تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815505027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در بهشت گمشده فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۵ب.ظ)
ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در بهشت گمشده فارس موج - مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس از اجراي طرح ساماندهي و ايجاد زير ساخت‌هاي مناسب در منطقه طبيعي گردشگري بهشت گمشده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، اميري در جمع خبرنگاران با بيان اينکه طرح ساماندهي بهشت گمشده با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال آغاز شده است، افزود: تا کنون بيش از يک ميليارد و 600 ميليون ريال براي اجراي طرح هزينه شده است و اعتبار تخصيص يافته به اين پروژه عظيم هم اينک 3 ميليارد و 200 ميليون ريال بوده است.
به گفته وي پروژه مذکور 60 درصد پيشرفت فيزيکي دارد. مدير کل ميراث فرهنگي فارس افزود: احداث پل بتني در ورودي بهشت گمشده، فاز اول راه دسترسي شامل تعريض و احداث پل‌هاي جهت آبراهه در عرض مسير راه، احداث پل فلزي بر روي رودخانه جهت عبور گردشگران از جمله فعاليت‌هاي است که طي سال‌ها اخير درمنطقه صورت گرفته است.
وي درخصوص عمليات اجراي درحال انجام نيز گفت احداث سرويس بهداشتي به مساحت 110 متر مربع با نماي سنگي با پيشرفت فيزيکي فعلي 40%. سنگ فرش مسير راه پياده به طول 1.5 کيلومتر با سنگ طبيعي و کاملاً نامنظم که همخوان با طبيعت منطقه، تکميل فضاي سبز در دو طرف مسيرپياده رو با کاشت حدود 4500 اصله درخت ايجاد پارکينگ موقت در ورودي همراه با فنس کشي آبرساني و احداث مخزن و اجراي سيستم آبياري قطره اي جهت درختان نيز ازجمله عمليات اجرايي در حال انجام است.
دکتر اميري اضافه کرد: از آنجايي که طرح مصوب در حال اجرا با هدف بهسازي و ساماندهي منطقه و احياي فضاي سبز در نظر گرفته شده است، لذا تکميل سنگفرش و درختکاري در طول مسير دسترسي و احداث کمپ گردشگري جهت اسکان موقت و استراحتگاه در ابتداي ورودي مجموعه از سمت روستاي مهجن آباد از اقدامات در نظر گرفته شده جهت سالهاي آتي پس از تخصيص اعتبارات لازم مي‌باشد.

بنا بر اين گزارش تنگ بستانک يا بهشت گمشده، بهشت و سرزميني همزيست با آب، درخت و کوهستان است که در گوشه شمال غرب شيراز از توابع شهرستان مرودشت قرار گرفته و هر سال ميهمانان و گردشگران زيادي را از اقصي نقاط کشور به سوي خود فرا مي‌خواند و از سال 1378 تاکنون با مصوبه شوراي عالي حفاظت محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلي تنگ بستانک با بهشت گمشده شناخته مي‌شود.
انبوه درختان در منطقه بهشت گمشده در پاره اي از مناطق چنان پنجه در پنجه هم انداخته و سقفي از نوازش بر سر رهگذران و گردشگران ساخته که به سختي مي‌توان درخشش آفتاب را از ميان شاخ و برگ درختان ديد. در اين منطقه زيبا و ديدني آنچه به چشم مي‌آيد سبزي و زيبايي مناظر شگرف و آنچه به گوش مي‌رسد صداي نوازشگر آب و نغمه پردازي پرندگان و آنچه احساس مي‌شود طراوت و سرزندگي است.
بلندترين قله اين منطقه کوهستاني و مرتفع، کوه رنج به ارتفاع نزديک به چهار هزار متر است که هيبت پر صلابت آن بر همه منطقه بهشت گمشده خود نمايي مي‌کند.
بهشت گمشده يکي از پر باران‌ترين مناطق استان فارس و تأمين کننده عمده آب سد درود زن، درياچه‌هاي بختگان، طشک و همچنين اراضي کشاورزي دشت‌هاي حاصلخيز بيضا، کامفيروز و کربال است.
لذا در راستاي ارائه خدمات بهينه به گردشگران عزيز اين اداره کل اقدام به مطالعه، طراحي و ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري نموده که بخشي از آن در سال هاي گذشته انجام و بخش ديگر در حال اجرا است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن