تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813404540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش وام مسکن و رونق بازار آن در گروي افزايش تسهيلات بانکي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۹ب.ظ)
افزايش وام مسکن و رونق بازار آن در گروي افزايش تسهيلات بانکي است موج - معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با اعلام درخواست وزارت راه و شهرسازي براي افزايش وام مسکن و تسهيلات لازم براي خريد آن، رونق اين بازار را در گروي افزايش تسهيلات بانکي دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، حامد مظاهريان، درباره پيش‌بيني قيمت مسکن گفت: واقعيت اين است که در حال حاضر قيمت‌هاي واقعي ملک در سطح معقولي است؛ زيرا اگر تورم ساليانه را کم کنيم قيمت مسکن به حدود سال ۸۹ مي‌رسد و از اين منظر وضعيت نسبتا خوبي داريم.
معاون مسکن و ساختمان افزود: در حال حاضر حباب‌هاي قيمتي مسکن از بين رفته است و اميدواريم طي سال آينده رونق به بازار مسکن بازگردد.
مظاهريان با اشاره به طرح‌هاي در دست اجراي دولت براي ايجاد رونق در بخش مسکن تاکيد کرد: اجراي بهتر اين طرح‌ها مستلزم افزايش وام‌هاي بانکي است. خواسته‌اي که وزارت راه و شهرسازي دارد اين است که وام‌هاي بانکي بايد افزايش پيدا کند و حداقل بايد وام‌ها بتوانند ۵۰ درصد قيمت خريد مسکن را تأمين کنند.
وي ادامه داد: متأسفانه وضعيت اعتباري بانک‌ها در حال حاضر در شرايط مناسبي نيست. اين خواسته مداوم وزارت راه و شهرسازي است که بايد نقش بيشتري را به پس‌انداز مردم و به تبع آن پرداخت وام اختصاص دهيم تا مردم بتوانند در فرآيند روشني بدانند در يک برنامه‌ريزي با پس‌انداز خود صاحب‌خانه شوند.
همچنين معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در خصوص آخرين آمار و اطلاعات از صندوق پس‌انداز مسکن يکم، گفت: آخرين آمار از صندوق پس‌انداز مسکن يکم حاکي از آن است که تاکنون ۲۰ هزار و ۳۰۸ مورد سپرده‌گذاري در اين صندوق براي دريافت وام خريد مسکن ۸۰ ميليون توماني انجام شده است.
وي با بيان اين که مبلغ اين سپرده‌گذاري بيش از ۳ هزار و ۸۶۳ ميليارد ريال است، گفت: با حذف برخي شرايط در پرداخت تسهيلات اين صندوق، پيش‌بيني مي‌شود که استقبال از اين تسهيلات افزايش پيدا کند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اين که در ابتدا براي صندوق پس‌انداز مسکن يکم، يک تأمين اعتباري پيش‌بيني شده بود، اما؛ فرآيند تعداد متقاضيان اين سطح را پر نمي‌کرد، اظهار داشت: بنابراين برخي شروط از شرايط لازم دريافت اين وام حذف شد تا استقبال بيشتري از اين وام انجام گيرد.
مظاهريان با بيان اين که بانک مرکزي براي اين که اين امکان تسهيلاتي اجرا شود، برخي شرايط را حذف کرد، افزود: اين اقدام در راستاي افزايش تعداد متقاضيان انجام شده است تا تعداد بيشتري مشمول دريافت اين وام شوند.
براساس اين گزارش، شرط استعلام فرم «ج» همسر متقاضي، شرط تأهل و شرط حداکثر ۳ سال عمر واحد مسکوني و تبديل آن به حداکثر ۱۵ سال عمر واحد از شرايط دريافت وام ۸۰ ميليون توماني مسکن حذف شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن