تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ کمالوندی: تحریم ها اویل سال ۲۰۱۶ لغو خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ کمالوندی: تحریم ها اویل سال ۲۰۱۶ لغو خواهد شد


سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به زمان قطعی لغو تحریم های ضد ایرانی گفت: پیش بینی ما این است که اوایل سال میلادی ۲۰۱۶ شاهد لغو تحریم های ضد ایرانی باشیم هر چند ممکن است این تاریخ کمی دیر و زود شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هیئت نظارت بر اجرای برجام دیشب در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد. هدف این هیئت، اجرایی کردن مفاد طرح شده در نامه رهبر انقلاب به ریاست جمهوری است. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی این موضوع را در برنامه پیشخوان خبر بررسی کرد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در رسانه ها از تاخیر سه هفته ای تشکیل هیئت نظارت یاد می شود باید گفت که ما تاخیری در این زمینه نداشته ایم زیرا تمام موارد باید به دقت بررسی و بعد تصمیم گیری می شد اگر چه بسیاری از اقدامات دقیقا بعد از 24 آذر صورت می گیرد که عملا کار اصلی ما هم از همان زمان آغاز خواهد شد.  

  وی در ادامه با اظهار بی اطلاعی از عملکرد هیئت نظارت گفت: ما هنوز نمی دانیم که هیئت نظارت دقیقا چه وظایفی دارد اما به نظر می رسد که وظیفه کلی این هیئت نظارت بر روند درستی اجرای برجام باشد، اگر لازم باشد باید هشدار بدهیم و نهایتا مطمئن شویم که منویات مقام معظم رهبری به درستی انجام می شود. کمالوندی با اشاره به تشکیل ستاد مشابهی در وزارت خارجه و تشکیل هیئتی هم در سازمان انرژی اتمی افزود: در خود وزارت خارجه از مدت ها پیش ستادی برای نظارت و بررسی بر مفاد برجام تشکیل شده است و سازمان انرژی اتمی هم به زود هیئت نظارت خود را تشکیل می دهد، واقعیت این است که تشکیل یک چنین ستادهایی بیشتر به دلیل ملاحظه های حقوقی، حاکمیتی و یا حتی پادمانی است، تشکیل تمام این هیئت ها و ستادها با هدف هماهنگی بیشتر برای تایید صحت اجرای برجام است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به صحت عملکرد طرف مقابل بر اصول مورد توافق برجام خاطرنشان کرد: نامه ها و بیانیه هایی بر مبنای برجام با نگاه حذف تحریمها صورت گرفته است که اینها بیشتر جنبه تشریفاتی دارند اما آنچه که بطور قطع می توان اذعان کرد این است که طرف مقابل تا کنون به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است اما موضوع مهم این است که با توجه به حوادث گذشته دو طرف به هم اعتماد ندارند و همین امر حساسیت موضوع را بیشتر کرده است. کمالوندی با اشاره به تفاوت بین سانتریفیوژهای فعال با غیر فعال خاطرنشان کرد: جمع آوری سانتریفیوژهای غیر فعال کار بسیار ساده ای است و عملا برای کشور مشکلی ایجاد نخواهد کرد این در حالیست که ما در حال حاضر 10 هزار سانتریفیوژ غیر فعال داریم و حدود 6 هزار سانتریفیوژ باید به کار خود ادامه دهند و 3 هزار سانتریفیوژ فعال بایستی عملا از چرخه کار خارج شوند که اگر برجام به نتیجه ای که باید برسد، نرسد بازگرداندن آنها به چرخه فعالیت، کار دشوار و زمانبری خواهد بود. ما با حذف سانتریفیوژهای غیر فعال در حقیقت به دنبال کوتاه کردن دوران تحریم هستیم اگرچه بازگرداندن سانتریفیوژهای غیرفعال به حالت اول پروسه زمانبری نخواهد بود.  

  کمالوندی در ادامه افزود: در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود بر اساس آنچه که در برجام آمده است، عمل نکند جمهوری اسلامی به رویه گذشته خود بازخواهد گشت که این درست زمانی است که شورای حکام که متشکل از گروه 1+5 است در گزارش های خود رای ضد ایرانی بدهند. کمالوندی با اشاره به تجهیز و باز طراحی جدید راکتور اتمی اراک گفت: قرار است که براساس تعهدات طرفین بعد از لغو تحریمها، راکتور اتمی اراک دوباره باز طراحی شود که تامین قطعات پیشرفته نیز بر عهده طرف چینی است اگرچه ما به کمک متخصین داخلی قادر به تامین قطعات جدید هستیم ولی در برجام هدف ما همکاری متقابل بین ایران و گروه 1+5 است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی  حالا ممکن است با اشاره به زمان قطعی لغو تحریم های ضد ایرانی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که اوایل سال میلادی 2016 شاهد لغو تحریم های ضد ایرانی باشیم که این تاریخ کمی دیر و زود شود که در این بین ما به دنبال کوتاه تر کردن زمان تحریمها هستیم ولی دقیقا بعد از 24 آذر که شورای حکام گزارش خود را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد، ما تلاش می کنیم تا ظرف 4 هفته به تعهدات باقی مانده خود به طور کامل عمل کنیم.  
دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن