تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آناستازی یا لوزانو؟ شاگرد ولاسکو مرد اول نیمکت تیم ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آناستازی یا لوزانو؟ شاگرد ولاسکو مرد اول نیمکت تیم ملی است
زودتر از سرمربی تیم ملی والیبال مربی آن انتخاب شده است.مسئولان فدراسیون گویا جایگاه سیچلو را در تیم ملی بیشتر از یک دستیار در نظر گرفته‌اند و از زوج او با آناستازی یا لوزانو صحبت می‌کنند. اتفاقی که ممکن است با احتمال شکست مذاکرات با هر یک از این دو گزینه منجر به سرمربیگری سیچلو در تیم ملی منجر شود.
کد خبر: ۵۴۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ - 12 November 2015


داستان انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به لحظات پایانی خود نزدیک شده است. در واقع با اتفاقی که روز گذشته رخ داد می‌توان گفت که ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی تمام شده است. چرا که فدراسیون والیبال شخصیت اصلی این ماجرا را انتخاب کرده و حالا مانده فقط اعلام نام آناستازی یا لوزانو به عنوان سرمربی! بله در اتفاقی نادر فدراسیون والیبال ایران ابتدا مربی تیم ملی را انتخاب کرده حضورش را روی نیمکت قطعی کرده و حالا مانده تنها انتخاب سرمربی!

به گزارش تابناک، روز گذشته و در جریان بازدید محمدرضا داورزنی از نمایشگاه مطبوعات مشخص شد نسیم تغییرات در نیمکت تیم ملی والیبال قطعی شده است. تا پیش از این اگرچه اخبار از مذاکرات مسئولان فدراسیون با گزینه‌های مختلف خبر می‌داد اما با توجه به اینکه مسئولان فدراسیون هیچگاه به صورت قطعی از خداخافظی با اسلوبودان کواچ سخن نگفته بودند نمی‌شد با قاطعیت از تغییر در نیمکت تیم ملی سخن گفت. اما روز گذشته محمدرضا داورزنی اعلام کرد که حضور خوان سیچلو روی نیمکت تیم ملی قطعی شده و حالا مانده انتخاب سرمربی تیم ملی از میان دو گزینه آناستازی و لوزانو!

اگرچه دغدغه همه در خصوص تیم ملی والیبال مشخص شدن سرنوشت سرمربی تیم ملی است اما از حرف‌های داورزنی و اتفاقاتی که در جریان انتخاب سرمربی به وجود آمد چنین بر می‌آید که گویا شخصیت اصلی تغییرات نیمکت تیم ملی نه سرمربی که دستیار ان است. کسی که هنوز تکلیف سرمربی مشخص نشده حضورش روی نیمکت تیم ملی قطعی شده است. این موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم بهروز عطایی، از مربیان و کارشناسان والیبال کشورمان چندی پیش خیلی اصرار داشت سیچلو سرمربی تیم ملی می‌شود. در همان زمانی که هیچ‌کس دستیار ولاسکو را در حد و اندازه‌های نیمکت تیم ملی نمی‌دانست او در گفت‌وگویی با انتقاد از نتایج ضعیف تیم ملی کار کواچ را در ایران تمام شده دانسته بود و سیچلو را جانشین او معرفی کرد. اگرچه حضور سیچلو روی نیمکت تیم ملی به‌عنوان سرمربی کمی بعید به نظر می‌رسید اما حالا این اتفاق در سطحی پائین‌تر رخ داده است. شاید در ظاهر سیچلو سرمربی نشده باشد و به‌عنوان کمک روی نیمکت بنشیند اما قدرتی فراتر از سرمربی پیدا کرده. انگار او می‌تواند سرمربی را تعیین کند.


آناستازی یا لوزانو؟ شاگرد ولاسکو مرد اول نیمکت تیم ملی است


خوان سیچلو، سرمربی کنونی تیم ملی قطر کسی است که در روزهای درخشان والیبال ایران به‌عنوان دستیار در کنار خولیو ولاسکو می‌نشسته و آشنایی کاملی با والیبال ایران و با زیکنانش دارد. او که پس از رفتن ولاسکو از والیبال ایران مورد توجه تیم‌های ملی کشورهای همسایه قرار گرفته بود در اولین تجربه خود به‌عنوان سرمربی به تیم ملی قطر پیوست و با این تیم نتایج درخشانی کسب کرد. او در مدت حضورش در قطر توانست رتبه تیم قطر را در مسابقات قهرمانی آسیا از یازدهم به چهارم بهبود دهد.وی همچنین توانست رتبه تیم قطر را در رنکینگ جهانی از چهل و نهم به چهل و ششم بهبود ببخشد.

حضور او روی نیمکت تیم ملی ایران به‌عنوان مربی از چند جهت مهم است. نخست اینکه او بازیکنان و شرایط والیبال ایران را به خوبی می‌شناسد و این مسئله در مدت زمان کوتاه باقیمانده تا انتخابی المپیک به تیم ملی و سرمربی جدیدی که ممکن است روی نیمکت بنشیند کمک فراوانی می‌کند. نکته بعدی ماجرا اینجاست که حضور او به‌عنوان دستیار می‌تواند وزن نیمکت تیم ملی ایران را بالا ببرد. چه اینکه یکی از بزرگترین مشکلات نیمکت کواچ این بود که دستیاران او به هیچ وجه در حد و اندازه‌های یک تیم ملی نبودند و این در مقایسه با نیمکت تیم‌های ملی دیگر به تیم ما ضربه‌های جبران‌ناپذیری زد. از سوی دیگر او پرورش‌یافته مربی بزرگ و با دیسیپلینی چون ولاسکو است و به خوبی می‌تواند ان اقتدار لازم در تمرینات تیم ملی را اعمال کند. چیزی که کواچ از انجام او عاجز بود و آن کاریزمای لازم برای تاثیرگذاری روی بازیکنانش را نداشت.

اما مهم‌ترین تهدید حضور او در تیم ملی، آن هم با وزنی که مسئولان فدراسیون به حضور او داده‌اند این است که ممکن است میان او سرمربی احتمالی اصطکاک پدید آید. خصوصا اینکه مسئولان فدراسیون گویا جایگاه او را در تیم ملی بیشتر از یک دستیار در نظر گرفته‌اند و از زوج او با آناستازی یا لوزانو صحبت می‌کنند. بهروز عطایی که عضو کارگروه بررسی نتایج تیم ملی است در این زمینه می‌گوید: «فدراسیون مذاکراتی را با سی چلو داشته است و حضور او در ایران تقریبا قطعی شده‌ است. البته فدراسیون به‌دنبال آن است تا بتواند لوزانو را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کند و سی‌چلو هم در کنار او در کادر فنی تیم قرار گیرد که اگر این زوج شکل بگیرد، کمک زیادی به والیبال ایران می‌شود. سی چلو در حال حاضر سرمربی تیم ملی قطر است و می‌تواند با این تیم لغو قرارداد کند و برای کار به ایران بیاید و لوزانو هم از این جهت مشکلی برای حضور در ایران ندارد.»

البته فراتر از همه این‌ها یک امکان دیگر هم وجود دارد و آن اینکه مذاکرات با لوزانو و آناستازی به هر دلیلی به بن‌بست بخورد و آنگاه فدراسیون سیچلو را به‌عنوان سرمربی انتخاب کند. به هر حال از میان همه این گزینه‌ها چنان بر می‌آید که گویا شخصیت اصلی و مهم نیمکت تیم ملی والیبال ایران مشخص شده است و حالا باید منتظر پایان مسابقات لیگ و آغاز تمرینات تیم ملی برای مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن باشیم.



















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن