تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819526024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه عملياتي کاهش آلودگي صوتي پايتخت در شورا تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۳ب.ظ)
برنامه عملياتي کاهش آلودگي صوتي پايتخت در شورا تصويب شد موج - اعضاي شوراي شهر تهران در دويست و چهارمين جلسه شورا برنامه عملياتي کاهش آلودگي صوتي در پايتخت را تصويب کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، دومين دستور جلسه امروز شوراي شهر تهران به بررسي لايحه برنامه عملياتي کاهش آلودگي صوتي در شهر تهران اختصاص داشت که رحمت اله حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري، در تشريح لايحه گفت: اين لايحه پس از بررسي، بازنگري و اعمال نظرات تمامي کميسيون ها براي تصويب آماده و به صحن شوراي شهر تهران ارائه شده است.
وي با بيان اين که اين برنامه داراي دو فصل است، تصريح کرد: نخستين بخش اين طرح به اقدامات اجرايي که توسط مديريت شهري بايد انجام شود، مي پردازد که از جمله اين اقدامات تشکيل کميته آلودگي هواي شهر تهران است.
رئيس کميسيون سلامت شوراي شهر تهران اعلام کرد: معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران به عنوان رئيس اين کميته و مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران به عنوان دبير اين کميته خواهند بود. ضمن اين که نماينده تام الاختيار سازمان حفاظت محيط زيست، نماينده تام الاختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون خدمات شهري و محيط زيست شهردار، معاون شهرسازي، معاون فني و عمراني، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار، مديرعامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل و نماينده تام الاختيار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي و دو نفر کارشناس خبره به انتخاب کميسيون هاي سلامت، محيط زيست و خدمات شهري و معماري و شهرسازي ديگر اعضا اين کميته هستند.
حافظي ديگر بخش برنامه را پيشنهادات مديريت شهري به هيات دولت با هدف کاهش آلودگي هاي صوتي شهر دانست و گفت: از جمله اين موضوعات مي توان به پيشنهاد «اضافه کردن پهنه حساس» به جدول «حد مجاز صدا در هواي آزاد» براي مراکز درماني وآموزشي اشاره کرد.
وي تصريح کرد: در قالب اين پيشنهاد حد مجاز صدا براي اين پهنه در روز ۵۰ دسي بل و براي شب هنگام به ميزان ۴۰ دسي بل با حريمي به شعاع ۱۰۰ متري اين مراکز،تعيين شده است.
رئيس کميسيون سلامت ديگر پيشنهاد را در خصوص آزمون هاي وسايل نقليه موتوري براي شناسايي حدود مجاز صدا دانست و گفت: در اين مصوبه به شوراي عالي حفاظت محيط زيست پيشنهاد شده است که با اصلاح قوانين مرتبط، حدود صداي مجاز براي کليه وسايل نقليه را در سه نوع آزمون صداي عبوري، صداي اگزوز و صداي وسايل هشدار دهنده برابر استانداردهاي روز جهان تعيين کند.
حافظي افزود: در قالب اين مصوبه پيشنهاد شده است که براي گروه خودرو هاي "O" که شامل لودر، کمپرسي، تراکتور، غلتک آسفالت، بونکر سيمان و جرثقيل است مقادير مجاز صدا در حال تردد در جاده تعيين شود.
محمد حقاني، رئيس کميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، در جريان بررسي اين دستور جلسه پيشنهاد حضور نماينده وزارت بهداشت را در کميته آلودگي هواي تهران ارائه کرد.
همچنين وحيد حسيني، مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران، با اشاره به پايدار بودن نقشه هاي تهيه شده براي آلودگي هاي صوتي، گفت: معمولا به همين دليل در نقاط مختلف جهان هر چند سال يکبار اين نقشه ها تهيه مي شود و پيشنهاد مي شود که مدتي بيش از ۶ ماه براي تهيه اينگونه نقشه ها تعيين شود.
مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران همچنين در خصوص آلودگي هواي شهر تهران اعلام کرد: ميانگين آلودگي هواي شهر تهران در روز گذشته ۱۴۶ PPM اندازه گيري شد که اين ميزان مرز هواي ناسالم براي تمامي افراد جامعه است اين در حالي است که مدت زمان رسيدن هواي شهر از سالم پس از باران چند روز قبل، به اين ميزان تنها در حدود ۴۰ ساعت بود.
حسيني ميانگين آلودگي اندازه گيري شده براي امروز شهر تهران را در حدود ۱۱۴ PPM دانست.
مهدي چمران در پايان بررسي اين دستور جلسه با اشاره به ضروري بودن پايش آلودگي هاي صوتي در زمان کنوني براي شهر تهران اظهار داشت: بهتر است دوره تهيه اين نقشه ها حد اکثر سالي يکبار تعيين شود.
در پايان بررسي و اعمال نظرات اصلاحي، اين دستور جلسه با راي اعضاي شوراي شهر تهران به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن