تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820914440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهرها عامل آسیب های اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهرها عامل آسیب های اجتماعی است استان‌ها > لرستان - مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: جهت ارتقای سطح پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند تاسیس مرکز رصد مسائل اجتماعی هستیم

اسداله حيدري، مدير کل بهزيستي لرستان، در جلسه کميته بررسي مسائل اجتماعي با تبيين موانع و مشکلات مرتبط با مناطق حاشيه اي خواستار جدي مواجهه عالمانه با مسائل اجتماعي شد و افزود با توجه به اينکه آسيب هاي اجتماعي داراي پيچيدگي و ظرافت هاي خاصي است، مي طلبد اعضاي کميته هم با علم و آگاهي کامل به اين مسائل نگاه کنند تا در مصوبات شاهد اجرايي بودن و کاهش ها مسائل آسيب زا با شيم.
وي تاسيس مرکز رصد مسائل اجتماعي را نياز جدي امروز استان دانست و افزود: براي برنامه ريزي دقيق و کنترل آسيب ها نيازمند مرکزي واحد، جهت جمع آوري اطلاعات دقيق و استخراج نتايج فعاليت ها هستيم تا ميزان تاثير گذاري مصوبات اين گونه جلسات مشخص شود.
مدير کل بهزيستي، حاشيه نشيني را نتيجه مهاجرت از روستا به شهر و يا از شهرها به کلان شهرها دانست که در صورت مداخله تمام دستگاههاي مرتبط و رفع نيازهاي ضروري از قبيل آب، برق، گاز، بهداشت و آموزش مي توان از اين مهاجرت ها جلوگيري نماييم و اين موضوع خود منجر به کاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود.
حيدري هم چنين ساخت و سازهاي بي رويه در حاشيه شهرها را عامل آسيب هاي اجتماعي در آينده دانست و افزود: دستگاه هاي مرتبط مي بايست با کنترل ساخت و سازهاي حاشيه اي و مهارت آموزي و رفع معضل اشتغال ساکنين مناطق حاشيه اي بتوانند گام موثري نسبت به کاهش آسيب ها بردارند.
مدير کل بهزيستي همچنين خواستار مداخله جدي مبلغين سازمان تبليغات اسلامي در مناطق حاشيه اي در جهت بالا بردن سطح باورهاي ديني آنان شدو اين مسأله را يکي از عناصري که منجر به کاهش آسيبهاي اجتماعي مي شود برشمرد.
ذبيح اله نادمي، معاون اجتماعي بهزيستي لرستان، نيز گفت: پايگاه هاي اجتماعي بهزيستي در مناطق حاشيه اي از نظرات و توا نايي هاي معتمدين محل، مساجد، مدارس، دستگاه هاي دولتي و سمن ها بطور جدي استفاده مي کنند و خواستار مشارکت جدي اعضاي کميته در برنامه ها و فعاليت هاي پايگاه هاي اجتماعي مناطق حاشيه اي شد.
در پايان کارشناسان دستگاه هاي عضو نظرات و ديدگاه هاي خود را ارائه کردند.

کلید واژه ها: استان لرستان -




یکشنبه 17 آبان 1394 - 18:22:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن