تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: دور جدید مذاکرات «وین» درباره سوریه ۲۳ آبانماه برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: دور جدید مذاکرات «وین» درباره سوریه ۲۳ آبانماه برگزار می‌شود
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: دور جدید مذاکرات درباره سوریه قرار است، شنبه آینده (۲۳ آبان ماه) در وین پایتخت «اتریش» برگزار شود.
به گزارش نامه نیوز، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد که دور تازه مذاکرات «وین» به منظور حل بحران سوریه، شنبه هفته آینده (14 نوامبر، 23 آبان ماه) با حضور نمایندگان 17 کشور برگزار می‌شود.
 
آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌های کشورهای مختلف روز شنبه در وین گرد هم می‌آیند تا مذاکرات بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل سیاسی درباره سوریه را ادامه دهند.
 
طبق این گزارش، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است پنجشنبه شب هفته جاری عازم تونس شود و قبل از پیوستن به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست رهبران گروه 20 موسوم به (G20) که قرار است روز یکشنبه در ترکیه برگزار شود، توقفی در روز شنبه در وین خواهد داشت.
 
کربی روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد: «وزیر خارجه آمریکا در وین نشست‌های دو جانبه و چندجانبه با همتایان خارجی خود درباره بحران‌های در جریان در سوریه خواهد داشت».
 
پیشتر وزارت خارجه مسکو اعلام کرده بود که دور بعدی مذاکرات سوریه قرار است روز شنبه هفته آینده برگزار شود.
 
دور پیشین مذاکرات درباره سوریه در تاریخ 30 اکتبر در «وین» پایتخت اتریش با حضور تقریباً 20 دیپلمات ارشد منطقه و قدرت‌های کلیدی برگزار شد و کری «آغاز فرایند دیپلماتیک» برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه را اعلام کرد.
 
«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در مورد حضور ایران در نشست آتی وین گفت: «دو موضوع مهم در دستور کار اجلاس است؛ یکی تعیین گروههای تروریستی که به نظر ما واضح است که گروه‌های تروریستی کدام هستند و موضوع دوم توافق درباره ادامه کار است».
 
وی ادامه داد: «مابه دو اصل مبارزه با تروریسم به عنوان وظیفه‌ای بین‌المللی و تعیین سرنوشت مردم سوریه توسط مردم سوریه اعتقاد داریم و می‌توانیم در این زمینه تسهیل کننده باشیم».
 
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرده است که به دلیل برنامه سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران «هنوز معلوم نیست ما در چه سطحی در اجلاس شرکت کنیم».
 
«جان کربی» با اینحال تأیید نکرد که محمد جواد ظریف بار دیگر در این نشست شرکت کند و گفت که «هنوز در حال حاضر نمی‌تواند درباره مشارکت ایران صحبت کند».
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «من فکر می‌کنم هرچه در این هفته جلوتر برویم، چیزهای بیشتری را خواهیم فهمید و دقیقاً متوجه می‌شویم که چه کسانی در این نشست شرکت خواهند کرد و چه نشست‌هایی برگزار می‌شود».


منبع: فارس


۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن