تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست واگذاري زمين به مردم جلوي رانت مسکن را مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۵ق.ظ)
سياست واگذاري زمين به مردم جلوي رانت مسکن را مي گيرد موج- کارشناس مسکن با اشاره به سياست درست واگذاري زمين شهري به مردم در اوايل انقلاب، ادامه داد: تا زماني که اين سياست اجرا شد کمترين رشد قيمت مسکن را در کشور داشتيم و رانتي در بخش زمين و مسکن وجود نداشت.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد عدالت‌خواه اظهار کرد: ايراداتي به مسکن مهر وارد بود از جمله اين‌که واحدهاي زيادي بدون مطالعه و در مدت کوتاهي در جاهاي نامناسب جانمايي شد.
وي با بيان اين‌که مسکن مهر به دنبال پوشش دهک‌هاي پايين جامعه و تأمين سرپناه براي اين اقشار بود، تصريح کرد: اين در حالي است که دولت يازدهم در طرح مسکن اجتماعي که چند سالي است به دنبال اجرايي کردن آن است، راهکاري براي تأمين اعتبار ندارد.
وي با اشاره به سياست درست واگذاري زمين شهري به مردم در اوايل انقلاب، ادامه داد: تا زماني که اين سياست اجرا شد کمترين رشد قيمت مسکن را در کشور داشتيم و رانتي در بخش زمين و مسکن وجود نداشت.
وي با تأکيد بر اين‌که بايد شرايطي را مهيا کرد که قيمت زمين در کشور به حداقل برسد، افزود: بر اساس گزارش‌هاي رسمي قيمت مسکن به قيمت‌هاي سال 89 رسيده و به‌عنوان نمونه قيمت مسکن در تهران به‌طور ميانگين 3 تا 8 ميليون است، اما؛ واقعيت اين است که اگر از گران‌ترين مصالح ساختماني هم در ساخت‌وساز استفاده شود هزينه ساخت براي هر مترمربع بيشتر از 2 ميليون تومان نخواهد بود.
کارشناس مسکن گفت:در واقع قيمت اصلي مسکن در کشور مربوط به زمين است و سود مالکان است در اين زمينه مي‌توان از ماليات بر ارزش افزوده به‌عنوان مانعي براي افزايش بي‌رويه مسکن به نحو شايسته‌اي بهره گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن