تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812958085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم‌نامه طراحي و اجراي 4 ابر پروژه در حوزه سلامت الکترونيک به امضا رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
تفاهم‌نامه طراحي و اجراي 4 ابر پروژه در حوزه سلامت الکترونيک به امضا رسيد موج - در مراسمي با حضور مديران عامل شرکت‌هاي آواي فناوري اطلاعات سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و عصر دانش افزار، تفاهم‌نامه طراحي و اجراي 4 ابر پروژه در حوزه سلامت الکترونيک به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي شوقي‌بنام، مدير روابط‌ عمومي شرکت عصر دانش‌افزار، با اعلام اين خبر گفت: پيشرفت فناوري اطلاعات و ارتباطات، باعث تحول عظيمي در صنايع و حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه سلامت شده است.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر در اکثر کشورها، ابزارهاي همراه هوشمند جايگاه ويژه‌اي در نظام سلامت دارند ادامه داد: ابزارهاي همراه هوشمند، يکى از جديدترين پديده‌هاى تکنولوژيکى هستند که مي‌توانند فرايندهاي ارائه مراقبت‌هاي سلامتي را اثربخش‌تر کرده و دستيابي به رتبه اول منطقه بر اساس سند چشم انداز بيست ساله کشور را ميسر سازند.
شوقي‌بنام درباره جزئيات تفاهم‌نامه امضا شده افزود: تفاهم‌نامه‌اي که در تاريخ 18 آبان 94 به امضاي مديران عامل شرکت‌هاي آواي فناوري اطلاعات سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و عصر دانش افزار رسيد، کليات طراحي و اجراي چهار ابر پروژه در حوزه سلامت را تعيين مي‌کند.
وي گفت: ابر پروژه سلامت وايفاي (Salamat Wi-Fi) ايجاد شبکه دسترسي وايفاي در تمامي شهرهاي ايران و ارائه سرويس هاي الکترونيکي در حوزه سلامت در تمامي دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي پزشکي، خوابگاه‌ها، بيمارستان‌ها، مراکز بهداشتي درماني، داروخانه‌ها، آزمايشگاه‌ها و مطب پزشکان را مورد تأکيد قرار داده است.
مدير روابط‌ عمومي شرکت عصر دانش‌افزار درباره ويژگي‌هاي دومين ابر پروژه با عنوان سلامت پي (Salamat Pay) گفت: ايجاد زيرساخت بانکداري مجازي و امن موبايلي در خانواده معظم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در جهت سهولت پرداخت هزينه‌ها در بيمارستان‌ها، مراکز بهداشتي درماني، داروخانه‌ها، آزمايشگاه‌ها، مطب پزشکان و سرويس‌هاي ارزش افزوده و واريز مبالغ به حساب‌هاي مجازي و امکان مديريت مبالغ واريز شده از ويژگي‌هاي اين پروژه است.
شوقي بنام از پروژه Salamat Loyalty به عنوان سومين ابر پروژه نام برد و گفت: بر اين اساس دسترسي به کليه سرويس‌هاي مرتبط با حوزه پيشگيري و سلامت اعم از اپليکيشن‌هاي حوزه سلامت مانند برنامه نسخه‌پيچ، برقراري ارتباط نزديک بين بيماران و بيمارستان، سيستم نوبت‌دهي پزشکان، برقراري ارتباط بين دانشجويان و دانشگاه و... ممکن خواهد شد.
وي درباره ابر پروژه MVNO Salamat نيز گفت: ايجاد يک اپراتور موبايلي مجازي با ارائه سيم کارت با بسته‌هاي مختلف صوتي، پيام و ديتا که قابليت اتصال به اينترنت پرسرعت 3G در اقصي نقاط داخل و خارج از کشور جهت سهولت در اتصال به تمام خدمات حوزه سلامت را داشته باشد نيز از ويژگي‌هاي اين ابر پروژه است.
شوقي بنام افزود: در طراحي و اجراي مگا پروژهSalamat MVNO، شرکت «عصر انتقال داده‌ها» به نمايندگي از کنسرسيوم «عصر خدمات ارتباطات مجازي همراه» متشکل از شرکت‌هاي عصر انتقال داده‌ها، حلما گستر خاورميانه (FCP)، سرمايه‌گذاري کشتيراني جمهوري اسلامي ايران، سرمايه‌گذاري عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات پارس، آزمون کيفيت، انديشه تجارت ميهن، همراه الکترونيک افق کيش (دفاتر پيشخوان دولت) و Transatel فرانسه مشارکت دارند.
وي درباره تاريخچه شرکت Transatel که از سهامداران اين کنسرسيوم است، گفت: اين شرکت با بيش از 15 سال سابقه به عنوان پيشرو در زمينه اپراتورهاي مجازي تلفن همراه در اروپا فعاليت مي‌کند. شبکه اين شرکت به 19 اپراتور اصلي تلفن همراه در جهان از جمله Orange متصل است که اين تعداد طي 6 ماه آينده به 40 اپراتور در کشورهاي مختلف خواهد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن