: فرانسه بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مقابله با تروریست های داعش ( گروه تکفیری - صهیونیستی) در سوریه بوده است. فرانسه نخستین حملات هوایی خود را علیه تروریست های داعش در ماه سپتامبر انجام داد. گاردین : فرانسه در کما فرو رفته است
گاردین هم نوشت: حملات پاریس سبب شده است فرانسه در کما فرو رود و دچار ترس از آینده شود.
روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: بار دیگر پاریس دچار وحشت شده است. اجساد کشته شدگان در خیابان ها مشاهده می شود. دوستان و خانواده ها تماس های تلفنی نگران کننده ای با یکدیگر برقرار می کنند. یک ملت در وحشت فرو رفته است. سالی که با فاجعه شارلی ابدو آغاز شد با قتل عامی فاجعه بار تر در حال به پایان رسیدن است.
واکنش متفاوت رسانه های بین المللی به حملات پاریس
بی بی سی: حملات پاریس، مرکبارترین حملات از زمان جنگ جهانی دوم
بی بی سی انگلیس هم حملات پاریس را مرگبارترین حملات از زمان جنگ جهانی دوم توصیف کرد.
 شبکه تلویزیونی بی بی سی  اعلام کرد: حملات تروریستی شب گذشته در پاریس با ده ها کشته و زخمی، مرگبارترین خشونتی بوده است که پایتخت فرانسه از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون، تجربه کرده است.   خبرگزاری فرانسه: حملات پاریس پرتلفات ترین حملات در اروپا پس از بمب گذاری های 2004 مادرید
خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی از پاریس، حملات روز جمعه در پایتخت فرانسه را پر تلفات ترین حملات در اروپا پس از بمب گذاری های مادرید در مارس سال 2004 میلادی توصیف کرد .
 خبرگزاری فرانسه همچنین هفت حمله مرگبار در اروپا را در چند دهه گذشته به این شرح اعلام کرد:
- هفتم و نهم ژانویه سال 2015 میلادی: دو فرد مسلح به کلاشنیکف به دفاتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس که کاریکاتور موهنی منتشر کرده بود ، حمله کردند. در این حمله 12 نفر از جمله هشت کاریکاتوریست و روزنامه نگار و همچنین دو افسر پلیس کشته شدند.
- بیست و دوم ژوییه سال 2011 میلادی: آندرس بیرینگ بریویک  افراط گرایی از جناح راست در بمب گذاری مقابل ساختمان دولتی در اوسلو هشت نفر را کشت و مدتی بعد 69 نفر دیگر را که اغلب آنها نوجوان بودند در اردوگاهی در جزیره یوتویا به قتل رساند.
- هفتم ژوییه سال 2005 میلادی در انگلیس: چهار حمله انتحاری هماهنگ شده در سه خط مترو و اتوبوس 56 کشته و 700 زخمی بر جا گذاشت. شبکه القاعده مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.
یازدهم مارس سال 2004 میلادی ، اسپانیا:در چهار قطار مسافربری در مادرید بمب گذاری شد که در این انفجارها 191 نفر کشته و حدود دو هزار نفر زخمی شدند.
شبه نظامیانی که مدعی بودند به تلافی مداخله اسپانیا در حملات آمریکا به عراق از جانب القاعده اقدام کرده اند ، مسئولیت این بمب گذاری ها را به عهده گرفتند.
- پانزدهم اوت سال 1998 میلادی ، انگلیس: انفجار خودروی بمب گذاری در شهر کوچکی در ایرلند شمالی 29 کشته و 220 زخمی بر جا گذاشت. جناح ناراضی ارتش جمهوریخواه ایرلند مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.
- نوزدهم ژوئن سال 1987 میلادی ، اسپانیا : بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری گروه جدایی طلب باسک مقابل مرکز خریدی در بارسلونا 21 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند.
- دوم اوت سال 1980 میلادی ، ایتالیا : انفجار بمب در اتاق انتظار ایستگاه قطار بلونیا  Bologna 85 کشته و 200 زخمی بر جا گذاشت که پر تلفات ترین حمله در تاریخ این کشور بود. العربیه : حملات پاریس حمله به ارزش های فرانسه محسوب می شود
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العربیه هم نوشت : " حملات پاریس حمله به ارزش های فرانسه محسوب می شود. حدود یک سال از زمان حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو در مرکز پاریس می گذرد. سالی که طی آن فرانسه از نظر دیپلماتیک و نظامی و از طریق مقابله با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در سوریه و عراق در تلاش برای کمک به کاهش ظلم بر آمده است. "
العربیه افزود: "حملات پاریس هشداری دیگر برای مقامات فرانسوی به منظور تغییر در موضع دولت پاریس محسوب می شود. همان گونه که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این اقدام حمله به ارزش های فرانسه محسوب می شود. در این حال، گزارش ها حاکیست همزمان با استقرار نیروهای ارتش در پایتخت فرانسه، خیابان های پاریس از تردد شهروندان عادی خالی شده است.
بر اساس این گزارش ها خیابان های پاریس تقریبا خالی است و فقط نیروهای امنیتی و ارتش در خیابان ها حضور دارند. نیروهای پلیس و ارتش فرانسه به ویژه نزدیک ساختمان های دولتی و ایستگاه های مترو مستقر شده اند.
واکنش متفاوت رسانه های بین المللی به حملات پاریس

ساکنان پاریس شوکه شده اند. مقامات فرانسوی از مردم خواستند تا در خانه هایشان باقی بمانند که این مسئله عمق فاجعه را نشان می دهد. تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا نیز تشدید شد در پی وقوع حملات و انفجارهای پاریس، تدابیر امنیتی در شهرهای آمریکا نیز تشدید شد .
به دنبال حملات مرگبار تروریستی در پاریس شهرهای واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، نیویورک، بوستون و سایر شهرهای بزرگ این کشور، تدابیر امنیتیِ خود را تشدید کرده اند. در عین حال، مقامات پلیس محلی و پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) به منظور حفظ آرامش و برای آسودگیِ خاطر مردم این کشور تأکید کردند که حضور پرشمارتر نیروهای پلیس در خیابان های شهرهای مختلف در سراسر آمریکا، صرفاً عملیاتی احتیاطی است و در واکنش به هیچ تهدید مشخصی که آمریکا با آن مواجه شده باشد، انجام نشده است. پرچم فرانسه بر فراز برج تجارت جهانی به نمایش در آمد
 در پی حملات پاریس و اعلام همبستگی آمریکا با فرانسه، پرچم فرانسه بر فراز مرکز تجارت جهانی به نمایش در آمد.
شهرهای دیگری در جهان همانند ریو دو ژانیرو و تورنتو نیز پرچم فرانسه را بر فراز ساختمان های مشهور خود نمایش دادند.
روسیه به این حمله غیر انسانی اعتراض کرد.  علاوه بر این سازمان ملل متحد، آلمان، ایتالیا، ایران و ترکیه نیز این حملات را محکوم کردند.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد این تنها فرانسه نیست که هدف حمله قرار گرفته بلکه تمام انسانیت و ارزش های جهانی هدف قرار گرفته است. اولاند و اوباما بر تقویت همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کردند
در پی حوادث مرگبار پاریس، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در مورد تقویت همکاری دو جانبه بر ضد تروریسم توافق کردند.
منبعی نزدیک به رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: «باراک اوباما در این گفتگوی تلفنی حمایت خود را از مردم فرانسه در مقابل فاجعه وحشتناکی که در پاریس به وقوع پیوست ابراز کرد و فرانسوا اولاند آنچه را که اتفاق افتاده است برای او تشریح کرد».
این منبع افزود: «دو طرف بار دیگر بر تعهد خود برای همکاری نزدیک در مبارزه با تروریسم تأکید کردند».
 


شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن