تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره با شرکت‌هاي بلژيکي براي ساخت لوله‌هاي ويژه صنايع نفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۴ب.ظ)
وزير نفت خبر داد: مذاکره با شرکت‌هاي بلژيکي براي ساخت لوله‌هاي ويژه صنايع نفت موج - وزير نفت با اشاره به مذاکره براي ساخت لوله‌هاي ويژه صنايع نفت ادامه داد: با توجه به اين‌که لوله‌هاي عادي در ايران ساخته مي‌شود، شرکت‌هاي بلژيکي توانايي‌هايي در ساخت لوله‌هاي ويژه دارند که قرار شد با شرکاي ايراني‌شان به ساخت اين نوع لوله‌ها بپردازند.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه امروز پس از ديدار با پيتر دوکرم، وزير تجارت خارجي بلژيک، درباره محور مذاکرات دو طرف، تصريح کرد: بلژيکي‌ها نيز مانند ساير کشورها ايران را بازار بزرگي مي‌دانند که بايد در آن فعال شوند.
وزير نفت گفت: چنانچه مذاکره‌هاي فني و اقتصادي ايران و بلژيک به نتيجه برسد، تأسيسات شناور توليد گاز طبيعي مايع شده (FLNG) اين کشور به منطقه خارک آمده و براي نخستين بار ايران از طريق اين تأسيسات به توليد LNG اقدام مي‌کند.
وي افزود: ما نيز توانمندي‌ها و فرصت‌هايي را که در ايران وجود دارد به آن‌ها معرفي و تاکيد کرديم محصولات توليدي را علاوه بر بازار ايران به بازار منطقه صادر کنند.
وزير نفت ادامه داد: شرکت‌هاي بلژيکي قبل از تحريم‌ها در زمينه ارائه خدمات مهندسي در دريا و فعاليت‌هاي زيست محيطي فعال بودند و با توجه به اين‌که سطح معاملات آن‌ها با ايران در کل کشور، يک ميليارد دلار بود بسيار اصرار دارند تا سطح معاملات به يک ميليارد دلار قبلي برگردد.
وي افزود: از ديگر بحث‌هاي صورت گرفته ميان دو طرف درباره FLNG (شناورهاي مخصوص مايع سازي گاز) بود که در زماني نه چندان طولاني، اگر دو طرف انعطاف داشته باشند و مذاکرات فني و اقتصادي به نتيجه برسد، تأسيسات FLNG را به منطقه خارک آورده و براي نخستين بار ايران از طريق اين شناورها به توليد LNG اقدام مي‌کند.
وزير نفت با اشاره به مذاکره براي ساخت لوله‌هاي ويژه صنايع نفت ادامه داد: با توجه به اين‌که لوله‌هاي عادي در ايران ساخته مي‌شود، شرکت‌هاي بلژيکي توانايي‌هايي در ساخت لوله‌هاي ويژه دارند که قرار شد با شرکاي ايراني‌شان به ساخت اين نوع لوله‌ها بپردازند.
زنگنه افزود: همچنين درباره ذخيره‌سازي زيرزميني گاز و همکاري در بخش‌هاي زيست محيطي نيز مذاکره‌هايي صورت گرفت که شرکت‌هاي دو طرف ايراني و بلژيکي بايد اين مذاکرات را ادامه دهند.
وي با بيان اين‌که که بلژيک هيچ‌گاه خريدار مستقيم نفت ايران نبوده، افزود: بر اين اساس بحثي نيز امروز در اين باره صورت نگرفت، اما؛ آن‌ها علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در بخش پتروشيمي ايران هستند.
زنگنه درباره حضور شرکت‌هاي بلژيکي در توسعه ميدان‌هاي نفتي نيز تصريح کرد: بلژيکي‌ها شرکتي که بخواهد به توسعه ميدان نفتي و گاز بپردازد، ندارند؛ البته آن‌ها چند سال پيش شرکتي در اين زمينه داشتند که با شرکت توتال ادغام شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن