تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معكوس براي يك انتخابات خبرساز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شمارش معكوس براي يك انتخابات خبرساز
چهار ماه مانده به انتخابات فدراسيون فوتبال؛ كم‌كم اين روزها از چهره‌هايي كه مي‌خواهند براي جانشيني علي كفاشيان دورخيز كنند، رونمايي مي‌شود. ديروز بود كه محمد دادكان در نمايشگاه مطبوعات از شركتش در انتخابات فدراسيون فوتبال در صورت درخواست حسن روحاني خبر داد.
نویسنده : سعيد احمديان 


چهار ماه مانده به انتخابات فدراسيون فوتبال؛ كم‌كم اين روزها از چهره‌هايي كه مي‌خواهند براي جانشيني علي كفاشيان دورخيز كنند، رونمايي مي‌شود. ديروز بود كه محمد دادكان در نمايشگاه مطبوعات از شركتش در انتخابات فدراسيون فوتبال در صورت درخواست حسن روحاني خبر داد. در حالي رئيس سابق فوتبال هواي دوباره رياست به سرش زده است كه پيش از او هم گفته مي‌شد چهره‌هايي مانند عليرضا اسدي، محمود اسلاميان و علي كفاشيان از همين الان رايزني‌هايشان را براي شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال كه اسفندماه برگزار مي‌شود، آماده كرده‌اند.
شمارش معكوس براي برگزاري يك انتخابات جنجالي مدت‌هاست كه آغاز شده؛ انتخابات پرحاشيه فدراسيون فوتبال كه اسفندماه قرار است برگزار شود. اختلافات وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال در دو سال اخير به اوج رسيده و گودرزي و كفاشيان خيلي وقت است چشم ديدن هم را ندارند و وزير ورزش آنقدر اختلافاتش با فدراسيون بالا گرفته كه حتي درخواست ملاقات رئيس فدراسيون فوتبال را بارها بي‌پاسخ گذاشته است. بسته بودن دست وزارت ورزش براي تغييرات در فدراسيون به خاطر آيين‌نامه فدراسيون، سبب شده تا وزارتي‌ها تا پايان مدت حضور كفاشيان در سئول جنوبي دندان روي جگر بگذارند و البته بي‌صبرانه منتظر رسيدن اسفند و برگزاري مجمع انتخاباتي فوتبال هستند تا كفاشيان را بدرقه كنند و گزينه مورد حمايتشان را به فدراسيون بفرستند. اين شرايط سبب شده تا انتخابات آينده فدراسيون يكي از خبرسازترين اتفاقات آخر سال باشد و از مدت‌ها پيش‌ صف‌بندي‌هاي موافقان و مخالفان آغاز شود و گمانه‌زني درباره چهره‌هايي كه گفته مي‌شود مي‌خواهند اسفندماه نامزد شوند، بالا گرفته و نام‌هاي مختلفي در چند وقت اخير مطرح شده است.
    ***

هرچند خيلي از نام‌هايي كه شنيده مي‌شود، عزمشان را براي شركت در انتخابات فدراسيون جزم كرده‌اند، حاضر نيستند حضورشان را تأييد يا تكذيب كنند، اما ديروز محمد دادكان در جريان بازديد از نمايشگاه مطبوعات رسماً اعلام كرد كه مي‌خواهد براي انتخابات فدراسيون فوتبال نام‌نويسي كند. البته او تأکيد کرد: «اگر روحاني به من بگويد و بخواهد که در انتخابات شرکت کنم، اين کار را انجام مي‌دهم و راغب به اين کار هستم.» در حالي دادكان به صورت رسمي از شركت در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال خبر مي‌دهد كه او در اواسط دهه 80 به مدت چهار سال رئيس فدراسيون بود و خرداد 85 بعد از پايان جام جهاني 2006 آلمان با دستور محمد علي‌آبادي، رئيس وقت سازمان تربيت بدني از كار بركنار شد. البته اين بركناري توسط فيفا، دخالت دولت در فوتبال تشخيص داده شد و فدراسيون جهاني فوتبال، ايران را براي اصلاح اساسنامه فدراسيون و كوتاه كردن دست دولت براي دخالت در فوتبال تعليق كرد.
دادكان در سال‌هاي اخير يكي از منتقدان اصلي فدراسيون علي كفاشيان بوده است و ديروز هم به شدت از مديريت حاكم بر فوتبال انتقاد كرد. البته رئيس سابق فدراسيون فوتبال، وزارت ورزشي‌ها را هم از انتقاداتش بي‌نصيب نگذاشت تا نشان دهد او در صورت شركت در انتخابات، گزينه وزارت نخواهد بود. او كه پيش از اين گفته بود «با آمدن گودرزي، وضعيت ورزش بدتر شده و او بهتر است برود.» ديروز گفت: «اخلاق در وزارت ورزش صفر است» اين اختلاف‌ها در شرايطي است كه در روزهاي اول رابطه گودرزي و دادكان شكراب نبود و دادكان در روز اول كاري وزير ورزش، دوشادوش گودرزي در وزارت ورزش حضور پيدا كرده بود. با اين حال به مرور زمان اختلاف‌ها بالا گرفت تا امروز كه دو طرف چشم ديدن هم را ندارند و با اين شرايط دادكان در صورت ورود به انتخابات فوتبال، به نظر نمي‌رسد شانس زيادي براي رياست دوباره داشته باشد.
    ***

دادكان در صورت قطعي شدن نام‌نويسي‌اش در انتخابات فدراسيون، رقيبان سرسختي خواهد داشت. يكي از آنها علي كفاشيان است، رئيس فعلي فدراسيون فوتبال كه دوران رياستش اسفند‌ماه به پايان مي‌رسد و براي اينكه براي سومين بار نامزد شود، هنوز اظهارنظر قطعي نكرده است. او كه با هشت سال رياست در فوتبال، ركورددار است هنوز براي تمديد حضورش در سئول جنوبي اظهارنظر قطعي نكرده است. هرچند گفته مي‌شود او با توجه به ارتباطات خوبي كه با رؤساي هيئت‌هاي استاني دارد، مي‌تواند يك رقيب جدي براي بقيه باشد. عليرضا اسدي، دبيركل فدراسيون فوتبال هم از ديگر چهره‌هايي است كه شنيده مي‌شود براي انتخابات فدراسيون دورخيز كرده است. گفته مي‌شود اسدي كه با فشار وزارت ورزش به جاي نبي، حكم دبيركلي فدراسيون فوتبال را گرفته است، مهره مورد نظر وزارت ورزش براي جانشيني كفاشيان است و وزارت از او حمايت خواهد كرد. محمود اسلاميان، نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال هم از ديگر گزينه‌هاي احتمالي انتخابات فوتبال است. گفته مي‌شود او گزينه مورد نظر باند اصفهاني‌ها و مورد حمايت تاج است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن