تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803570948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روندنزولی رشد اقتصادی استان شکسته شد/مشکلات سرمایه گذاران داخلی وخارجی قابل حل است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روندنزولی رشد اقتصادی استان شکسته شد/مشکلات سرمایه گذاران داخلی وخارجی قابل حل است
اوری فرد:در سال گذشته یک جهش اقتصادی داشتیم به طوری که 1 ونیم ملیون دلار دربخش داخلی سرمایه گذاری شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛دولت یازدهم تاکید بسیاری بر امر سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی داشته است، به طوری که «نجات اقتصاد» یکی از شعارهای اصلی روحانی در ایام انتخابات بود.
 
مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند که باید بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تکیه کرد که بهره‌برداری از توان سرمایه‌گذاران می‌تواند مصداقی برای سیاست‌های اقتصاد مقامتی باشد.
 
مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری دربرنامه گفت وگوی خبری شبکه نوراستان قم با اشاره به اینکه از سال 88 به بعد رشد اقتصادی استان دربخش سرمایه گذاری داخلی روندنزولی داشته است گفت:درسال 88 نزدیک به 1400 میلیاردتومان رشدداشته ایم که متاسفانه بعد از ان سال سیل نزولی به خودگرفت وفقط درسال گذشته بود که به رشد یک ونیم ملیون دلار رسیدواین خبرخوشایندی است.
 
اوری فرد مهم ترین مشکل را نرخ بالای تسهیلات بانکی دانست وعنوان کرد: اتکا بخش تولید به نظام بانکی و دریافت تسهیلات با نرخ سود مناسب است زیرا بنگاههای اقتصادی برای شروع فعالیت و تداوم آن نیازبه تسهیلات ارزان دارند اما افزایش نرخ تسهیلات بانکی طی سالهای اخیر دشواری هایی را  برای بخش تولید به وجوداورده است.
 
وی با بیان اینکه پروژه تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در استان یکی از راه های برطرف کردن موانع اقتصادی است گفت: تدوین 30 طرح در این پروژه از جمله برنامه‌هایی است که صورت گرفته است که سرمایه گذاران بتوانند با داشتن اطلاعات کافی دربخش های مختلف سرمایه گذاری کنندچراکه ما درگذشته افرادی راداشتیم که مراجعه میکردند وسرمایه کافی هم داشتند اما اطلاعی از نحوه سرمایه گذاری در هیچ بخش وحوزه ای نداشتند
 
مدیرکل امور اقتصاد ودارایی استان که مهمان تلفنی برنامه بود به تشکیل ستادرفع مشکلات سرمایه گذاری استان در سال 93 اشاره کرد وگفت:این ستاد با حضور وزیر اقتصادودارایی کشور دراستان تشکیل شد ودر ان زمان مهم ترین مشکل بروکراسی های اداری بود که فرایندی طولانی مدت به شمار می امد.
 
وی افزود:مهم ترین اقدام ستاد در این حوزه بود که روند طولانی بودن ان را کاهش داد وسرمایه گذار با اقدام کردن از طریق سیستم پنجره واحد میتواند درخواست خودرا دراین سیستم ثبت کند وبعد از اقدامات کارشناسی این درخواست به ستاد مرکزی ارجاع داده میشود ومورد برسی های بعدی قرارمیگیرد.
 
مدیرکل امور اقتصاد ودارایی استان اضافه کرد:تا کنون 45درخواست از طریق همین سیستم مورد برسی قرارگرفته است.
 
دربخش دیگربرنامه گفت وگوی خبری موضوع مشکلات سرمایه گذاران حوزه گردشگری وبرخی از شرکت های بخش خصوصی نظیر شرکت تولید پنل های خورشیدی مطرح شدکه در ارتباط تلفنی دیگر نماینده شرکت تولید پنل های خورشیدی درباره تاخیر دربهره برداری ازاین انرژی گفت:بانک مرکزی دراعطای فایناس ووام های کم بهره همکاری لازم وکافی را با مانداشته است البته در اینده ای نزدیک فاز نخست آن عملیاتی خواهد شد که البته این راه‌اندازی و عملیاتی شدن در صورت اعطای تسهیلات و اعتبارات لازم محقق می‌شود.
 
وی افزود:مشکل دیکر ما راه اندازی بزرگ ترین سایت تولید خودروهای بنزینی وهیبریدی است که با وجود اینکه زمین ان اماده است اما هنوز مجوز راه اندازی ان صادرنشده است وگارگروه توسعه استان نیزهنوز اقدامی را انجام نداده است.
 
مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداری در باره این مشکلات گفت:تولیدانرژی از طریق پنل های خورشیدی از اولویت های کار ما دراستان است که درجلسات مختلف برسی شده است.
 
اوری فردافزود:بعداز کلنگ زنی، از طرف استان هیچ مشکلی برای اجرایی شدن این طرح
 
وجود نداشته است وتنها مشکل از طرف ما تامین آب لازم برای زمینی است که قراراست سایت دران راه اندازی شودکه ان هم در حال پیگیری است.
 
وی اضافه کرد:قسمت عمده مشکلات این بخش به منابع مالی سرمایه گذاربرمیگردد.
 
مدیرکل دفترهماهنگی اموراقتصادی استانداریهمچنین درپایان درباره مشکلات سرمایه گذاران بخش گردشگری گفت:قراربود طرحی درکنار اثارباستانی دیرگچین انجام شود که متاسفانه دلیل انجام نشدن ان گونه های گیاهی کمیابی در این ناحیه بود که غیر قابل قطع بودند وهیچ چاره ای جز توقف طرح نداشتیم.
 
انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نبود زمین صنعتی معضل سرمایه گذاری در مازندران
تاکید استاندار سالزبورگ اتریش بر توسعه روابط تجاری کشورش با ایران





۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن