تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816179918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارایی شرکت‌هاجوابگوی ضمانتنامه‌های بانکی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دارایی شرکت‌هاجوابگوی ضمانتنامه‌های بانکی نیست
کد خبر: ۵۴۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ - 08 November 2015


مدیرعامل صانیر با تأکید بر ضرورت افزایش حمایت های بانکی از شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی گفت: شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی دارایی های نجومی برای ارائه ضمانت بانکی ندارند بنابراین برای حمایت از توسعه صادرات این شرکت ها باید تدابیر موثر اتخاذ کرد.

بهمن صالحی مدیعامل شرکت صادرات،تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران(صانیر)، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: به عنوان یکی از فعالان درعرصه صادرات خدمات فنی و مهندسی در نشستی با "رحمانی" رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین رئیس فراکسیون اشتغال برگزار شد، دغدغه های خود را بیان کردم.

مدیرعامل صانیر در ادامه افزود: دراین جلسه مشکلات و دغدغه ها و در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی مطرح شد.

صالحی با تشریح توانمندی ها ونقش "صانیر" درمیزان اشتغال‌زایی که یکی از اولویت های کشور،گفت:به طور مثال بیش از 200 شرکت صنعتی پیمانکار پروژه‌های این شرکت درخارج از کشور هستند که نتیجه آن اشتغال زایی برای چند صدهزار نفر بوده که در توسعه صادرات نقش بسزایی داشته و دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه صادرات خوشبختانه فقدان قانونی و سازماندهی در کشور نیست،افزود: یکی از مشکلات در توسعه صادرات محافظه‌کاری افراطی برخی نهادهای اجرایی دراجرای قوانین است که باعث مشکلات زیادی در زمینه توسعه صادارت وجود داشته باشد.

 

ضرورت افزایش حمایت صندوق ضمانت صادرات از فعالیت شرکت‌های صادرکننده خدمات مهندسی

مدیرعامل صانیرافزود: صندوق ضمانت صادرات ملزم به این است که ریسک صادرات را بردارد که در این صورت ظرفیت شرکت "صانیر" درسال جاری به 5 میلیارد دلار و حتی سالانه زمینه رشد دو برابری فراهم خواهد شد.

صالحی ادامه داد:صندوق ضمانت صادرات می تواند ضمانت‌هایی را براساس اعتبار صادر کند تا زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا دربخش انرژی را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی دارایی ها نجومی برای ارائه ضمانت بانکی ندارند، افزود: در نشست امروز با جمعی از نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کردیم تا در تنظیم مفاد برنامه های توسعه ای و برنامه های شورای گفت وگو برای تقویت توسعه صادرات در بخش انرژی لحاظ شود.

مدیرعامل صانیر ادامه داد: انتظار این است بانک ها در صدور ضمانت نامه های بانکی شرکت ها را براساس منطق کارشناسی مقایسه کنند و ریسک شرکت که در حوزه پیمانکاری بین المللی کار می کند با شرکتی که ابعاد کار آن کمتر است به درستی لحاظ شود.

صالحی افزود: باوجود اینکه شرکت هایی مانند صانیر از مشتریان بدحساب بانکی محسوب نمی شوند اما بانک ها سیاست انقباضی در تامین نفدینگی، صدور ضمانت نامه و حتی در صدور بیمه نامه در قبال شرکت ما دارند.

 

بانک‌ها شرکت‌های صادراتی را حمایت کنند

صالحی افزود: مشخص نیست برخی بانک‌ها با چه روشی در زمینه مطالعه ریسک و اعتبارسنجی فعالیت انجام می دهند که منابع خود را بعضا به جاهایی ارائه می دهند که در برگشت منابع مشکل دارند،اما در ارائه تسهیلات به بخش صادرات‌محور که یکی ازمحورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است،عملکرد ضعیف دارند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها برای به حداقل رسیدن ریسک خود وثیقه اخذ می کنند، البته راهکار دیگر مطالعه شرایط بازپرداخت وام و ایفای تعهد است که به بحث سنوات مثبت فعالیت شرکت ها ارتباط دارد.

صالحی با اعلام اینکه این شرکت مقام هشتم جهان در زمینه توزیع و انتقال برق است،افزود: سنوات فعالیت ها، پروژه ها و اطلاعات مالی شرکتی مانند "صانیر" قابل مطالعه است و می تواند تعهدات خود را باز پرداخت کند.

مدیرعامل صانیر درپایان تصریح کرد:این ظرفیت صانیر برای تعهد کتبی به بانک ها برای اخذ وام کافی است و موضوع مذکور در نظام بانکی دنیا پذیرفته شده است.

گفتنی است؛ شرکت"صانیر" طی دودهه فعالیت بیش از 200 پروژه اجرا کرده و  برای هشتمین بار به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده است که درحال حاضر 17 پروژه در کشورهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، اقیلم کردستان ومرکز عراق، عمان، سریلانکا و اتیوپی در حال اجرا دارد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن