تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803626917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان هزار و یک شب فروش سامانه دفاعی اس300 روسی به ایران/ مسکو اس300 را به ایران تحویل می دهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: داستان هزار و یک شب فروش سامانه دفاعی اس300 روسی به ایران/ مسکو اس300 را به ایران تحویل می دهد؟
فروش اس300 به ایران به داستانی ادامه دار و سیاسی تبدیل شده است و مسکو برای تهدید و هشدار به غرب درقبال سیاست های خود در منطقه هرازگاهی خبر قریب الوقوع بودن تحویل اس 300 به ایران را مطرح می کند.
خدیجه غبیشاوی، شرکت صنایع دفاعی دولت روسیه با نام «روس تک» روز گذشته (دوشنبه) از امضای قرار داد تحویل سامانه موشکی دفاعی اس300 روسی میان تهران و مسکو خبر داد؛ این درحالی است که همزمان خبرگزاری تاس روسیه از امضاء قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس 300 میان ایران و روسیه در ابتدای سال آینده میلادی خبر داده بود.

سامانه دفاع موشکی اس 300 شاید یکی از جنجالی تری تجهیزات دفاعی و جنگی در چند سال اخیر محسوب شود چرا که انعقاد قراردادی چند میلیارد دلاری میان تهران و مسکو برای خرید این سامانه دفاعی در سال 2007 میلادی و فسخ یک جانبه آن از سوی روسیه منجر به آن شد که پرونده اس 300 از سوی ایران به دیوان بین المللی داوری ارسال شود. ایران در زمان عقد قرارداد 166 میلیون و 800 هزار دلار آن را به صورت پیش پرداخت در اختیار روسیه قرار داد اما تا اواسط سال 2010، این سامانه به ایران تحویل داده نشد.

مسکو که به بهانه تحریم های غرب علیه ایران از ارائه این سامانه های دفاعی به تهران خودداری کرده و تلاش می کرد تا با توافق با ایران تجهیزات دفاعی دیگری را جایگزین اس 300 کرده و به تهران ارسال کند ، در ۱۴ مارس ۲۰۱۵ (۲۴ فروردیم ماه ۹۴) تصمیم جدیدی اتخاذ کرد؛ ولادمیر پوتین دستور لغو ممنوعیت تحویل سامانه اس300 به ایران را صادر کرد. روسیه اما اعلام نکرد چه زمانی این سیستم موشکی را به ایران تحویل خواهد داد.

هرچند دستور لغو ممنوعیت تحویل اس300 به ایران از سوی رئیس جمهوری روسیه صادر شد اما زمان ارائه این سامانه های موشکی به ایران همچنان در حاله ای از ابهام است و با وجود توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و ورود دو طرف به مراحل اجرایی آن همچنان سرنوشت اس 300 هایی که ایران از روسیه خریداری کرده است روشن نیست.

هرازچندگاهی اما مقامات روسی در دیدار با همتایان ایرانی خود گریزی به این سامانه های موشکی میزنند و از آمادگی مسکو برای تحویل آن خبر می دهند، تصمیمی که همواره با مخالفت شدید واشنگتن مواجه می شود تا جایی که این موضوع به موضوع تماس تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا نیز تبدیل شد.

 سردار دهقان وزیر دفاع ایران اوایل شهریور ماه گذشته در سخنانی در این باره با بیان اینکه روسیه به این نتیجه رسیده است که باید این سامانه موشکی را به ایران تحویل دهد و آن را نیز به روز کرده است، گفت:  بر اساس توافق صورت گرفته روسیه تا پایان  سال 2015 میلادی این سامانه را به ما تحویل خواهد داد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز چندی پس از سخنان وزیر دفاع ایران در سخنانی تاکید کرد که این مشکلی میان ایران و روسیه بر سر اس300 وجود ندارد و این سامانه دفاعی به زودی به ایران تحویل داده خواهد شد.

اکنون و در آستانه 10 ساله شدن قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس300 از سوی روسیه به ایران آنچه که از مسکو به گوش می رسد تلاش برای به روز رسانی این سامانه و انعقاد قرارداد جدید میان دو کشور بر سر تحویل آن است. به گفته رسانه هایی روسی قرار است پس از 18 ماه از امضای قرارداد جدید اس300 به ایران تحویل داده شود.

فروش این سامانه دفاعی به ایران به داستانی ادامه دار و سیاسی تبدیل شده است و مسکو برای نگران  کردن و تهدید و هشدار به غرب درقبال سیاست های خود در منطقه هرازگاهی خبر قریب الوقوع بودن تحویل اس 300 به ایران را مطرح می کند؛ حال باید دید با توجه به اطلاعیه شرکت سازنده این سامانه، اس 300 در آینده نزدیک به ایران تحویل داده خواهد شد یا نه.






۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن