تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد اتحادیه اروپا از سیاستهای ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انتقاد اتحادیه اروپا از سیاستهای ترکیه
کمیسیون اروپا روز سه شنبه از ترکیه خواست که محدودیت در مورد آزادی رسانه ها را لغو کند و حقوق بشر را محترم بشمارد؛ انتقادهایی که ترکیه آن ها را «ناعادلانه و زیاده ازحد» قلمداد کرد.
به گزارش نامه نیوز، کمیسیون اروپا در گزارش سالانه خود درباره ترکیه همچنین خواستار توقف مداخله دولت در کار دستگاه قضایی و از سر گیری مذاکرات صلح با شبه نظامیان در جنوب شرقی این کشور شد.

مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا که از یک دهه پیش آغاز شده تا حد زیادی به رکود کشیده شده است.

گزارش کمیسیون اروپا همچنین نسبت به تلاش رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای انجام اصلاحاتی در قانون اساسی که قدرت او را افزایش می دهد ابراز نگرانی کرد.

رویترز افزود: انتقاد کمیسیون اروپا - بازوی اجرایی اتحادیه اروپا - از ترکیه در لفافه ای دیپلماتیک پوشیده شده که این امر از حساسیت سیاسی تعامل با این کشور بزرگ و استراتژیک حکایت دارد بخصوص که اتحادیه اروپا در برخورد با مشکل آوارگان به همکاری آنکارا نیاز دارد.

این انتقادها در شرایط دشواری برای ترکیه مطرح شده چرا که در این کشور با شکست آتش بس، درگیری ها بین نیروهای امنیتی و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) از سر گرفته شده است.

ترکیه در اولین پاسخ رسمی خود به گزارش کمیسیون اروپا از اقدامات امنیتی خود دفاع و اعلام کرد که به دنبال کردن اصلاحات و بالا بردن استانداردهای زندگی در ترکیه بنا بر معیارهای خود ادامه خواهد داد.

وزارت امور اروپایی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: برخی از مطالب مطرح شده در گزارش کمیسیون اروپا بازتاب دهنده اصلاحات انجام شده در ترکیه در این زمینه ها نیست و همچنین ناعادلانه و زیاده از حد است.
 






۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن