تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر قرص کلسیم برابر با چند لیوان شیر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هر قرص کلسیم برابر با چند لیوان شیر است؟
روز نو : دکتر کمالزاده متخصص تغذیه  گفت : کلسيم يکي از اجزاي سازنده استخوان است وغذاي روزانه هر فرد بالغ ، بايد حداقل حاوي 1000 تا1200 ميلي گرم کلسيم باشد. البته اين مقدار در زنان باردار ، شيرده ، افراد مسن و بچه ها بيشتر بوده و بين 1500تا2000 ميلي گرم است و افراد مختلف مقدار مورد نیاز کلسیم بدن خود را می توانند با مصرف قرص های کلسیم و لبنیات و .. تامین کنند.

این متخصص تغذیه افزود : مقدار کلسیمی که از مصرف قرص های کلسیم و یا از خوردن لبنیات به خصوص شیر جذب بدن می شود با یکدیگر متفاوت است و درواقع ضریب قابلیت جذب قرص مکمل کلسیم حدود 25 درصد و این ضریب در مورد شیر بیش از 40 درصد است چرا که محلول بودن کلسیم شیر، وجود ویتامین D ، لاکتوز و .. ضریب قابلیت جذب کلسیم را افزایش می دهد. 

وی بیان کرد :خاصیت بیولوژیکی کلسیم شیر از کلسیم موجود در مکمل های کلسیمی، آبهای معدنی کلسیمی و دیگر منابع غذایی، بیشتر است.همچنین کلسیم موجود در منابع گیاهی و سبزیجات مانند اسفناج نمیتواند مانند کلسیم شیر برای انسان خصوصا کودکان و نوجوانان مفید و قابل جذب باشد چرا که در منابع گیاهی برخی مواد به عنوان بازدارنده های کلسیمی وجود دارند که مانع جذب کلسیم بدن می شوند که این مواد در شیر و محصولات لبنی وجود ندارد. 

دکتر کمالزاده در خصوص تفاوت مصرف قرص کلسیم ومصرف شیر تصریح کرد : یک واحد لبنیات حدود 300 میلی‌ گرم کلسیم را تأمین می ‌کند. یک واحد لبنیات برابر با یک لیوان شیر یا یک لیوان ماست یا 45 گرم پنیر است. افرادی که به مقدار کافی کلسیم را از راه غذا دریافت نمی‌ کنند، برای رفع نیازشان باید مکمل کلسیم مصرف کنند. البته در مصرف مکمل کلسیم باید به این نکته توجه داشت که مقدار عنصر کلسیم موجود در مکمل را در نظر بگیریم نه مقدار کل مکمل را؛ مثلا یک قرص کربنات کلسیم 500 میلی ‌گرمی، فقط 200‌ میلی ‌گرم کلسیم خالص دارد. بنابراین فرد با مصرف این قرص فقط 200‌ میلی‌گرم کلسیم دریافت می‌ کند نه 500 میلی‌ گرم. کلسیم در روده کوچک جذب می ‌شود، ولی تمام کلسیم مصرف شده، جذب نمی‌ شود. مقدار جذب کلسیم بستگی به عوامل مختلفی از جمله محیط اسیدی روده، مقدار ویتامین D بدن، مقدار استروژن بدن و نوع مکمل کلسیم دارد.

وی خاطر نشان کرد : مصرف روزانه 3 لیوان شیر می تواند، عمده احتیاجات بدن را تامین کند. شیر نه تنها از نظر کلسیم بسیار غنی است بلکه به عنوان یک غذای کامل محسوب می شود که تقریباً کلیه نیازهای مواد مغذی انسان را تامین می کند. وجود ترکیباتی مثل ویتامین D ، لاکتوز نه تنها باعث جذب بیشتر کلسیم می شود بلکه شرائط لازم برای جذب فسفر شیر که برای تراکم استخوانها ضروری است را نیز فراهم می نماید. این مزایا را نمی توان در منابع دیگر کلسیمی مثل قرص های مکمل کلسیم، منابع گیاهی و آب های معدنی، مشاهده نمود. 




تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن