تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد امنيت در ابعاد ذهني و عيني از ملزومات توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۲۵ب.ظ)
ايجاد امنيت در ابعاد ذهني و عيني از ملزومات توسعه است موج - خرم آباد - مديرکل بهزيستي لرستان گفت: ايجاد امنيت در ابعاد ذهني و عيني از ملزومات توسعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، حيدري در جلسه ارتقاي امنيت اخلاقي و احساس امنيت در جامعه با تبيين تعريف جامع امنيت از نظر جامعه شناسي گفت: ممکن است در جامعه اي امنيت وجود داشته باشد ولي مردم احساس امنيت نکنند در اين صورت روح جمعي که از اساسي ترين عناصر پيوند دهنده جامعه مي باشد ضعيف و ناکارامد مي شود و رفتارهاي فردي، محور تعاملات اجتماعي مي شود.
اسداله حيدري گفت: امنيت پس از نيازهاي اوليه و زيستي مانند آب و نان مهمترين نياز انسان است و عدم وجود امنيت اعم از بعد ذهني، احساس امنيت و بعد عيني ،امنيت واقعي، باعث پريشان حالي، نابساماني اجتماعي و خانوادگي، رفتارهاي سايکو پاتيک و ضد اجتماع، بي اخلاقي، کاهشت و عزت نفس افراد مي شود وي هم چنين احساس امنيت را آزادي نسبي از خطر دانست و افزود: فقدان ترس در ابعاد مالي، فکري و رواني شهروندان است. البته ايجاد امنيت از اساسي ترين وظايف دولتهاي مدرن است و مساوي امنيت اقتصادي، اجتماعي، فکري و سياسي و فرهنگي است.
حيدري مهمترين شاخصهاي بعد عيني امنيت را ميزان و نرخ آسيب هاي اجتماعي که ريشه در کژکارکردي هاي نهادها و سازمانهاي حکومتي دارد و نهادهاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و اجتماعي دانست که براي آنها حتي مجازاتي تعيين شده است. مدير کل بهزيستي احساس امنيت را پديده اي روانشناختي، اجتماعي دانست که داراي ابعاد گوناگون است و ناشي از تجارت مستقيم و غير مستقيم افراد اجتماع از شرايط و اوضاع و احوال محيط پيراموني و افراد مختلف به صورت هاي گوناگون آنرا تجربه مي کنند.
وي ايجاد احساس امنيت را در کاهش و کنترل آسيب هاي اجتماعي، بذهکاري، مجازات عادلانه مجرمان و کارامدي پليس و توسعه متوازن و پايدار و توانمندسازي اقتصادي جامعه و رفع تبعيض، قانونمداري، عدالت قضايي و... برشمرد.
مدير کل بهزيستي راه هاي ارتقاي امنيت اخلاقي را نرم افزاري و سخت افزاري دانست که مي تواند شامل گسترش فعاليت هاي امر به معروف و نهي از منکر، حضور پليس در اماکن جرم ستيز کنترل فضاي مجازي و مقابله با فعاليت هاي پورنوگرافي، تقويت باورهاي ديني، گسترش عفاف و حجاب، گسترش فعاليت هاي ديني و رونق مساجد،حقوق شهروندي و توانمند سازي اقتصادي، اجتماعي، تشويق و تنبيه در دستگاه هاي اجرايي و نهادينه سازي اخلاقي برشمرد.
حيدري در پايان حاکميت گفتمان اعتدال و توسعه در استان با حضور تيم توسعه گرايي مهندس بازوند، استاندار لرستان، را نسخه شفابخش که باعث احساس امنيت براي شهروندان لرستان مي شود برشمرد و افزود: اصلاح ذهنيت افراد خارج از استان نسبت به لرستان امن و در مسير توسعه موجب تقويت احساس امنيت مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن