تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت مدير شبکه مستند به مديريت سرافراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
در آستانه يک سالگي؛ يادداشت مدير شبکه مستند به مديريت سرافراز موج - مدير شبکه مستند همزمان با يک ساله شدن انتصاب مديريت جديد سازمان صداوسيما، در يادداشتي اقدامات صورت گرفته و افق‌هاي پيش رو را مرور کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، امير تاجيک مدير شبکه مستند همزمان با سالگرد انتصاب محمد سرافراز براي رياست سازمان صداوسيما، يادداشتي در اين باره نوشت.
وي در اين نوشته بر تلاش مديريت جديد در راستاي اصلاح نگرش‌ها و زيرساخت‌هاي دروني سازمان، توليد برنامه‌هايي نه در سطح بلکه در عمق مفاهيم مورد انتظار رهبر معظم انقلاب و تبديل سازمان صدا و سيما از يک نهاد اداري به يک مجموعه رسانه‌اي تأکيد کرده است.

در متن اين يادداشت آمده است:
به نام خدا
هر تيم مديريتي جديد در هر نهاد و سازماني که سررشته امور را بدست مي‌گيرد، پيش از آنکه دست به انجام هر امري جهت دريافت خروجي مؤثر بزند، مي‌بايست پيکره و سازوکار آن را در يک برنامه ميان مدت از ابتدا بررسي و اصلاح کند. اين اصلاح داراي دو وجه است. يکي وجه علمي که عبارت است از اصلاح سيستم بر اساس متدهاي روز و مدل‌هاي منطقي و دوم همسان نمودن کل مجموعه در راستاي تحقق اهداف و عملي شدن روش‌هاي مديريتي تيم جديد. اگر نه انجام هر اقدامي در بستر يک سيستم غيرمنطقي و ناکارآمد، به تبع، نتيجه مثبت هم در پي نخواهد داشت.
بنابراين ساده انگارانه است که انتظار داشته باشيم با تعويض سبک مديريتي سازمان عريض و طويلي چون سازمان صداوسيما در کوتاه مدت شاهد تغييراتي چشمگير باشيم. چرا که اگر چنين وعده‌اي از دل مجموعه جديد مديريتي بيرون آيد، بي‌شک فعاليت‌ها و تلاش‌هاي آن، غيرزيرساختي و مقطعي بوده و تنها براي زماني کوتاه و به صورت صوري جلب رضايت خواهد کرد.
تلاش مديريت جديد در راستاي اصلاح نگرش‌ها و زيرساخت‌هاي دروني سازمان است که نهايتاً منجر به شکل گيري يک فرهنگ جديد در ظاهر و باطن آن شود و همه مي‌دانند که ايجاد يک فرهنگ نوين نيازمند صبر و حرکات سنجيده، کارشناسي و گام به گام است.
از پانزدهم آبان سال گذشته که جناب آقاي دکتر سرافراز رياست محترم سازمان صداوسيما حکم تنفيذ خود را از مقام معظم رهبري دريافت نمودند تا به امروز تمام تلاش مديران سازمان در جهت ايجاد چابک سازي و تسريع در خروجي توليدات با کيفيت بوده است. همانطور که در حکم رهبر انقلاب تصريح شده بود، «سازمان صدا و سيما با مأموريت خطير «هدايت و مديريت فرهنگ و افکار عمومي جامعه» به مثابه دانشگاه عمومي، با تکيه بر فعاليت‌ها و برنامه‌هاي حرفه‌اي پيشرفته و عميق رسانه‌اي، وظيفه گسترش دين و اخلاق و اميد و آگاهي و ترويج سبک زندگي اسلامي- ايراني در ميان آحاد ملّت را بر عهده دارد.»
تاکيد بر توليد برنامه‌هايي که نه در سطح بلکه در عمق مفاهيم مورد انتظار رهبر معظم انقلاب را به عرصه ظهور برساند، در گام اول به وسيله حذف پست‌ها و مسئوليت‌هاي غيرضروري و صرفه جويي در هزينه‌هاي بي‌مورد سازمان کليد خورده است.
طبعاً اصلاح مجموعه‌اي که مدت‌ها توسط بخش‌هاي متنوع تصميم سازي و مديريتي حرکت کرده، آسان نيست و اين تغيير نياز به زمان دارد که اين يکسال بخشي از همين زمان مورد نياز بوده است. حدود هشتصد پست مديريتي حذف و بسياري از زيرمجموعه‌هاي سازمان جهت افزايش کارآيي با هم ادغام شدند. راه اندازي رسانه تعاملي جهت باز کردن دست مخاطب براي پيگيري برنامه‌هاي توليدي سازمان در فضاي مجازي، تخصصي نمودن شبکه‌هاي سيما، ايجاد مرکز گسترش فيلم‌نامه نويسي جهت تقويت زيربناهاي محصولات توليدي، توليد انيميشن‌هاي داخلي و تلاش براي ارتقاي کيفيت محتوايي و بصري شبکه‌ها، تأکيد بر تحليل و تفسير رويدادها، 24 ساعته شدن کانال‌هاي آذري، کردي و اردو در حوزهٔ برون‌مرزي، بازسازي ساختار و منابع آرشيوي و برنامه ريزي مدون جهت درآمدزايي سازمان همه در راستاي تغيير استراتژي و اصلاح زيرساخت‌ها صورت گرفته است. قطعاً با ادامه اين روند در سال‌هاي آتي، مديريت جديد خواهد توانست تغييري بنيادين جهت تبديل سازمان صدا و سيما از يک نهاد اداري به يک مجموعه رسانه‌اي که چشم انداز خويش در عصر امروز را به درستي ترسيم کرده است به وادي عمل برساند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن