تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين سند رسمي بازسازي رآکتور اراک نهايي شد/ چه کساني نفت داعش را خريداري مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۹ب.ظ)
ظريف در نشست خبري با همتاي بلژيکي: تدوين سند رسمي بازسازي رآکتور اراک نهايي شد/ چه کساني نفت داعش را خريداري مي‌کنند موج-وزير امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات مربوط به تدوين سند رسمي بازسازي رآکتور اراک تمام شده و اين سند آماده امضا است اما درباره نحوه امضا هنوز در حال مذاکره هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبري مشترک با همتاي بلژيکي خود با اشاره به گفت و گوهاي دوجانبه با وزير امور خارجه اين کشور، گفت: در ملاقاتي که با آقاي «ديديه ريندرز» داشتيم، در حوزه هاي مختلف فني، تکنولوژيکي و اقتصادي گفت و گو و تبادل نظر کرديم.
وي افزود: افزايش همکاري براي گسترش مناسبات دو کشور در زمينه هاي اقتصادي و توسعه اي از جمله مباحثي بود که در جريان ملاقات با وزير خارجه کشور بلژيک مطرح کرديم.
ظريف با اشاره به اينکه يقين داريم مي توان از مناسبات دو کشور بهترين استفاده را انجام داد، خاطرنشان کرد: در اين ديدار در زمينه سياسي گفت و گو کرديم و در نهايت يادداشت تفاهمي براي گسترش تبادلات سياسي بين دو کشور و نمايندگي هايمان در سازمان هاي بين المللي امضا کرديم تا در حوزه هاي مختلف دوجانبه بين المللي، منطقه اي، خطرات افراط و تروريسم، محيط زيست و حقوق بشر مورد استفاده قرار گيرد.
وزير امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: گفت و گو پيرامون اين موضوعات بين جمهوري اسلامي ايران و بلژيک با ديدگاه هاي مشترک در موضوعات مختلف يا ديدگاه متفاوت، مي تواند به طور گسترده تر، نهادينه تر و منسجم تر ادامه داشته باشد.

جامعه جهاني تعيين سرنوشت را به مردم سوريه واگذار کند
وزير امور خارجه کشورمان در ادامه نشست خبري خود با همتاي بلژيکي، در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران درباره اظهارات نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه مبني بر تنش‌آفريني ايران در سوريه، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران چنين سخني را از ايشان نشنيده و ما هم ارتباط خوبي با وي داريم.
ظريف تاکيد کرد: ايران همواره براي صلح و ثبات در سوريه تلاش کرده و برخلاف برخي دوستانمان که معتقدند راه‌حل نظامي براي سوريه وجود دارد، ما معتقديم که تنها راه‌حل سياسي امکانپذير است.
وي ادامه داد: وظيفه جامعه جهاني است که با تروريست‌ها برخورد کند؛ متاسفانه برخورد غيرقابل قبول برخي کشورها با گروه‌هاي تروريستي که مردم سوريه را به خاک و خون کشيده است، باعث گسترش اين موضوع شده است.
وزير امور خارجه کشورمان افزود: ما معتقديم دنيا بايد با تروريسم برخورد کند و مردم سوريه نيز خودشان آينده خود را تعيين کنند.

چه کساني نفت داعش را مي‌خرند؟!
ظريف در ادامه پاسخ خود به اين سوال، با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه داده شود تروريست‌ها نفت بفروشند، گفت: يکي از سوالات مهمي که وجود دارد اين است که چه کساني نفت داعش را خريداري مي‌کنند و کدام بانک‌ها درآمدهاي اين گروه خطرناک را حفظ و منتقل مي‌کنند و اجازه استفاده از آن را مي‌دهند!؟ اينها سوالات مهمي است و وظيفه جامعه بين‌المللي است که با اين خطر برخورد کند.
وي تصريح کرد: متاسفانه هنوز خيلي‌ها نفهميده‌اند که داعش و افراط يک خطر براي همه است.
وزير امور خارجه کشورمان اظهار داشت: تلاش نکنيم که آينده سوريه را ما تعيين کنيم و معضل تروريسم را به مردم اين کشور واگذار کنيم؛ اين دو نقش بايد برعکس شود، به گونه‌اي که جامعه جهاني با تروريسم مقابله کند و تعيين سرنوشت را به مردم سوريه واگذار کند.

از نظر ما گروه‌هاي تروريستي مشخص هستند
ظريف همچنين در پاسخ به سوالي درباره دستور کار نشست آينده وين براي حل بحران سوريه، گفت: دو دستور کار در اين نشست وجود دارد که اولين مورد آن تعيين گروه‌هاي تروريستي است که البته براي ما واضح است که گروه‌هاي تروريستي چه کساني هستند و ديگري توافق براي ادامه راه مذاکرات است.
وي تاکيد کرد: ما تنها مي‌توانيم تسهيل‌کننده روند امور باشيم، اما حق تعيين سرنوشت بايد بر عهده خود سوري‌ها باشد.
وزير امور خارجه کشورمان درباره سطح حضور هيات ايراني در نشست آينده وين، خاطرنشان کرد: اين موضوع هنوز معلوم نيست؛ چراکه برنامه سفر آقاي رئيس‌جمهور به اروپا نيز در دستور کار است.

سند رسمي بازسازي رآکتور اراک آماده شده است
ظريف همچنين درباره احتمال ديدار هيات ايراني با ۱+۵ در حاشيه نشست آينده وين براي حل بحران سوريه، اظهار داشت: مذاکرات مربوط به تدوين سند رسمي بازسازي رآکتور اراک تمام شده و اين سند آماده امضا است اما درباره نحوه امضا هنوز در حال مذاکره هستيم؛ چون همه وزراي خارجه در وين نخواهند بود و بايد روش‌هاي ديگري را بيابيم.
وي خاطرنشان کرد: اصل امضاي اين سند بسيار مهم است که بايد هرچه سريع تر انجام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن