تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804225976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی جنتی: تعرفه کاغذ امسال افزایش نمی‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: علی جنتی: تعرفه کاغذ امسال افزایش نمی‌یابد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیین‌ها و سنت‌ها، میراث ناملموس هستند و در شرایطی که از بیرون از کشور، هجوم فرهنگی صورت می‌گیرد و شبکه‌های اجتماعی که مدیران‌شان در خارج از کشور هستند، برای نفوذ فرهنگی تلاش می‌کنند، باید به این میراث توجه کرد.
به گزارش نامه نیوز، علی جنتی در دومین اجلاس ارتقای توانمندی‌های شوراهای فرهنگ عمومی کشور با بیان این‌که فرهنگ هر کشور به مثابه هویت مردم و جامعه آن کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: تفاوتی که ما با بسیاری از کشورها و جوامع داریم به‌خاطر تفاوت همین فرهنگ‌هاست که هویت آن‌ها را تشکیل می‌دهد و آن‌ها را از هم متمایز می‌کند.


او با تأکید بر اهمیت فرهنگ در جوامع در حال تحول، افزود: در جوامع کنونی که به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و فرهنگ‌ها در آن‌ها بر هم تأثیر می‌گذارند، صاحب‌نظران و اندیشمندان باید تلاش کنند از فرهنگ عمومی که جزو میراث آن کشور و جامعه محسوب می‌شود، پاسداری کنند. این اندیشمندان باید نکات مثبت را از فرهنگ‌های دیگر جذب کنند و جلوی ورود رفتارهای ناهنجار را بگیرند.

جنتی به اعضای شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: این اعضا شامل افراد حقوقی و همچنین افراد حقیقی هستند که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی صاحب نظرند و می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با تغییراتی که هر روز در جامعه رخ می‌دهد، در مرحله اول به شناخت تحول و تغییر نیاز داریم. باید چیستی و چرایی تغییرات را به خوبی بشناسیم و چگونگی تأثیرگذاری در آن‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به بحث حجاب، اظهار کرد: از آغاز انقلاب تا امروز، یکی از مسائل اساسی که جزو فرهنگ عمومی ما بوده، عفاف و حجاب است که این دو باید از هم تفکیک شوند. باید چیستی پدیده ‌حجاب و بد‌حجابی را بشناسیم و درک کنیم. متأسفانه ما هیچ‌وقت آمار درستی از این وضعیت نداشته‌ایم؛ ولی مجموعا می‌توان گفت 70 درصد زنان جامعه ما باحجاب هستند.

او بیان کرد: اگر بخواهیم تغییراتی را که در جامعه رخ می‌دهد بشناسیم، باید وضعیت موجود را بررسی کنیم، این‌که چقدر باحجاب و چقدر بدحجاب داریم و از این تعداد چند درصد باور دینی دارند و چقدر باور دینی ندارند.

جنتی با تأکید بر لزوم تجزیه و تحلیل مسائلی که در اطراف ما می‌گذرد،‌ گفت: مسائلی که در استان‌های مختلف رخ می‌دهد، با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه برای همه استان‌ها نوشت، بلکه باید در هر استان و منطقه، براساس شرایط خاص و ویژه آن تصمیم‌گیری کرد. پژوهش‌ها و مطالعات میدانی باید صورت بگیرد و براساس آن‌ها تصمیم‌های صحیح گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به‌صورت منظم، ادامه داد: درست است که گاهی مشکلات و ناهماهنگی در استان‌ها وجود دارد؛ اما شما باید رشته وحدت بین کسانی که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند و کسانی که عضو این شورا نیستند باشید تا شورا به هدفش که ارتقای فرهنگ است برسد.

جنتی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود، گفت: فروپاشی خانواده، طلاق، مسأله جوانان، نفوذ فرهنگ بیگانه، اعتیاد، بیکاری و ... از جمله آسیب‌های اجتماعی است و ما باید آنچه را که اولویت دارد در دستور کار قرار دهیم و در مدت شش‌ماه تا یک سال، مشکلات را حل کنیم.

او همچنین به وضعیت حاشیه‌نشینی در شهرها اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه آسیب‌ها مطرح می‌شود، وضعیت حاشیه‌نشینی است. براساس آمار در حال حاضر 10 تا 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم و چنین محیطی، مرکز و کانون نابسامانی‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، قاچاق و تولید مواد مخدر، فساد اخلاقی و ... است. اکنون خراسان رضوی بیشترین تعداد حاشیه‌نشین را دارد و وزارت کشور و شورای عالی اجتماعی مدت‌هاست روی این موضوع وقت گذاشته‌اند.

جنتی با تأکید بر اهمیت مسائل مربوط به جوانان اظهار کرد: موضوع جوانان و تأثیرپذیری آن‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی، از مسائلی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی قابل طرح است.

وی همچنین به حرکت‌های مثبت انجام‌شده در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در مشهد و یزد کارهای خوبی شده که می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و اگر موفق بود، به سایر استان‌ها تعمیم داده شود. اگر بتوانیم 10 درصد از آمار طلاق کم کنیم، خوب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که باید مشکلات مربوط به فساد اخلاقی در سطح جامعه در شورای فرهنگ عمومی تجزیه و تحلیل شود، افزود: جای شناختن معروف و منکر در شورای فرهنگ عمومی است. منکر فقط بدحجابی و بی‌حجابی نیست،‌ اینکه جامعه ما در حال دچار شدن به انحطاط اخلاقی است، دروغگویی، اتهام‌زنی، شایعه‌پراکنی، جریان‌های ناصحیح رسانه‌ای، اتهام ناروا علیه افراد، استفاده ابزاری و جناحی از بیانات مقام معظم رهبری، همه جزو منکرات هستند.

جنتی از جمله اهداف انقلاب اسلامی را رشد فضائل اخلاقی و فرهنگی در جامعه دانست و اضافه کرد: گاهی بعضی‌ها به‌دنبال این هستند که در کجا موسیقی پاپ برگزار می‌شود. در حالی که باید پرسید، گناه غیبت کردن بالاتر است یا برگزاری کنسرت موسیقی پاپ که به فرض، در آن غنا وجود داشته باشد.همچنین گسترش راستگویی، وفای به عهد و ... از جمله فضائل اخلاقی است.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: تعرفه‌ی کاغذ و عوارض ورود آن تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند.

او ادامه داد: تا به حال دوبار به دولت فشار وارد شده که قیمت کاغذ وارداتی افزایش یابد؛ یک‌بار برای عوارض ورود کاغذ رول برای مطبوعات و ورق‌های کتاب و یک‌بار هم تعرفه کاغذ که هر دو وقتی در دولت مطرح شد‌، با مخالفت روبه‌رو شد و دولت ‌آن را تصویب نکرد.

وی افزود: در هریک از این دوباره می‌خواستند چهار درصد قیمت کاغذ وارداتی را افزایش دهند که وقتی این چهار درصد در ورود افزایش یابد در بازار با افزایش 20 درصدی روبه‌رو می‌شود؛ اما خوشبختانه با همراهی دولت، قیمت کاغذ ثابت مانده و امسال به هیچ‌وجه تعرفه آن افزایش پیدا نخواهد کرد.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره حضور نداشتن بعضی از رسانه‌ها در نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: فردا در نمایشگاه مطبوعات برای بازبینی خواهم بود و در کنفرانسی که برگزار می‌شود به پرسش‌ها درباره جشنواره و نمایشگاه امسال پاسخ می‌دهم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار مفقودین «فاجعه منا» اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کسانی که هنوز به‌عنوان مفقود شناخته می‌شوند، 25 نفر است و بسیاری از کسانی که قبلا به‌عنوان مفقود از آنها یاد می‌شد، شناسایی و بیشتر آن‌ها دفن شده‌اند و محل دفن آن‌ها مشخص است.

جنتی با بیان این‌که از خانواده مفقودان دی‌ان‌ای و اثر انگشت گرفته شده است، افزود: این مدارک برای تطبیق با کسانی که دفن شده‌اند، فرستاده شده است. از بین 465 نفری که در این حادثه آسیب دیدند و جان باختند، شرایط اکثریت قاطع‌شان روشن است و بقیه مفقودان نیز با مدارک فرستاده‌شده قابل شناسایی هستند.



منبع: ایسنا


۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن