تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها 1.5 تخت بيمارستاني به ازاي هر هزار نفر در کشور وجود دارد/ بازسازي 3 هزار اتاق عمل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۴ب.ظ)
معاون درمان وزير بهداشت خبر داد: تنها 1.5 تخت بيمارستاني به ازاي هر هزار نفر در کشور وجود دارد/ بازسازي 3 هزار اتاق عمل موج- معاون درمان وزير بهداشت بزرگترين مشکل طرح تحول سلامت را مطالبات معوقه سازمان هاي بيمه گر عنوان کرد و افزود: تقريبا سازمان هاي بيمه گر در سال جاري پرداختي نداشته اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمد آقاجاني در نشست خبري خود در نمايشگاه مطبوعات، نتايج طرح تحول سلامت را درخشان دانست و افزود: طرح تحول سلامت با وجود نقايصي که در نظام پرداختي آن وجود دارد، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
وي با اشاره به نظرسنجي که خبرگزاري جمهوري اسلامي در تابستان 94 انجام داده بود، گفت: بر اساس اين نظرسنجي 81.4 درصد مردم از مجموعه خدمات طرح تحول ابراز رضايت کرده اند.
معاون درمان وزير بهداشت افزود: بالاترين ميزان رضايتمندي مردم از دستگاه هاي دولتي مربوط به وزارت بهداشت بوده و همچنين در مجموعه وزارت بهداشت بيشترين رضايتمندي مربوط به بيمارستان هاي علوم پزشکي بوده است.
وي تصريح کرد: اين در حالي است که در سالهاي گذشته بيشترين نارضايتي مردم مربوط به بيمارستان هاي وزارت بهداشت بوده و اين اتفاقات در شرايط کمبود بودجه دولتي رخ داده است.
معاون درمان وزير بهداشت خاطر نشان کرد: آمار 16 ماهه طرح تحول سلامت نشان مي دهد 10 ميليون نفر از ايرانيان، فاقد بيمه درماني هستند و پوشش بيمه اي در کشور به حدود 95 درصد رسيده است.
به گفته آقاجاني پرداختي مردم از حدود 37 درصد به 4.5 درصد کاهش يافته و خروج مردم از بيمارستان ها براي تامين دارو و تجهيزات به صد درصد کاهش يافته است.
اين مقام مسئول با اشاره به نرخ بالاي زايمان سرازين در 20 سال گذشته تصريح کرد: در سال 93 براي اولين بار با کاهش 5.5 درصدي نرخ زايمان سزارين مواجه شديم و به اين ترتيب 626 هزار نفر به طور رايگان در بيمارستان هاي وزارت بهداشت زايمان طبيعي انجام داده اند.
آقاجاني از انجام 1300 پرواز از 18 پايگاه اورژانس هوايي در 16 ماه گذشته تصريح کرد: حدود دو هزار مجروح و بيمار اورژانسي از طريق اين پروازها به پايگاه ها و بيمارستان ها منتقل شده اند که در صورت نبودن اين 18 پايگاه، بسياري از اين مجروحين از بين مي رفتند.
معاون درمان وزير بهداشت بزرگترين مشکل طرح تحول سلامت را مطالبات معوق سازمان هاي بيمه گر دانست و افزود: متاسفانه در سال جاري سازمان هاي بيمه گر کمتر از 7 درصد از اسناد سال 94 را پرداخت کرده اند.
وي با بيان اين مطلب که در اين مدت بيش از 7 هزار ميلياردتومان خدمات ارائه شده است، گفت: زمان پرداخت بيش از چهار ميلياردتومان از اسناد سپري شده و به همين دليل طرح تحول سلامت با دشواريهايي مواجه شده است.
وي تاکيد کرد: اگر در ماه هاي آتي اين معوقات پرداخت نشود با چالش هاي بزرگي در بيمارستان هاي وزارت بهداشت مواجه خواهيم شد.
آقاجاني از اين مقدار معوقه نيمي را مربوط به بيمه سلامت و نيمي ديگر را مربوط به سازمان تامين اجتماعي دانست.
وي در خصوص محدوديت زير ساخت درماني در کشور نيز اذعان کرد: ما به صورت جدي با محدوديت زير ساخت درماني در کشور مواجه هستيم و در حال حاضر تنها 1.5 تخت بيمارستاني به ازاي هر هزار نفر در کشور موجود است.
آقاجاني تصريح کرد: حداقل نياز ما 80 هزار تخت بيمارستاني در مجموعه شهرهاي کشور است تا به شاخص هاي منطقه اي نزديک شويم.
وي ادامه داد: پتانسيل منابع دولتي به طور متوسط در سال براي تامين تخت بيمارستاني در سال حدود 2 هزار تخت است که با اين حساب براي رسيدن به عدد مطلوب چندين دهه زمان لازم است.
معاون درمان وزير بهداشت چاره تامين اين تعداد تخت بيمارستاني را ورود منابع غيردولتي براي توسعه زير ساخت هاي بيمارستاني با ترغيب بنگاه هاي بزرگ اقتصادي عنوان کرد و افزود: در اين زمينه در حال مذاکره هستيم.
وي در پايان در خصوص بازسازي اتاق هاي عمل نيز گفت: وقت آن رسيده که به سراغ اتاق هاي عمل برويم. در ماه هاي پاياني سال 94 و ماه هاي آغازين سال 95، بازسازي سه هزار اتاق عمل در بيمارستان هاي دولتي وزارت بهداشت آغاز مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن