تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803079649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصمیم شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تصمیم شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداها
هیات های اجرایی یابد شرایطی را فراهم کنند تا احراز صلاحیت نامزدها برای شورای نگهبان ثابت شود.
کد خبر: ۵۴۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ - 08 November 2015


رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران با بیان اینکه شورای نگهبان در امر انتخابات به دنبال کاهش رد و احرار نکردن صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است گفت: هیات های اجرایی یابد شرایطی را فراهم کنند تا احراز صلاحیت نامزدها برای شورای نگهبان ثابت شود.

به گزارش ایرنا، محمدقاسم طهرانی روز یکشنبه در آیین آغاز بکار رسمی ستاد انتخابات استان تهران در محل استانداری با تاکید بر داشتن دقت در روند ثبت نام نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم در این روند دادن مشخصات کامل و صحیح از سوی داوطلبان نمایندگی است که در این صورت امیدواریم حجم افرادی که صلاحیت آن ها احراز نشده، کاهش یابد.

وی با بیان اینکه پس از رسیدگی به شرایط همه نامزدهای انتخاباتی در هیات های اجرایی، هیات نظارت بر انتخابات دوباره صلاحیت تمام داوطلبان را به طور مستقل بررسی می کند تصریح کرد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و در نهایت خود اعضای شورای نگهبان نیز در راس روند نظارت قرار دارند تا در صورتی که در این رویه حق کسی ضایع شد، جبران کنند.

وی با انتقاد از عملکرد نامناسب دستگاه الکترونیکی داده شده از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان گفت: آزمایش این دستگاه در پنج جامعه آماری متفاوت از جمله در مدرسه و نماز جمعه انجام شد و در هر کدام از این مکان ها در هر ساعت تنها 10 نفر توانستند در روند رای گیری شرکت کنند.

طهرانی افزود: بدون شک این دستگاه با شرایط کنونی خود نمی تواند در اوج مشارکت مردم در روز انتخابات پاسخگوی رای دهندگان باشد.

وی ضمن تمجید از پیشرفت محسوس در روند انتخابات کنونی خاطرنشان کرد: در روند انتخابات باید وسواس به خرج داد و اگر صندوق رای یک شعبه انتخاباتی از کار بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود و ممکن است هرکدام از گروه های سیاسی ادعا کنند این دستگاه به طور عمدی خراب شده تا طرفداران آن گروه نتوانند رای دهند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران تاکید کرد: اشکالات این دستگاه باید به طور حتم رفع شود.

طهرانی با اشاره به اینکه باید تمهیدات مناسبی برای حوزه های رای گیری درنظر گرفت گفت: در صورت طول کشیدن روند برگزاری، خستگی بر مجریان و ناظران انتخابات غلبه می کند که باید در این ارتباط راهکارهای لازم اندیشیده شود.

وی از نبود توازن در جانمایی شعب رای گیری انتخابات انتقاد کرد و گفت: در برخی شعب تنها چند رای و در برخی دو هزار رای در صندوق ها ریخته می شود که باید شرایطی ایجاد شود تا آرا در بین شعب سرشکن شده و پراکندگی کافی در قرارگیری شعب ایجاد شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران بر اهمیت لیست های معتمدین انتخاب شده برای عضویت در هیات های اجرایی اشاره و اظهار کرد: اعضای هیات های اجرایی باید افرادی معتدل، آرام و عاقل باشند.

طهرانی با تاکید بر اینکه تلاش هیات نظارت بر انتخابات استان تهران داوری جانبدارانه است تصریح کرد: از کمک و تذکرات فرمانداران و بخشداران در روند انتخابات استقبال می کنیم زیرا ما نیز معصوم نیستیم.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم انتخابات بدون خدشه برگزار شود و داوری ما پذیرفته شده باشد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه براساس قانون برگزاری انتخابات برعهده مردم است گفت: اگر روند تشکیل هیات های اجرایی که اعضای آن را اقشار مختلف مردم تشکیل می دهند، صحیح باشد در برگزاری انتخابات با مشکلات اندکی روبرو خواهیم بود.

طهرانی به یکی دیگر از چالش ها در روند برگزاری انتخابات اشاره و اظهار کرد: اعضای هیات های اجرایی به طور معمول از اعضای یک گروه و قشر خاص انتخاب می شوند که این یک اشکال است.
وی با بیان اینکه عمده کارهای انتخابات برعهده هیات های اجرایی است خاطرنشان کرد: اعضای هیات های اجرایی باید افراد متعهدی باشند که به کمک فرمانداران و بخشداران بیایند.

رئیس هیات نظارت برانتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه فرمانداران تنها می توانند نماینده ای از سوی خود برای پیگیری روند انتخابات منصوب کنند تصریح کرد: فرمانداران نمی توانند بسیاری از اختیارات خود را به دیگران تفویض کنند اما متاسفانه این مشکل در استان تهران به شکل گسترده وجود دارد.

ستاد انتخابات استان تهران امروز در مراسمی با حضور رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران شهرستان های تابعه استان، رئیس و اعضای هیات نظارت انتخابات، رئیس کل دادگستری استان، رئیس سازمان اطلاعات استان و همچنین روسا و اعضای کمیته های ستاد انتخابات استان تهران و شهرستان های تابعه در سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن