تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815465878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدررفت 300 ميليارد مترمکعب نزولات جوي به دليل بي‌برنامگي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۵ب.ظ)
هدررفت 300 ميليارد مترمکعب نزولات جوي به دليل بي‌برنامگي‌ها موج - معاون شرکت آب و فاضلاب کشور نزولات جوي سالانه کشور را افزون بر 430 ميليارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: متأسفانه به سبب بي‌برنامگي‌ها و نبود تدابير مناسب 300 ميليارد مترمکعب هدر مي‌رود و تنها حدود 130 ميليارد مترمکعب از اين حجم ذخيره مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا گياهي در نشست بررسي مشکلات آب‌رساني شهري و روستايي شهرستان خاش افزود: سالانه از 130 ميليارد مترمکعب آب ذخيره شده حدود 85 درصد به مصرف مي‌رسد که رقم مصرف آب در اين حجم ذخيره‌اي در دنيا دو درصد است.
وي اظهار داشت: هم اينک بجاي داشتن ذخيره آب 500 ميليارد مترمکعبي در کشور حدود 360 ميليارد مکعب در اختيار داريم که سالانه از اين ميزان ذخيره نيز هفت ميليارد مکعب هدر مي‌رود.
معاون شرکت آب و فاضلاب مصرف آب در بخش آب و فاضلاب کشور را شش درصد عنوان کرد و ادامه داد: بهره‌برداري بهينه از عنصر مهم و حياتي آب در کشور نيازمند تدابير لازم است.
ميرادي، مدير عامل شرکت آب و فاضلاب سيستان و بلوچستان، نيز گفت: براي اجراي پروژه انتقال آب از کارواندر به مقصد خاش هشت گروه قوي در مناقصه شرکت کرده‌اند که بر اساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته با سه گروه توافق شده و حداکثر در دو ماه آينده با يکي از طرفين قرارداد اجراي پروژه امضا خواهد شد و تلاش مي‌کنيم اين پروژه در کمتر از سه سال بهره‌برداري شود.
وي اظهار داشت: پيمانکار قبلي اين پروژه که ضعيف بود خلع يد شد و به سبب تخلفات پيمانکار به ناچار پروژه تعطيل شد.
ميرادي افزود: با توجه به اين که حجم زيادي از اين پروژه ملي توسط پيمانکار با سرمايه‌گذاري بيش از 200 ميليارد تومان انجام مي‌شود بايستي پيمانکار بتواند ضمانت‌نامه اجرايي را به‌خوبي تأمين کند، بر همين اساس کارها با حساسيت پيگيري مي‌شود.
محمدرضا نارويي مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي سيستان و بلوچستان نيز گفت: دولت براي اجراي پروژه‌هاي آب روستايي در اين استان 200 ميليارد تومان هزينه مي‌کند که اعتبارات مورد نياز آن‌ها از منابع استاني و ماده 180 تأمين مي‌شود.
وي اظهار داشت: از مجموع 980 روستاي شهرستان خاش بيش از 370 روستا داراي شبکه آب‌رساني است که اين رقم نشان مي‌دهد شاخص دسترسي به آب شرب در روستاهاي منطقه خاش 66 درصد بوده و اين شهرستان براي رسيدن به شاخص کشوري فاصله زيادي دارد.
نارويي گفت: هم اينک پروژه‌هاي مهمي مانند دشت آبخوان، ده رئيس و حومه خاش در دستور کار قرار دارد که تنها در حوزه دشت آبخوان 48 روستا در آينده به همت دولت از نعمت آب آشاميدني بهره‌مند خواهند شد.
حميدرضا پشنگ، نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي، نيز با اشاره به اينکه بالاترين ظرفيت آبي استان به خاش تعلق دارد، گفت: حجم وسعي از آب در اين منطقه به هدر مي‌رود.
وي ضرورت اجراي سد و مهار آب رودخانه‌هاي مرزي با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملي را خواستار شد.
خاش در 185 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز سيستان و بلوچستان واقع شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن