تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820819095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر آنچه که باید از رابط کاربری جدید Xbox One بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

چند روز دیگر، رابط کاربری جدید Xbox One که بر مبنای Windows 10 طراحی شده، همراه با قابلیت Backward Compatibility در قالب یک آپدیت رایگان برای کنسول Xbox One منتشر می‌شود؛ هرچند که کاربران Preview (از جمله خود بنده!) این رابط را از یک ماه پیش دریافت کرده‌ و تمامی مشکلات و باگ های آن را جهت رسیدگی و برطرف سازی، به تیم اکس باکس گزار داده اند. در این مطلب قصد داریم که رابط کاربری جدید را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.  پس از آپدیت، این اولین چیزی است که با آن رو به رو می‌شوید : (البته با رنگ آمیزی و بازی های متفاوت!)

خب همانطور که ملاحظه می‌کنید، اسلاید بزرگ و همیشگی اکس باکس، در وسط صفحه قرار دارد اما سایر قسمت ها به ناحیه های دیگری منتقل شده اند.  به تصویر زیر دقت کنید :

قسمت آبی رنگ: تب های اصلی اکس باکس که شامل "خانه" ، "جامعه" ، "بخش OneGuide" و "فروشگاه" می‌شود.  قسمت قرمز رنگ: در این ناحیه می‌توانید به قسمت های مهم دستگاه از جمله تنظیمات، پروفایل کاربری، اطلاع رسانی ها، پیام ها و ... دسترسی پیدا کنید. یعنی دسترسی سریع به بخش های کاربردی. قسمت سبز رنگ: پیشنهادات ویژه مثل بازی هایی که اخیرا عرضه شده یا تخفیفاتی که هر هفته برای کاربران طلایی در نظر گرفته می‌شود. قسمت نارنجی: همانند رابط کاربری قبلی، آخرین بازی ها، نرم افزار ها و فیلم های استفاده شده توسط شخص شما را به نمایش می‌گذارد با این تفاوت که اختیارات بیشتری به کاربر می‌دهد. به عنوان مثال، شما با کلیک برروی Campures می‌توانید به سرعت تصاویر خود و دیگر کاربران سراسر دنیا در بازی Halo: The Master Chief Collection را مشاهده کنید! حال کمی پایین‌تر می‌رویم تا به این بخش برسیم :

در رابط کاربری جدید، قسمت بازی‌ها و Pineـها با یکدیگر ترکیب شده اند. به همین سبب، شما خیلی سریع تر از گذشته، می‌توانید به بازی ها، فیلم ها و یا نرم افزار های خود دسترسی پیدا کنید. حال دوباره به ابتدای صفحه باز می‌گردیم و به تب Community (جامعه) مراجعه می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید، در این قسمت آخرین فعالیت های شما و دیگر دوستانتان به نمایش گذاشته می شود. هر کاربری می تواند تصاویر، ویدیو ها و اچیومنت های دوستان خود را ببیند و به اشتراک بگذارد؛ هرچند که رابط کاربری جدید، صفحه زیباتری را به نمایش می‌گذارد. حال به تب فروشگاه می‌رویم. با رفتن برروی این تب، مشاهده می کنید که تب Store به چهار قسمت جدید تقسیم می‌شود : بازی ها، نرم افزار ها، فیلم و سریال، موسیقی.

قسمت بنفش: جستوجو برای یافتن بازی مورد نظر. قسمت صورتی رنگ: دسترسی سریع به تمامی بازی ها. برروی تصویر Rise of the Tomb Raider کلیک می‌کنیم تا به صفحه مربوط به پیش خرید باندل ویژه‌ی آن هدایت شویم :

همانطور که ملاحظه می‌کنید، صفحه مربوط به هر بازی و باندلی تغییر کرده و اطلاعات جالبی را در خدمت شما قرار می دهد. در این صفحه می توانید توضیحاتی پیرامون بازی مورد نظر خود مشاهده کنید، نام سازنده و تاریخ انتشار آن را چک کنید، محتویات باندل مورد نظر را بررسی کنید، رده سنی بازی را ببینید و یا حتی به محصول مورد نظر امتیاز هم بدهید. (که البته تمامی این موارد، در رابط کاربری قبلی نیز موجود بودند.) حالا بر می گردیم و به بخش آرشیو بازی ها (قسمت بنفش رنگ در تصویر قبلی)

در بالای صفحه شاهد پنج تب هستیم. به ترتیب از سمت چپ : 1. مشاهده تمامی بازی ها 2. مشاهده بسته های الحاقی 3. اشتراک ها (مثل اشتراک طلایی و اشتراک EA Access) 4. جستوجو برای یافتن محصول مورد نظر 5. استفاده از یک کد کمی پایین تر می‌رویم :

در اینجا می توانید تمامی بازی ها را با ترتیب به خصوصی که دارند، مشاهده کنید. مثلا لیست پرفروش‌ترین ها، لیست جدیدترین بازی های عرضه شده، لیست جدیدترین دمو ها و ... . به عنوان مثال وارد صفحه‌ی بازی Halo 5: Guardians می‌شویم. 

مشاهده می کنید که صفحه‌ی یک "بازی" بیشتر از صفحه‌ی یک "باندل" اطلاعات و مطالب مفید دارد. به عنوان مثال در این قسمت می توانید تصاویر، ویدیو ها، کلیپ های ضبط شده و ... را il مشاهده کنید و یا حتی به مرکز رسمی بازیِ مورد نظر (HUB) هم مراجعه کنید :

مرکز یک بازی، یکی از جذاب ترین قسمت های Xbox One است. چرا که شما می‌توانید اطلاعات، اچیومنت ها، تصاویر و کلیپ هایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته اند را در سریع ترین زمان ممکن، مشاهده نمایید! درکل رابط کاربری جدید Xbox One تجربه لذت بخشی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن به عنوان قدمی جلوتر در صنعت بازی های رایانه ای یاد کرد! جالب است بدانید که این رابط کاربری، حدود 50% از رابط کاربری کنسول PlayStation 4 سریع تر است! شایان ذکر است که Xbox One New Experience که شامل رابط کاربری جدید و قابلیت Backward Compatibility است، در دوازدهم نوامبر، در قالب یک آپدیت عرضه می گردد.



18 آبان 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن