تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805548550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۲۰ پرونده زمین‌خواری در فارس و زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



۱۲۰ پرونده زمین‌خواری در فارس و زنجان
روز نو : رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:‌ ۱۲۰ پرونده‌ باغ شهرهای غیرمجاز در دو استان فارس و زنجان امروز در چهارمین نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری بررسی شد. 
 
قباد افشار در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کارگروه در پی تصمیم  ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است و نمایندگانی از سه قوه و همه ارکان نظام در آن حضور دارند و به پرونده‌های زمین‌خواری به صورت تخصصی رسیدگی می‌کنند.  
 
وی افزود: امروز پرونده‌های باغ‌شهرهای استان‌های زنجان و فارس بررسی ‌شد که در دو استان بیش از 20 هزار هکتار تصرف غیرقانونی شده است.  
 
آقای افشار افزود: در برخی از موارد هم از قوانین تعابیر نادرست انجام می‌شود و در مواردی هم ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است که در تهران و در شمال کشور و البرز هم این موارد هم دیده می‌شود.  
 
وی گفت: برخی از پرونده‌ها به مراجع قضایی ارائه و احکام صادر شده است و بحث تصرفات غیرمجاز مورد توجه جدی است و باید به دولت برگردد.   
 
رئیس امور اراضی کشور اظهار داشت:‌ در مواردی هم که مجوزی وجود دارد باید ساخت و سازها را ساماندهی کنیم و حقوق دولت به طور کامل داده شود.   
 
وی تصریح کرد:‌ برای اینکه این موارد ریشه‌کن شود،  نیاز است هزینه جرم به شدت افزایش یابد تا عده‌ای نتوانند به طور غیرقانونی یا با مجوزهای ناقص فعالیت کنند.   
 
افشار گفت: در دو سال اخیر پرونده‌های تخلف در ساخت و ساز باغ شهرها نداشتیم و عمدتاً مربوط به ده تا پانزده سال گذشته است.  
 
وی افزود:‌ در نشست امروز راهکارهای برخورد قاطع با این موارد در این دو استان بررسی و تاکید شد هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با قوه قضاییه افزایش یابد.  
 
افشار تاکید کرد: فعالیت‌های یگان‌های حفاظت در سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان امور اراضی و همچنین سازمان ملی زمین مسکن باید تقویت شود.   
 
وی اظهار داشت: گزارش ها به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه می شود تا تصمیم گیری نهایی و راهکارهایی برای تقویت فعایت ها مشخص شود.  
 
افشار با بیان اینکه باغ شهرهایی که از شورای عالی شهرسازی و معماری مجوز ندارند، غیرمجاز هستند، گفت‌:‌ در دو استان زنجان و فارس 120 پرونده زمین خواری در قالب باغ شهر شناسایی شده است و با هماهنگی قوه قضائیه  تلاش می‌کنیم برخوردهای قانونی انجام گیرد و این امور ساماندهی خواهد شد.   
 
وی درباره اینکه گفته می شود قرار است به صاحبان املاک در باغ‌شهرهای غیرمجاز ملک معوض داده شود ، گفت : این طور نیست و اگر این باغ‌شهرها مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را نداشته باشد ، مجاز نیست. 
  
افشار گفت: زمین‌های دولتی برای اجرای طرح‌های عمومی و سرمایه‌گذاری و طبق ضوابط داده می‌شود نه به متعرضان منابع طبیعی و اراضی دولتی.  
 
وی درباره باغ‌شهری در منطقه کلاک لواسان هم گفت : این موضوع در قوه قضائیه در دست بررسی و اقدامات در این محدوده متوقف است تا رسیدگی و رای صادر شود. 
 
رسیدگی تخصصی جهاد کشاورزی به پرونده های زمین‌خواری  
 
بنابراین گزارش، کاظم پالیزدار مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصاد هم به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این نشست به طور تخصصی به پرونده‌های زمین‌خواری و باغ‌شهرها پرداختیم.  
 
وی افزود:‌ ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کارگروه‌های برای رسیدگی تخصصی به موضوع‌های اقتصادی متنوع تشکیل می‌دهد و برای نمونه مطالبات معوق بانکی در کارگروهی به بانک مرکزی تفویض اختیار شده است تا رسیدگی ها دقیق‌تر و تخصصی تر باشد.  
  
آقای پالیزدار افزود : برای رسیدگی تخصصی به پرونده های زمین‌خواری هم این مسئولیت به جهاد کشاورزی داده شده است.  
 
پالیزدار گفت: بررسی های ما شامل دو محور برخورد قانونی و بحث‌های پیشگیری است و سفری هم به 6 استان در این باره شده است و در صورت نیاز استاندار مربوطه نیاز در این کارگروه‌ها نیز حضور می‌یابد و گزارش اقدامات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کند.   
 
وی درباره پرونده‌های زمین‌خواری در عرصه‌های وقفی هم گفت: این موضوع در جلسه امروز  مطرح و قرار شد جلسه وی‍ژه‌ای در هفته‌های آینده به این موضوع اختصاص یابد که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و باید مورد به مورد بررسی شود.   
 
وی افزود : ‌درباره تخلف در باغ‌شهرها تلاش می‌ کنیم هزینه تخلف افزایش یابد تا برای متخلفان صرف نکند که در منابع طبیعی تخلف کنند. 




تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن