تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل گرافیکی : آیا Fallout 4 در دستیابی به گرافیکی نسل هشتمی موفق بوده است ؟


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: آیا Fallout 4 در دستیابی به گرافیکی نسل هشتمی موفق بوده است ؟ "خلاصه ای از مقاله Thomas Morgan از سایت Eurogamer" پیش از عرضه Fallout 4 ، نقد ها و صحبت های زیادی در مورد این بازی مطرح شد و هسته اصلی صحبت ها در محوریت این سوال قرار داشت : "آیا گرافیک بازی نسل هشتمی است ؟"  . بدون شک بتسدا پیشرفت هایی را در زمینه گرافیک در قیاس با عناوین قبلی خود داشته است اما در اینجا می توانیم یک سوال مشخص را مطرح کنیم . آیا بازی صرفا یک جانشین فنی و پیشرفت برای Fallout 3 است ؟ آیا Creation Engine به اندازه ای تکامل پیدا کرده است که در این زمان و بر روی سخت افزار نسل هشتم نیز نقطه ای قوی از لحاظ گرافیک را ارائه دهد ؟ با گذشت بیش از 2 سال از نسل جدید و عرضه بازی های زیاد و مشاهده عملکرد بازی هایی نظیر The Witcher 3 و Batman Arkham Knight ، همگان منتظر عملکرد بتسدا بودند و اکنون زمان مناسبی برای پاسخ دادن به ابهامات فراوان است . در این زمینه بهتر است بخش های مثبت و منفی گرافیک بازی را تفکیک کنیم تا بهتر بتوانیم نمایی کلی از گرافیک بازی را مورد سنجش قرار دهیم :

در چه زمینه هایی بازی موفق بوده است ؟ 1- موارد مبتنی بر فیزیک : این بخش براحتی بزرگترین تحول در موتور گرافیکی بازی را به رخ می کشد . بازی دارای یک مدل نورپردازی جالب است که بر طبق آن ، بر روی تک تک اجرا و اجسام موجود در wasteland ، به میزانی خاص شاهد انعکاس و اثر پذیری نور هستیم . بر خلاف رویکرد Fallout 3 در این بخش ، در Fallout 4 ما شاهد زنده تر بودن محیط بازی بدلیل بهره گیری از مدل جدید نورپردازی هستیم .

2- کیفیت تصویر ( IQ ) : نباید فراموش کنیم که به هر حال بتسدا موفق شده است در اثری با این وسعت وضوح تصویر 1920x1080 را به ارمغان بیاورد . فارغ از این موضوع تکنیک جدید anti-aliasing که در Fallout 4 بکار رفته است ، سبب گشته که بخوبی مشکل نویز تصویر و البته نامناسب بودن لبه ها ، در نسخه چهارم برطرف شود . این تکنیک جدید بخوبی جایگزین MSAA شده است که در Fallout 3 بر روی PC و Xbox 360 بکار رفته بود . خروجی این قابلیت جدید باعث بهبود کیفیت تصویر و زنده شدن محیط و شاخ و برگ درختان و سایر اجسام ظریف است .

3- وضوح اشکال دور دست ( Draw Distance ) : حتی بر روی کنسول ها که از برخی از آپشن های گرافیکی PC در این مورد بهره مند نیستند نیز Draw Distance عالی باعث واقع گرایانه شدن محیط گشته است . نکته مشترک تقریبا تمامی عناوین بتسدا ، غنا و پویایی محیط های بیرونی بازی است . تعامل و بکارگیری درست و همزمان Creation Engine ( موتور گرافیکی بازی ) با ابزار جانبی طراحی درختان و شاخ و برگ های SpeedTree سبب گشته که علاوه بر کیفیت خوب پوشش گیاهی ، شاهد یک Draw Distance معقول و خوب نیز باشیم . حتی بر روی کنسول ها که از منطق محو و نمایان شدن اشکال دور بازی Fallout 3 استفاده شد نیز به جز تداخل و ناهماهنگی در کیفیت و نمایش سایه ها ، خروجی مثبتی مشاهده می شود  .

4- پویایی و نمای کلی جهان بازی : فضاسازی و رنگ بندی تاریک تر و آخرالزمانی Fallout 3 در Fallout 4 به محیطی روشن تر و پرجنب و جوش تر تبدیل شده است و در نهایت با افزایش جزئیات نقشه بازی ، ما شاهد زنده تر بودن جهان بازی در قیاس با نسخه قبل هستیم . 5- حجم بیشتر نورپردازی : در Fallout 4 به لطف تکنولوژی گرافیکی Nvidia در تولید و تکثیر منابع نور ، اجازه پخش بیشتر و هدفمند تر منبع نور در هوا داده می شود و این سیستم نورپردازی سبب می شود که محیط ها حالت واقع گرایانه تری به خود بگیرد . این موضوع سبب گشته است که یک نوع حس عمق داشتن محیط ، در بازی کاملا احساس شود . 6- افکت های آب و هوایی : در طول روند بازی ما شاهد اب و هواهای مختلفی نظیر هوای بارانی هستیم و برای تمام اجسام نوعی فیزیک و واکنش خاص در تقابل با آب و هوا طراحی شده است . به طور مثال زمانی که باران می آید ، خواص و شکل اجسام نیز تغییر می کند و حس مرطوب بودن کاملا در آنها احساس می شود و صرفا بارش باران حالت ظاهری ندارد . به همین دلیل در زمان یک باران شدید ، کاملا شاهد یک اتمسفر سنگین و متفاوت از محیط هستیم برخلاف Fallout 3 که در این زمینه تغییر خاصی در عمق محیط صورت نمی گرفت . 7- انیمیشن ( حرکات بدن ) : بحث انیمیشن ها همیشه یک مشکل قدیمی ما با بازی های بتسدا بخصوص Fallout 3 و Skyrim بوده است و این مشکل بیشتر در زمان سوم شخص کردن بازی به چشم می آمد . خوشبختانه Fallout 4 تا حد زیادی حالت خشک و معمولی انیمیشن حرکتی شخصیت در Fallout 3 و Skyim را برطرف کرده است و در زمان حرکت ، اثر برخورد بدن با اشیا و موانع کاملا بصورت واقع گرایانه بر شکل حرکت تاثیر گذار است . 

در چه زمینه هایی بازی ناموفق بوده است ؟ 1- هندسه محیط : در مورد Fallout 4 کاملا منصفانه است که بگوییم که در زمان تجربه ، احساس می کنیم یک حلقه گمشده در محیط های نزدیک وجود دارد . این مشکل بیشتر در یک محدوده نزدیک دیده می شود . به طور مثال در زمان نزدیکی به درختان و پوشش گیاهی احساس می کنیم که هندسه تشکیل دهنده آن بیش از حد ساده است و در موضوع در زمان نزدیکی به دیوار خانه ها نیز به چشم می آید . البته نباید از این موضوع بگذریم که ساختار ساده و بدون جزئیات کافی برخی از مناطق برای عنوانی با این وسعت که قرار است بر روی PS4 و Xbox One عرضه شود تا حدی توجیه پذیر است اما با تمام این اوصاف Fallout 4 گاهی اوقات نمی تواند این تعادل را در بازی حفظ کند . 2- فریم ریت : این مورد در بازی بسیار ناامید کننده است . ما حتی با تست بازی بر اساس آپدیت آن نیز گاهی اوقات مشاهده کردیم که فریم ریت بر روی کنسول ها تا 20 نیز کاهش یافته است . در این مورد بدون شک PC پلتفرم منطقی ترین برای تجربه بازی است . 3- انیمیشن ( حرکات صورت ) : جزئیات صورت شخصیت ها در مجموع دارای جزئیات بیشتر و در نهایت کیفیت خوبی است اما گاهی اوقات سرعت و شکل انیمیشن صورت حالت اغراق آمیز پیدا می کند . از سوی دیگر گاهی اوقات مشاهده می شود که انیمیشن صورت با لب و جمله ای که ادا می شود همخوانی ندارد . 4- موشن بلور : موشن بلور یکی از ویژگی های خوب بازی بشمار می رود اما به ندرت ما شاهد اثر گذاری آن در بازی هستیم . در تصاویر پایین ، ساده بودن اثر موشن بلور بیشتر توضیح داده شده است . 5- انعکاس نور محیط : انکعاس نور محیط در نسخه های کنسولی بسیار ضعیفتر و کم اثر تر در قیاس با PC است . این موضوع یکی از برتری های نسخه PC است اما فعال کردن این قابلیت می تواند باعث ایجاد سایه های بیشتر با لبه های نامناسب شود و اگر بخواهیم این موضوع را با بازی Skyrim مقایسه کنیم ، ترجیح می دهیم بدون این افکت به بازی ادامه دهیم . 6- عمق جزئیات 

"Draw Distance بر روی تمامی پلتفرم ها از لحاظ شفافیت بخوبی کار شده است و این موضوع کاملا حس یک دنیا بزرگ و حس ماجراجویی را به ما می دهد ."

"نمای بالا به پایین - در این نما می توانید سیستم نورپردازی اثر پذیر از اجسام فیزیکی ( در اینجا بدن شخصیت ) را مشاهده کنید ."

"Light shaft اضافه شده به بازی به لطف موتورگرافیکی Creation ؛ این افکت علاوه بر دادن عمق به داخل نور ، ذرات معلق در هوا را نیز بهتر نشان می دهد ."

"بواسطه مدل نورپردازی جدید ، Fallout 4 خروجی بسیار پویایی را از محیط های بیرونی با کمک هوای مه آلود ارائه می دهد . نمایی زیبا از Diamond City"

"همگام شدن آب و هوای بارانی با سیستم نورپردازی جدید بازی ، باعث شده که در این حالت محیط ها کاملا پویا و واقعی به نظر برسد و هر جسمی تاثیری منحصر را از باران دریافت کند ."

"Texture filtering بدون شک یکی از نکات مثبت اصلی گرافیک کنسول ها است ، حداقل فراتر از انتظارات ما عمل شده است . این تصویری از نسخه XO است ."

"کیفیت چهره شخصیت ها در بازی متغیر است ، گاهی اوقات در سطح بالایی قرار دارد اما در برخی لحظات نیز این کیفیت افت می کند ."

"در مجموع Draw Distance بازی بر روی کنسول ها قابل قبول است اما تفاوتی که با نسخه PC دارد این است که در نماهای دور سایه ها کاملا حذف می شود . از این لحاظ در زمینه Draw Distance نسخه های کنسولی در حد حالت medium نسخه PC بشمار می روند ."

"در برخی از مناطق wasteland ، ما شاهد مناطقی ساده از لحاظ جزئیات و هندسه هستیم که تناقض در جزئیات گرافیک بازی را نشان می دهد ."

"افکت موشن بلور در بازی بکار گرفته شده است اما مکانیزم ارائه آن ساده و محدود است و عمق و ظرافت لازم را ندارد ."

"عمق میدان در زمان پخش دیالوگ ها یکی از مشکلات گرافیکی بشمار می رود . همچنین این مشکل در زمان زوم کردن با اسلحه های حالت اسنایپر نیز دیده می شود ." نتیجه گیری : در نهایت در توصیف Fallout 4 می توان گفت بازی دارای ویژگی ها و عناصر مدرن و پویا در کنار عناصری قدیمی است . Fallout 4 بیشتر احساس پیشرفت و جلو رفتن تکنولوژی را می دهد اما نمی توان از آن به عنوان یک جهش بزرگ که ما به آن امید داشتیم نام برد . سیستم نورپردازی مبتنی بر فیزیک اشیا ، حالت آب و هوایی پویا و اثر پذیری اجسام از این حالات و در نهایت چندین افکت دیگر باعث شده که بازی کاملا در قیاس با Fallout 3 سطحی بالاتر و متمایز را داشته باشد . اما بزرگترین نکته ناامیدکننده بازی عملکرد اجرایی آن است . بر روی PS4 و Xbox One بازی در دستیبابی به فریم ریت پایدار 30 ناموفق بوده است . بتسدا بتازگی اعلام کرده بود که آنها برای سنجش سخت افزار و معماری کنسول ها بازی Skyrim را بر روی Xbox One پورت کردند اما به نظر می رسد این تجربه برای خلق یک بازی آخرالزمانی و اکشن تر کافی نبوده است . 



20 آبان 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن