تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812720870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با جرم سرقت يکي از اولويت‌ها در نيروي انتظامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۴:۰ق.ظ)
مقابله با جرم سرقت يکي از اولويت‌ها در نيروي انتظامي است موج - فرمانده نيروي انتظامي با تأکيد بر اين که مقابله با جرم سرقت يکي از اولويت‌ها در نيروي انتظامي است، گفت: بايد در کنار مبارزه با همراهي مراکز پژوهشي داخل و خارج از ناجا علل وقوع سرقت را ريشه‌يابي کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار حسين اشتري در نشست تخصصي روساي ادارات مبارزه با سرقت پليس آگاهي سراسر کشور گفت: به دليل اهميت موضوع سرقت، مايل بودم تا در جمع شما حاضر شوم چراکه يکي از اولويت‌هاي ما در نيروي انتظامي برخورد با اين جرم است؛ سرقت تأثير رواني بر افراد و خانواده‌ها دارد، بر کاهش احساس امنيت اثر گذاشته و در مأموريت‌هاي ما نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
وي افزود: نيروي انتظامي قرارگاه مبارزه با سرقت راه‌اندازي کرد و در اين قرارگاه 14 استان هدف که بيشترين سرقت‌ها در اين استان‌ها صورت مي‌گرفت، مشخص شدند. سال گذشته شخصا تمامي گزارش‌هاي و جلسات را پيگيري مي‌کردم و امسال نيز تمامي گزارش‌هاي توسط بنده رصد مي‌شوند.
فرمانده ناجا تأکيد کرد: بايد ابتکار داشته باشيم که بتوانيم با اين پديده به بهترين نحو مقابله کنيم، تحقيقات و پژوهش‌ها در اين بخش بايد تقويت شود و در رأس اقدامات مبارزه‌اي قرار گيرد.
سردار اشتري کاهش سرقت را از اولويت‌هاي معاونان مبارزه با سرقت سراسر کشور دانست و افزود: هر چند در هيچ کجا نمي‌توان آمار سرقت را به صفر رساند، اما؛ بايد به دنبال کاهش اين جرم باشيم و علت سرقت‌ها از جمله سرقت‌هاي «خرد» واکاوي شود.
عالي‌ترين مقام نيروي انتظامي اضافه کرد: براساس تحقيقات انجام شده سرقت‌هاي خرد بيشتر توسط معتادان از طريق سرقت لوازم داخل خودرو و براي تأمين هزينه‌هاي مواد مخدر صورت مي‌گيرد. انجام کار تحقيقاتي براي به دست آوردن سهم علل در ورود سرقت‌هاي خرد در رأس اقدامات ما بايد قرار بگيرد.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اين که نوع سرقت‌ها با توجه به استان متفاوت است، افزود: براي آن که ريشه‌يابي کرده و سهم دستگاه‌ها در وقوع اين جرم را مشخص کنيم بايد به ترتيب بررسي نماييم که در شهرستان، استان و کشور چه مشکلاتي در اين حوزه وجود دارد.
وي نقش مشارکتي مردم در مبارزه با سرقت را مهم دانست و بيان داشت: پيشگيري اجتماعي بر اقدامات انتظامي اولويت دارد، براي انجام اين هدف مردم بايد تحت آموزش قرار گيرند، تا چگونه از خود، خانواده و اموالشان حفاظت کنند.
فرمانده ناجا ادامه داد: فرهنگ استفاده از صندوق امانات بايد در کشور نهادينه شود. مردم با نگهداري اموال با ارزش خود در اين صندوق‌ها پليس را در اين مقابله ياري و در آن مشارکت مي‌کنند.
سردار اشتري استفاده از پليس افتخاري در مبارزه با سرقت را يادآور شد و تصريح کرد: بايد بسته کاملي درست کنيم و براساس آن نقشه راه را مشخص نماييم تا بتوانيم از جرم و زمينه‌هاي وقوع سرقت جلوگيري کنيم.
اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: هر چند ريشه‌يابي علل وقوع جرم امري مهم است، اما؛ بايد مقابله را هم فراموش نکنيم بايد اين جرم اولويت‌بندي شود. سرقت‌هاي مهم از جمله سرقت‌هاي باندي و توأم با خشونت اولويت مبارزه ما قرار بگيرد؛ امسال بخش عمده‌اي از سرقت‌هاي مسلحانه کشف شد، اما؛ بايد در کنار کشف آن تلاش کنيم تا سرقت‌ها را نيز کاهش دهيم.
وي ادامه داد: همان‌گونه که گفتم وقوع اين جرم احساس امنيت را در جامعه کاهش مي‌دهد؛ خبر وقوع يک سرقت بلافاصله در کل جامعه منتشر شده و تأثير زيادي بر افکار عمومي مي‌گذارد. مقابله با اين جرم اولويت ماست.
سردار اشتري بر تکريم ارباب رجوع و رعايت حقوق شهروندي تأکيد کرد و گفت: بايد از طريق کشف علمي آمار کشفيات را افزايش دهيم، مأموران آگاهي پس از دستگيري متهم بايد رفتار و برخورد مناسبي با او داشته باشند، چرا که؛ اين فرد بعد از دستگيري به مثابه يک اسير در دست ما است.
وي با اشاره به اين‌که ارتقاء سطح آموزش کارکنان بايد سرلوحه کارمان باشد ادامه داد: ماموران مبارزه با سرقت بايد از اطلاعات و علوم روز آگاه باشند.
وي همچنين از معاونان مبارزه با سرقت سراسر کشور خواست تا هر چه سريع‌تر براي شناسايي صاحبان اموال مسروقه و عودت آن به مالکان اقدام کنند.
فرمانده ناجا در ادامه از زحمات سردار محمدرضا مقيمي، رئيس پليس کشور و همکارانشان قدرداني کرد و افزود: اميدوارم زحمات شما که خالصانه است پاداش معنوي برايتان به دنبال داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن