تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806868778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج غرب‌گرایی از اثرات منفی شبکه‌های مجازی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر عنوان شد:
ترویج غرب‌گرایی از اثرات منفی شبکه‌های مجازی است

جلسه کمیسیون سرمایه گذاری طرح های گردشگری شهرستان اهر


شناسهٔ خبر: 2962569 - چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
استانها > آذربایجان شرقی

اهر - فرماندار شهرستان اهر گفت: در صورت غالب شدن رویه‌های منفی شبکه‌های مجازی به‌ویژه در بین نسل جوان، شاهد تحقق اهداف استکبار جهانی در عرصه‌هایی مانند جنگ نرم خواهیم بود. به گزارش خبرنگار مهر، حوزه فرهنگ را می‌توان تأثیرگذارترین بخش‌بر کلیه امور جامعه برشمرد، موضوعی که قدرت‌های جهانی با اشراف به آن و با اجتناب از صرف هزینه‌های کلان در حوزه جنگ‌های فیزیکی و حضور در میدان‌های نبرد، خاک‌ریزها را به زمین مسائل فرهنگی و اجتماعی کشانده‌اند. در این میان جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی خود در عرصه مقابله با زیاده خواهان و سلطه‌طلبان همواره یکی از کشورهای مورد هجمه در حوزه فرهنگ بوده و این روند در سال‌های اخیر با توجه به مأیوس شدن دشمنان از جنگ‌های نظامی و رودررو بیش‌ازپیش شدت یافته است. اهمیت این موضوع در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی به علت هم‌جواری با کشورهای همسایه و رفت‌وآمدهای متعدد به این منطقه و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری فرهنگی به تبعه این تعاملات بیشتر است و بر همین اساس مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی در شهرستان‌هایی مانند اهر با برگزاری جلسات متعدد اقدام به بررسی موضوعات و مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌کنند. غلبه رویه منفی شبکه‌های مجازی زمینه‌ای برای تحقق اهداف جنگ نرم بر همین اساس فرماندار شهرستان اهر بعد از عصر سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: بیان بسیاری از موضوعات و مشکلات جامعه به‌طور عادی برای عموم مردم قابل‌درک نبوده و انتقال مفاهیم از طریق فعالیت‌های هنری و فرهنگی راحت‌تر خواهد بود. سید محمد عابدی با اشاره به اینکه اجرای نمایش‌های تئاتر با موضوعات مختلف برای مردم قابل‌قبول است، افزود: رعایت موازین اسلامی و محتوایی نمایش تئاتر و کنسرت موسیقی جزو خواسته‌های مسئولان شهرستان است. وی بابیان اینکه برای تائید محتوای کنسرت‌های موسیقی باید کمیته تطبیق مصداق تشکیل شود، گفت: رعایت موازین اسلامی و محتوایی نمایش تئاتر و کنسرت موسیقی جزو خواسته‌های مسئولان شهرستان اهر است. عابدی موسیقی با رعایت قوانین و مقررات اسلامی و شرعی را نوعی عبادت و بندگی دانست و افزود: برخی‌ها برای نشان دادن خود در خصوص مقابله با موضوعات متعدد وارد میدان می‌شوند و این حرکت همانند جرقه‌ای در انبار باروت است که دامن‌گیر خیلی‌ها می‌شود، کنسرت‌ها در صورت عدم تائید مراجع ذی‌ربط اجرا نمی‌شود.

فرماندار شهرستان اهر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اجتماعی و فرهنگی حجاب و عفت اشاره و تصریح کرد: برخی مواقع دستوراتی در خصوص مبارزه با بی‌حجابی ابلاغ می‌شود ولی در اهر بی‌حجاب وجود ندارد که با مقابله آن مقابله کنیم. وی بابیان اینکه ناآگاهی برخی از بانوان در خصوص رعایت حجاب و عفاف نشان‌گر فاصله‌گیری از دین اسلام نیست، اضافه کرد: دولت در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر پیشگام است و همچنین نباید با رفتار ناشایست، با بی‌حجابی در جامعه موجب منحرف شدن آن‌ها شود. عابدی علت رغبت مردم به کتاب خواندن را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امروزه مردم بیشتر به کتاب‌های مجازی و دیجیتالی علاقه نشان می‌دهند، بایستی برای کنترل و رصد فضای مجازی ازنظر مصادیق مجرمانه و غیراخلاقی کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شود و متأسفانه جوانان ما روزانه هشت ساعت زمان خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. وی همچنین گفت: اگر رویه و تبعات منفی شبکه‌های مجازی بر جوانان ما غلبه کند، بخشی از اهداف استکبار جهانی به‌نوعی محقق می‌شود که در صورت سهل‌انگاری بیشتر نتایج منفی ازجمله جایگزین شدن فرهنگ غرب‌گرایی را به همراه خواهد داشت و درنتیجه باید مسئولان مرتبط با جدیت وارد عمل شوند. عابدی بابیان اینکه باوجود دانشمندان، علماء و فرهیختگان، بدعت‌ها و فرهنگ‌های مسموم رایج موجب افزایش نرخ طلاق در منطقه ارسباران می‌شود، افزود: وجود زنان و کودکان طلاق و جوانان سن بالای مجرد که همه آن‌ها برگرفته از آثار و تبعات منفی فضای مجازی است. فرماندار شهرستان اهر در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه باید جوانان برای شرکت در جشنواره شعر ارسباران تشویق شوند، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی با رویکرد ناصحانه وارد مسائل فرهنگی نشوند چراکه این رویکرد باعث طرد جوانان می‌شود. کنسرت‌های موسیقی بدون مجوز مسئولان در اهر اجرا نمی‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت: سال جاری بیش از ۳۴ مورد درخواست مجوز برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان اهر ارائه‌شده است که هیچ‌یک از آن‌ها بدون مجوز و تائید مسئولان اجرا نمی‌شود.

مهدی زارعی افزود: بازنگری محتوایی کنسرت‌های موسیقی و سایر برنامه‌های فرهنگی در دستور کار شورای فرهنگی قرارگرفته و بر این اساس صلاحیت بخش خصوصی برای اخذ مجوز کنسرت‌های موسیقی موردبررسی قرار می‌گیرد که البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر مرجع صدور مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها نبوده بلکه به‌عنوان رابط و کارشناس عمل می‌کند. وی با تأکید بر اینکه تنها کنسرت‌های موسیقی در اهر برگزار خواهند شد که ازنظر مراجع ذی‌ربط و کمسیون‌های مربوطه بعد از بازنگری مجوز اجرایی شدن را دریافت کنند، اظهار داشت: برنامه‌هایی که احتمال شبهه ایجاد کند، قبل از رسیدگی به درخواست برگزاری در شورای تأمین شهرستان مطرح می‌شوند و در صورت تائید اعضای شورای تأمین برای اخذ مجوزهای لازم اقدام می‌شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر به نقش فرهنگ و ارشاد اسلامی درزمینه های نمایش، عکاسی، موسیقی و غیره نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ مورد کنسرت موسیقی عاشق درخواست شده که با در نظر گرفتن فضای شهر و مردم و در صورت موافقت مسئولان برگزار خواهند شد. زارعی در پایان با اشاره به اینکه موسیقی سنتی عاشق یکی از نمادهای فرهنگ و سنت مای دیرینه منطقه ارسباران و شهرستان اهر است، بیان کرد: موسیقی سنتی عاشق تنها هنری است که در آن فساد ورود پیدا نکرده و حفظ این فرهنگ دیرینه با اجرای آن فراموش نخواهد شد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن