تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803732422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران مي‌تواند مرکزي براي ساماندهي روابط اقتصادي بلژيک و اتحاديه اروپا با کل منطقه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۹ب.ظ)
رئيس جمهوري در ديدار وزير خارجه بلژيک: ايران مي‌تواند مرکزي براي ساماندهي روابط اقتصادي بلژيک و اتحاديه اروپا با کل منطقه باشد موج - رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر اينکه هيچ مانعي براي توسعه روابط ايران و بلژيک قائل نيستيم، گفت: تهران و بروکسل از ظرفيت‌هاي فراواني براي افزايش سطح همکاري‌هاي خود برخوردار هستند که بايد از اين ظرفيت‌ها بيش از پيش بهره گرفته شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در ديدار «ديديه ريندرز» معاون نخست وزير و وزير امور خارجه بلژيک، با اشاره به روابط تاريخي و مثبت تهران و بروکسل اظهار داشت: روابط دو کشور همواره دوستانه و سازنده بوده است و افکار عمومي ايران ديدگاه مثبتي نسبت به توسعه روابط با بلژيک دارند و دو کشور در فضاي جديد بايستي گام‌هاي بلندتري براي توسعه روابط در عرصه‌هاي مورد علاقه بردارند.
روحاني همچنين بر لزوم ايجاد تحرک جديد در روابط دو جانبه بويژه در زمينه‌هاي اقتصادي، سرمايه‌گذاري، صنعتي، انرژي و همچنين در بخش‌هاي علمي، دانشگاهي، تحقيقاتي و گردشگري تأکيد کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران به دليل موقعيت بسيار مهم ژئوپلتيک و ژئواکونوميک خود مي‌تواند مرکزي براي ساماندهي و گسترش روابط اقتصادي بلژيک و اتحاديه اروپا با کل منطقه باشد و استفاده بهنگام از اين موقعيت و فرصت به نفع ملت‌هاي ما است.
رئيس‌ جمهوري همچنين بر تقويت همکاري بخش‌هاي خصوصي ايران و بلژيک تأکيد کرد و گفت: تهران آمادگي دارد شرايط لازم را براي تقويت همکاري‌هاي مشترک بخش‌هاي خصوصي دو کشور فراهم کند.
روحاني در ادامه مذاکرات ايران و 1+5 و شرايط جديد به وجود آمده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به شرط آن که طرف مقابل هم به همه تعهدات خود متعهد بوده و به آن عمل کند، همچنان به تعهدات خود وفادار خواهد ماند و بي‌ترديد اگر اين توافق به خوبي و دقيق اجرايي شود، مي‌تواند پايه مستحکمي براي اعتماد متقابل باشد.
رئيس جمهوري همچنين با تاکيد بر خطر ناامني در منطقه و ضرورت مبارزه جمعي با خشونت و تروريسم، گفت: امروز خشونت و افراط گرايي بخش بزرگي از منطقه خاورميانه را فراگرفته است و اگر با اين پديده برخورد جدي نشود، آثار اين خشونت و تروريسم حتماً در اين منطقه محصور نمانده و به ساير مناطق دنيا نيز تسري مي‌يابد.
دکتر روحاني با بيان اين که ايران نقش خود را در مبارزه با تروريسم به خوبي ايفا کرده، تصريح کرد: مشکل افراطي‌گرايي، خشونت و تروريسم، مشکلي همگاني است و ضرورت دارد همه کشورها اولويت مبارزه با تروريسم را به عنوان يک تهديد جمعي باور کنند.
روحاني اضافه کرد: در زمينه مبارزه با تروريسم هم تقويت همکاري ايران و اتحاديه اروپا بسيار حائز اهميت است و اميدوارم شرايطي ايجاد شود که با همکاري‌هاي همگاني و مشترک، ثبات و امنيت به منطقه بازگشته و مردم آسيب ديده بتوانند به خانه‌هاي خود برگردند.
ريندرز معاون نخست وزير و وزير امور خارجه بلژيک نيز در اين ديدار با تأکيد بر اينکه بلژيک همواره به دنبال حفظ و تقويت روابط خود با جمهوري اسلامي ايران بوده است، اظهار اميدواري کرد با برچيده شدن سريع تحريم‌ها عليه ايران و در کوتاه مدت، مناسبات و همکاري‌هاي تهران و بروکسل هر چه بيشتر گسترش پيدا کند.
وي تصريح کرد: بلژيک تمايل دارد روابط خود را در همه زمينه‌ها بويژه در بخش‌هاي انرژي و اقتصادي با ايران افزايش دهد. بروکسل همچنين آماده همکاري با تهران در بهره‌برداري صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي به‌ويژه در عرصه‌هاي پزشکي، تشخيص و مبارزه با بيماري‌هايي نظير سرطان و توليد داروهاي تشخيصي است.
معاون نخست وزير و وزير امور خارجه بلژيک همچنين با تأکيد بر اينکه کشورش بر ضرورت مبارزه با تروريسم واقف است، گفت: بلژيک خطر تروريسم را به خوبي احساس مي‌کند و بر لزوم مبارزه جدي و جمعي با آن تأکيد دارد.
«ريندرز» با تأکيد بر حضور مؤثر ايران براي حل معضلات منطقه‌اي گفت: بلژيک هم براي کشورهايي که با گروه‌هاي تروريستي و ناامني درگير هستند از جمله سوريه، يمن، عراق و ليبي خواستار راه حل سياسي است.
وزير خارجه بلژيک همچنين ايده جهان عليه خشونت و افراط‌گرايي که توسط دکتر روحاني در سازمان ملل مطرح شده را مورد تأکيد قرار داد و لزوم برنامه‌ريزي براي چگونگي تحقق اين ايده را مورد تأکيد قرار داد.
در اين ديدار وزير تجارت بلژيک نيز در سخناني بر آمادگي کامل شرکت‌هاي بلژيکي براي انتقال تکنولوژي و سرمايه‌گذاري به ايران تأکيد کرد و گفت:‌ شرکت‌هاي بزرگ بلژيکي در زمينه‌هاي مختلف بويژه در بخش‌هاي پتروشيمي، نساجي، مواد غذايي و بنادر که جزء بهترين‌هاي دنيا هستند به تهران آمده‌اند و کاملاً علاقمند هستند که با انتقال تکنولوژي در ايران سرمايه‌گذاري کنند که اين نشانه تصميم و اراده آن‌ها بر توسعه روابط است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن