تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها براي کشور ما به صرفه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۰ب.ظ)
مديرعامل شرکت ملي گاز در گفت و گو با موج: توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها براي کشور ما به صرفه است موج - مديرعامل شرکت ملي گاز در رابطه با انتقاد به اقتصادي نبودن توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها گفت: وقتي منابع گازي مشترک با قط داريم و قطر در حال برداشت از آن است به اين معناست که قيمت گاز در مخازن مشترک صفر است چراکه اگر ما گاز برداشت نکنيم، رقيبمان برداشت مي کند.
حميدرضا عراقي مديرعامل شرکت ملي گاز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در رابطه با انتقاد برخي از کارشناسان اقتصادي که مي گويند توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به روستاها، ديگر به صرفه نيست و هزينه هاي مالي بسيار زيادي بر دوش دولت تحميل مي کند، گفت: اينکه انتقال گاز به مناطق روستايي اقتصادي است يا نه به شرايط کشور و منطقه بستگي دارد.
وي تصريح کرد: وقتي منابع گازي مشترک با قط داريم و قطر در حال برداشت از آن است به اين معناست که قيمت گاز در مخازن مشترک صفر است چراکه اگر ما گاز برداشت نکنيم، رقيبمان برداشت مي کند. بنابراين، شرايط کشور ما با شرايط کشوري که گاز را با نرخ 40 سنت مي خرد و وارد کشور مي کند، متفاوت است.
عراقي در ادامه با اشاره به روش هاي انتقال گاز گفت: ما گاز را از طريق خطوط لوله به مقاصد مورد نظر منتقل مي کنيم. از آنجا که هر انشعاب چيزي در حدود 6 ميليارد تومان برايمان هزينه دارد بسته به شرايط و مسير جاده مورد نظر يا به صورت CNG و يا به صورت LNG اقدام به انتقال گاز مي کنيم.
وي ادامه داد: سخت ترين قسمت کار انتقال در ارتفاعات و نواحي صعب العبور است که اين مناطق در استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي و برخي نقاط اصفهان وجود دارد.
عراقي در ادامه به متصل شدن يک ميليون خانوار به شبکه گاز کشور تا پايان سال جاري اشاره کرد و گفت: با احتساب اينکه ميانگين تعداد اين خانوارها چهارنفره باشند تا پايان امسال 4 ميليون نفر به شبکه گاز کشور متصل مي شوند.
اين در حاليست که چندي پيش نيز بيژن زنگنه وزير نفت گفته بود: طبق برنامه اي که سال گذشته در شوراي اقتصاد تصويب شد قرار است تا ٣ سال آينده ٢ ميليون و ٥٠٠ هزار خانوار در روستاها و شهرهاي کوچک از نعمت گاز بهره مند شوند که يک ميليون خانوار آنان تا پايان امسال به شبکه گاز کشور متصل مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن