تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816750912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت پرورش استعدادها براي افزايش فعاليت‌هاي کيفي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۴:۴ق.ظ)
معاون وزارت بهداشت: ضرورت پرورش استعدادها براي افزايش فعاليت‌هاي کيفي موج - معاون توسعه مديريت و منايع وزارت بهداشت مطرح کرد: يکي از فعاليت‌هاي بنيادي که تاکنون توجه چنداني به آن نشده است بحث پرورش استعدادها در کارشناسان، مديران در سطوح مختلف مديريتي براي افزايش فعاليت‌هاي کيفي است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد علي صدرالسادات در اولين جشنواره کيفيت در دانشگاه علوم پزشکي تبريز به ارائه گزارشي تحت عنوان تحليلي بر کاربرد کيفيت در حوزه معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشکي تبريز جزو سه دانشگاه برتر از ديدگاه معاونت توسعه وزارت بهداشت مي‌باشد و اين قابليت را دارد که بتواند به قطب آموزشي در تدوين دوره‌هاي آموزشي مديريت کيفيت جامع تبديل شود.
وي افزود: ما بايد بتوانيم هر روز بر کيفيت و کارايي فعاليت‌هاي خود بيفزاييم تا با انجام ماموريت‌هاي خود، بيشترين بهره‌مندي را به افرادي که در قبال آن‌ها مسئول هستيم برسانيم.
معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت با تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين جشنواره در دانشگاه علوم پزشکي تبريز از اين جشنواره به عنوان اقدامي ابتکاري نام برد و عنوان کرد: از همه کساني که در هر حوزه اي، در هر شبکه اي و در هر جايگاهي به بحث ارتقاي کيفيت مي‌پردازند بايد قدرداني کرده و اقدامات و فعاليت‌هاي آن‌ها را نقد کرده و از عملکرد مثبتشان به عنوان الگويي براي فعاليت‌هاي آتي استفاده کرد.
وي با بيان اينکه در برگزاري جشنواره‌هاي اين چنيني نبايد به صرف بحث کردن اکتفا کرد، ادامه داد: ارائه راهکارها و پيشنهادات عملي در همايش از مهم‌ترين ضروريات است که بايد بيش از پيش به اين امر در برگزاري همايش‌ها توجه کرد.
معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ابراز کرد: مقوله کيفيت، موضوع جديدي نيست ولي بايد هر روز از زاويه جديدي با در نظر گرفتن نيازها و اقتضائات جامعه به آن پرداخت.
دکتر صدرالسادات در بخشي از سخنان خود در تبيين تعريفي مشهور از کيفيت گفت: انطباق با نيازمندي‌هاي مشتريان (خدمت گيرندگان) يکي از مهم‌ترين و بهترين تعاريف براي کيفيت است.
به گفته وي براي افزايش کيفيت گرايي در حوزه معاونت توسعه بايد به سوالاتي همچون مشتري چه نيازي دارد؟ شاخص‌هاي کيفيت گرايي چيست؟ و... پاسخ داد.
صدرالسادات تصريح کرد: ما بايد بتوانيم در حوزه‌هاي مختلف مالي، بودجه و برنامه ريزي و.. مخاطبان خود را شناسايي کرده و پاسخگويي خوبي براي آن‌ها داشته باشيم که براي تحقق اين مهم بايد مشتريان و خدمت بگيران خود را دسته بندي کنيم.
صدرالسادات نيازهاي مشتريان را به نيازهاي پايه، نيازهاي عملکردي و نيازهاي مشعوف ساز تقسيم کرد و افزود: ما بايد نگاه کيفي به بحث فرآيندها داشته باشيم. نگاه کاربردي به کيفيت اين نيست که به صورت کمي به مباحث بپردازيم بلکه بايد از ابزارهاي مناسبي براي اجرا و اندازه گيري استفاده کرده و شاخصه‌هاي کيفيت گرايي را افزايش دهيم.
وي گفت: بايد يکسري شاخص‌هاي عملکرد ارزيابي و برداشتي براي خود داشته باشيم و با مقايسه وضعيت گذشته و حال، فعاليت‌هاي خود را به بهترين شکل ممکن پيش ببريم.
معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت سياست گذاري، تکنولوژي آموزشي، مقررات، منابع مالي، ساختار سازماني، قوانين و مقررات، منابع فيزيکي، منابع انساني را از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي حوزه ستادي دانست و گفت: اگر سيستمي داشته باشيم که عدالت به درستي در آن اجرا نشود بايد بدانيم که اين امر از يک دستور العمل کيفي برخوردار نيست.
وي در ادامه با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته، کيفيت، امري انتزاعي بوده است گفت: در سال‌هاي اخير، اين امر به صورت فراگير مطرح شده است. مديريت کيفيت فراگير يک استراتژي سازماني است که از طريق به کارگيري روش‌هاي کيفي، خدمات و توليداتي را به مشتريان ارائه مي‌دهد و نيازهاي متفاوت مشتريان و جامعه هدف خود را بهبود مي‌بخشد.
صدرالسادات با تاکيد بر لزوم مشارکت سازماني در راستاي کيفي سازي خدمات، اين امر را زمينه ساز افزايش فعاليت‌هاي کيفي دانست و گفت: يکي از فعاليت‌هاي بنيادي که تا کنون توجه چنداني به آن نشده است بحث پرورش استعدادها، کارشناسان و مديران در سطوح مختلف مديريتي براي افزايش فعاليت‌هاي کيفي است.
تشکيل يک کارگروه مطالعاتي براي تبيين تعريف کيفيت و شاخص‌هاي آن در حوزه‌هاي گوناگون، هماهنگي با ستاد برنامه ريزي عملياتي و مديريت عملکرد وزارتخانه در طراحي و برگزاري جشنواره تقدير از دانشگاه‌هاي برنامه مدارتر و باکيفيت تر و... از مهم‌ترين انتظارات صدرالسادات از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن