تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804474194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا پس از باران هواي تهران به سرعت آلوده شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶ب.ظ)
چرا پس از باران هواي تهران به سرعت آلوده شد؟ موج - شاخص کيفيت هوا در تهران از دو روز پاياني هفته گذشته از شرايط سالم خارج شده است و همچنان در شرايط ناسالم به ويژه براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، بررسي‌ها نشان مي‌دهد حجم توليد آلاينده‌هايي که روزانه عمدتاً توسط خودروها و به اصطلاح منابع متحرک در تهران توليد مي‌شوند به اندازه‌اي بالاست که در مدت زماني کوتاه و در شرايط پايداري جوي، شاخص کيفيت هوا در تهران حتي پس از بارش‌هاي پاييزي رو به افزايش گذاشته و کيفيت هوا از شرايط سالم خارج شده است.
شاخص کيفيت هواي شهر تهران در هفته گذشته (9 الي 15 آبان) در دو روز پاياني هفته (14 و 15 آبان) در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار داشته و در ساير روزهاي هفته شرايط سالمي را سپري کرده است.
بررسي ميانگين تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 ميکرون در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران و پارامترهاي هواشناسي (سرعت و جهت باد، رطوبت نسبي، دما و عمق ميدان ديد) در هفته گذشته (9 الي 15 آبان) حاکي از ايجاد شرايط متغير آب و هوايي و کيفيت هوا در اين بازه زماني بوده است.
غلظت آلاينده‌ها در اين هفته، ارتباط معني‌داري با پارامترهاي هواشناسي داشته و مهم‌ترين پارامتر هواشناسي تاثيرگذار بر کيفيت هوا در اين هفته بارش باران (روزهاي شنبه الي دوشنبه) و استقرار جو پايدار، وقوع شرايط وارونگي دمايي و کاهش سرعت باد (ساير روزهاي هفته) است.
«مريم نادري»، مدير واحد پايش و پيش بيني، گفت: «تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 ميکرون (PM10 و PM2.5) اندازه‌گيري شده در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران در هفته گذشته، نشان مي‌دهد، با تقويت و تشديد جريان‌هاي بارشي شمالي از هفته گذشته و ريزش هواي سرد در سه روز ابتدايي هفته گذشته شاهد افزايش رطوبت نسبي (بيش از 80 در صد) و کاهش غلظت آلاينده‌ها به ويژه آلاينده‌هاي ذرات معلق بوده‌ايم اما در روزهاي بعد کيفيت هوا تحت تأثير شرايط پايدار جوي کاهش يافته و بر ميزان و غلظت آلاينده‌ها افزوده شده است.»
به گفته او تغييرات دمايي در اين بازه زماني موجب وزش باد نسبتآً مناسب با سرعت ميانگين 3 متر بر ثانيه شده و جهت اين بادهاي غالب که عمدتاً غربي بوده، تأثير مثبتي در شاخص کيفيت هوا داشته به گونه اي که در صبح روز سه‌شنبه (12 آبان) شاخص به شرايط پاک رسيد.
او ادامه داد: «با اين حال به دنبال استقرار شرايط پايدار در شهر تهران و قطع بارندگي در ساعات ابتدايي روز سه شنبه همراه با کاهش سرعت باد (ميانگين 8/1 متر بر ثانيه) عامل افزايش فزاينده غلظت آلاينده‌ها در شهر تهران شد و اين شرايط تا پايان هفته نيز تداوم يافت. به گونه اي که در اين بازه زماني شاهد افزايش شاخص کيفيت هوا در شهر تهران تا عدد 132 (شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس) در روز جمعه بوده‌ايم که اين افزايش غلظت ذرات معلق عمق ميدان ديد را به حداقل 5/1 کيلومتر در صبح روز پنجشنبه کاهش داد.»
به گفته نادري در هفته گذشته، افزايش مقطعي سرعت باد در بعد از ظهر روز چهارشنبه با حداکثر سرعت 7 متر بر ثانيه با جهت جنوب غربي باعث کاهش کوتاه مدت غلظت آلاينده‌ها شد اما به علت عدم تداوم اين شرايط بار ديگر غلظت آلاينده‌ها افزايش يافت. اين در حالي است که به گفته او کاهش حجم ترددهاي شهري در روزهاي پنجشنبه و جمعه نيز نتوانست در کاهش غلظت آلاينده‌ها تأثير به سزايي داشته باشد و ميانگين غلظت روزانه آلاينده PM2.5 در دو روز پاياني هفته بيش از 5/1 برابر حد استاندارد قرار داشت.
اطلاعات غلظت آلاينده‌ها بر اساس داده ايستگاه‌هاي شرکت کنترل کيفيت هوا و اطلاعات هواشناسي اندازه گيري شده در ايستگاه مهرآباد از پايگاه اطلاعات دانشگاه وايومينگ تهيه شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن