تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816184832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اذیت نکنید وگرنه 11 میلیارد دلار بايد بدهيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اذیت نکنید وگرنه 11 میلیارد دلار بايد بدهيد!
بابك زنجاني در ششمين جلسه دادگاه خود و درست اولين جلسه پس از كذب بودن ادعايش روبه روي قاضي صلواتي قرار گرفت و گفت: «براي وزارت نفت و بانك مسكن سورپرايز دارم، اگر اين دو نهاد با من همكاري نكنند با حكم قانوني، از آنها 11 ميليارد دلار خواهم گرفت.»


بابك زنجاني در ششمين جلسه دادگاه خود و درست اولين جلسه پس از كذب بودن ادعايش روبه روي قاضي صلواتي قرار گرفت و گفت: «براي وزارت نفت و بانك مسكن سورپرايز دارم، اگر اين دو نهاد با من همكاري نكنند با حكم قانوني، از آنها 11 ميليارد دلار خواهم گرفت.»
به گزارش «جوان»، طبق گفته‌هاي متهم نفتي قرار بود وی دوشنبه هفته پيش، طلب شركت ملي نفت را پرداخت کند اما نه ضمانتنامه‌اي صادر شد و نه پولي پرداخت. واكنش زنجاني به اين موضوع اما جالب بود، وي گفت: «حساب‌ها ايراد دارد، من براي اثبات اين موضوع از وكلاي خارجي خود خواستم از سه كشور سه مبلغ 50 يورويي به اين حساب‌ها حواله كنند اما جالب اين است كه بانك‌هاي گيرنده پاسخ دادند اين حساب‌ها محرمانه است و قابليت وصول هيچ وجهي را ندارند. با خودم گفتم كه شايد حساب‌هاي اعلام شده قابليت دريافت پول‌هاي كلان را داشته باشد، به‌خاطر همين دو پيام به صورت MT999 در ساعت 11:41:30 روز چهارم نوامبر به هالك بانك تركيه ارسال و اعلام كرديم كه قصد داريم به حساب اين بانك پول واريز كنيم همچنين در ساعت 15:36:10 روز چهارم نوامبر به بانك كندون چين كه يكي از شماره حساب‌ها مربوط به اين بانك بود، ارسال كرديم. هالك بانك تركيه ساعت 13:49:18 روز چهارم نوامبر پيام داد كه اين حساب‌هاي خاص بين ايران و تركيه است و نمي‌توانيم وجوه را دريافت كنيم، فرداي آن روز هم يعني پنجم نوامبر ساعت 10:41:12 بانك كندون چين جواب داد كه امكان دريافت وجوه را ندارد، بنابراين اينكه مي‌گويند حساب‌هاي اعلام شده قابليت وصول دارد، نادرست است، اگر قابليت وصول داشت خودشان پول‌هايي را كه در خارج از كشور داشتند، مي‌گرفتند، چرا به من مي‌گويند شماره حساب مي‌دهيم و پول واريز كن؟»
وي افزود: حرف شما زورگويي است. شما پول نفت را در حساب‌هايي گرفته‌ايد كه اين حساب‌ها تحريم شده است. به من چه ربطي دارد كه حساب‌ها تحريم شده است و امروز شما زورگويي مي‌كنيد. تأكيد مي‌كنم پول‌هاي موجود در اين حساب‌ها قابليت حواله كردن به خارج از كشور يا واريز كردن به آنجا را ندارد، اينكه آقاي نوبخت سخنگوي دولت اعلام كرده اين شماره حساب‌ها قابليت وصول دارد نشان مي‌دهد كه يا از موضوع مطلع نيست يا به دنبال چيز ديگري است.
 
پاسخ بانك مركزي
پس از درخواست متهم از قاضي صلواتي مبني بر نشستن روي صندلي و چند دقيقه استراحت، قاضي از كارشناس بانك مركزي خواست اگر توضيحاتي در خصوص اظهارات متهم دارد، ارائه كند. كارشناس بانك مركزي در خصوص حساب‌هاي اعلام شده نيز گفت: بانك مركزي نمي‌خواهد شماره حسابي بدهد تا قابليت وصول نداشته باشد و دادگاه را سر كار بگذارد. بانك مركزي يك نهاد دولتي است و همه دنبال اين هستند كه منابع وصول شود، بنابراين نمي‌آيد حسابي را بدهد كه قابليت وصول نداشته باشد و شماره حساب‌هايي كه اعلام شده، قابليت وصول داشته است. كارشناس بانك مركزي به اظهارات زنجاني مبني بر تلاش براي واريز پول به حساب‌هاي اعلام شده توسط بانك مركزي اشاره كرد و افزود: تنها پيامي كه در سامانه سوئيفت قابليت اتكا ندارد، پيام MT999 است زيرا اين پيام رمزدار نيست و اصالت ندارد. در ثاني، آقاي زنجاني كه معتقد است بانك‌هايش در تحريم به سر مي‌برد چطور توانسته از طريق سوئيفت، پيام بفرستد.
 
جزئيات سورپرايز
«ب. ز» گزارش‌هاي قبلي كه حالا با مجوز محسني اژه‌اي مي‌توان بابك زنجاني خطابش كرد پس از ارائه توضيحاتش درباره واريز پول به سورپرايزي جالب اشاره كرد و گفت: «شركت HK مشكلي دارد كه آقايان در جريان نيستند. شركت HK از نظر پولشويي از سوي هنگ‌كنگ و اتحاديه اروپا تحت تعقيب است و براي مديران آن حكم صادر شده است و اينها اصلاً به تحريم ربطي ندارد. وقتي ديدند پول‌هايي به حساب شركت HK آمده و به جاهاي ديگر رفته بدون اينكه صادرات و واردات صورت گيرد، از مديران شركت HK توضيح خواستند اما آقايان براي توضيح دادن نرفتند و حكم محكوميت براي مديران شركت HK صادر شده است و اين حكم در حال رفتن به پليس بين‌الملل و دستگيري مديران اين شركت در خارج از كشور است.»وي ادامه داد: متأسفانه من هر حرفي كه مي‌زنم آقايان مي‌گويند زنجاني مي‌خواهد پول ما را ندهد. شركت HK در بانك FIIB حساب دارد و من مجبور شدم از شركت HK شكايت كنم و از HK 10 ميليارد يورو خسارت خواسته‌ام. محاكم خارج از كشور شركت HK را به پرداخت مبلغ 9 ميليارد و 800 و خرده‌اي يورو به بانك FIIB محكوم و حكم توقيف اموال اين شركت را صادر كرده‌اند، يعني هر موقع بخواهم مي‌توانم حساب‌ها، دكل يا اموال اين شركت را در خارج از كشور توقيف كنم اما من به دنبال اين مسائل نيستم ولي به محض اينكه همكاري نكنيد 10 ميليارد يورو را وصول مي‌كنم.»
او در ادامه خواسته خود را مطرح كرد: «شما به من رضايت بدهيد من نيز به شما رضايت مي‌دهم تا اين كار تمام شود. براي بانك مسكن نيز يك‌ميليارد يورو حكم توقيف گرفتم و اين بانك 230 يا 240 ميليون يورو در حساب‌هاي خود پول دارد. اگر پول من را برنگردانند، حتماً براي آنها اتفاقات نادرستي پيش مي‌آيد و اينها را واضح مي‌گويم. اگر بخواهند اذيت كنند، من نيز اذيت مي‌كنم.»
  
مجوز اروپا
بابك زنجاني با اشاره به مصوبه اتحاديه اروپا درخصوص تحريم خود و شركت‌هايش از جمله بانك SIID، اويل بانك (بانك نفت)، شركت SCT و شركت سورينت دوبي اظهارداشت: يك‌بندي در اين تحريم‌ها وجود دارد كه براساس آن تمام مجموعه‌هاي من بلوكه شده و اتحاديه اروپا نامه‌اي به بانك SIID ارسال و اعلام كرده اگر بخواهم از وجوه خود استفاده كنم بايد طبق قانون از اتحاديه اروپا مجوز بگيرم.
  
من حرام‌خوارم يا...
بابك زنجاني خطاب به وزارت نفت گفت: چطور شما به شركت امريكايي مي‌گوييد هرگاه تحريم‌ها برداشته شد، ۵ ميليارد را بازگردان اما مرا اينگونه تحت فشار قرار مي‌دهيد؟ مگر خون آنها از من رنگين‌تر است كه به من انگ دزدي و حرام‌خواري مي‌زنيد؟قصد تخريب ندارم اما وقتي مقايسه مي‌كنم مي‌بينم شما از سال‌هاي قبل تا سال 93، 5 ميليارد يورو به يك فرد عادي نفت فروختيد و زرنگي كرديد و برگه‌اي گرفتيد كه در آنجا 5 ميليارد يورو پول داريد. وي اظهار داشت: رفته‌ايد به ستاد تدابير ويژه و اين موضوع را مصوب كرديد و معادلش را به تومان از بانك مركزي دريافت كرديد، در حالي كه آن شخص 2ميليارد يورو را وصول كرده است. آقايان آن شركت از دوستان من هستند و اگر لازم باشد مي‌گويم در دادگاه حاضر شوند. بر اساس اين گزارش، جلسه هفتم دادگاه بابك زنجاني امروز ساعت 8:30 صبح برگزار مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن