تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب بسته EPDF احياي چاه‌هاي منطقه عملياتي سيري/احيا و توليد مجدد ۷۰ حلقه چاه متروکه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
تصويب بسته EPDF احياي چاه‌هاي منطقه عملياتي سيري/احيا و توليد مجدد ۷۰ حلقه چاه متروکه موج - مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران از تصويب بسته EPDF احياي چاه‌هاي منطقه عملياتي سيري در هيأت مديره اين شرکت خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، روزانه حدود ۱۸ هزار بشکه به توليد نفت خام دريايي کشور اضافه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، طرحي براي احياي چاه‌هاي متروکه و مسدود چهار منطقه عملياتي شرکت نفت فلات قاره ايران تدوين شده که در مرحله نخست و با تصويب هيأت مديره شرکت ملي نفت ايران، قرار است ۱۸ حلقه چاه متروکه منطقه سيري احيا شود.
معاون بررسي امکان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌هاي مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران در اين زمينه گفت: در حوزه ميدان‌هاي فلات قاره ايران، طرحي براي بازسازي، احيا و توليد مجدد ۷۰ حلقه چاه متروکه و مسدود شده موجود در چهار منطقه عملياتي اين شرکت در قالب بسته‌هاي EPDF تعريف شده است که بر اساس آن، بازپرداخت هزينه‌ها به سرمايه‌گذاران از محل عوايد حاصل از به توليد رسيدن چاه‌ها صورت مي‌گيرد.
مشتاقعلي گوهري با بيان اين مطلب افزود: اين طرح تاکنون در خصوص سيري نهايي شده و به تصويب هيئت مديره شرکت ملي نفت ايران رسيده است و در خصوص ديگر مناطق، همچنان در دست مطالعه است.
وي تصريح کرد: از آنجا که اجرايي شدن اين طرح به فناوري‌هاي پيشرفته و يا سرمايه‌گذاري کلاني احتياج ندارد و با اتکا به توان فني و مالي موجود در کشور قابل انجام است، به پيمانکاران داخلي سپرده مي‌شود.
به گفته گوهري، اين اقدام به نوعي عمليات تعمير چاه است که به صورت روزمره در مناطق عملياتي انجام مي‌شود، با اين تفاوت که اين چاه‌ها، چاه‌هايي هستند که طي سال‌هاي گذشته مسدود شده‌اند.
اين مقام مسوول در باره اين که برنامه احياي چاه‌هاي مسدود و متروکه نفت فلات قاره ايران، چاه‌هايي از ميدان‌هاي مشترک را نيز شامل مي‌شود يا خير، گفت: اغلب چاه‌ها در ميدان‌هاي مستقل قرار دارند.
وي هزينه اجراي طرح افزايش ۱۸ هزار بشکه‌اي توليد نفت از ميدان‌هاي مسدود منطقه عملياتي سيري را به همراه چند طرح جانبي ديگر که در کنار اين پروژه تعريف شده است، ۲۲۲ ميليون دلار عنوان کرد.
بر اساس اين گزارش، هزينه سرمايه‌گذاري اين طرح طي سه سال معادل ۲۲۲ ميليون دلار است که ۴۹ ميليون دلار اوليه در سال نخست از محل آورده پيمانکار (فاينانس) و بقيه آن به ميزان ۱۷۳ ميليون دلار از محل درآمدهاي ناشي از توليد چاه‌ها (عوايد ميدان) تأمين مي‌شود.
همچنين تعهد بازپرداخت به ميزان ۲۳۱ ميليون دلار با تضمين دولت است که براساس ماده (۱۲) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور صورت مي‌پذيرد.
ارزيابي اقتصادي و اولويت‌بندي پروژه حفاري چاه‌ها براساس شاخص‌هاي اقتصادي توسط معاونت بررسي امکان‌سنجي اقتصادي و مالي طرح‌هاي مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران صورت گرفته و اولويت‌بندي اجرايي براساس موقعيت مکاني استقرار دکل حفاري (سکوهاي سرچاهي) و موقعيت چاه‌ها در نظر گرفته شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: نتيجه شبيه‌سازي انجام شده توسط نرم‌افزار تعيين سبد بهينه طرح‌هاي سرمايه‌اي نشان مي‌دهد که اين بسته براساس شاخص‌هاي اقتصادي ارزش زمان حال، نرخ بازده داخلي و قيمت تمام شده نفت خام (دلار بر بشکه) داراي مزيت اقتصادي است.
شايان ذکر است: مراحل اجرايي پروژه پس از اخذ مجوز شوراي اقتصاد در چارچوب ماده (۱۲) قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور و انجام مراحل قانوني انتخاب پيمانکار، در چارچوب اولويت‌بندي مشخص شده براي حفاري چاه‌ها، توسط شرکت نفت فلات قاره ايران برنامه‌ريزي و پيگيري خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن