تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروگاه خورشیدی در قزوین ساخته می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرعامل شرکت توزیع برق قزوین:
نیروگاه خورشیدی در قزوین ساخته می‌شود

انرژی خورشیدی


شناسهٔ خبر: 2960509 - یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
استانها > قزوین

قزوین- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با مشارکت و سرمایه گذاری یک شرکت خارجی اولین نیروگاه بزرگ خورشیدی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در منطقه تاکستان احداث می شود. به گزارش خبرنگار مهر، سعید بهادیوند چگینی روز یکشنبه در اتاق فکر آب که در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد، اظهارداشت: استان قزوین قابلیتهای بسیار خوبی در حوزه انرژی های خورشیدی و بادی دارد که با استفاده از آنها می توان نیازهای خود را تامین کرد. وی افزود: اخیرا یک شرکت سرمایه گذار آلمانی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه توپوقچی تاکستان اعلام آمادگی کرده که از استانداری و نمایندگان مجلس انتظار داریم برای تملک و اختصاص زمین مناسب برای اجرای طرح همکاری لازم را انجام دهند. چگینی تصریح کرد: این طرح بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان خواهد بود که می تواند قزوین را در ردیف استانهای شاخص کشور در استفاده از انرژی های نو قرار دهد.

اولین کمپ ایده های نو در قزوین برگزار شد محمد حمیصی مدیر مرکز رشد انرژی های نو استان هم در این نشست گفت: پارک علم و فنآوری با یک دهه سابقه فعالیت به عنوان واسط مراکز تولید کننده علم و مضرف کننده دانش می تواند در ارائه ایده های نو نقش موثری ایفا کند. وی افزود: اولین کمپ ایده ها در موزه انرژی های نو در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد که دستاوردهای خوبی داشت و این کار می تواند تداوم یابد. حمیصی یادآورشد: استان قزوین به عنوان پایلوت انرژی های نو تعیین شده و با پتانسیل بالایی که دارد می تواند در استحصال انرژی با روش های جدید گامهای موثری بردارد. وی گفت: با جذب سرمایه گذار خارجی امیدواریم مقدمات ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در استان فراهم شود که این کار به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی هم کمک می کند. حمیصی اضافه کرد: چالش های آب استان می تواند در کمپ ایده ها مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و راهکارهای عملی برای خروج از وضعیت کنونی اتخاذ شود.

نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در خصوص ضرورت کاربردی بودن ایده های نو در بخش کشاورزی گفت: شرکت های دانش بنیان در صورت دادن ایده های جدید باید بتوانند آن را در مقیاس کوچک اجرایی کند تا اگر ایرادی داشت برطرف شود. ابراهیمی پاک تصریح کرد: در شرایط کنونی دیگر روش های قدیمی در بخش کشاورزی جواب نمی دهد و باید ایده های نوین و راهکارهای روز را در کارها استفاده کنیم. مصرف آب صنعت قزوین ۳۹ میلیون مترمکعب است در ادامه یدالله ملکی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف آب در بخش صنعت گفت: در بخش صنعت با ۶۲۶ حلقه چاه بیش از ۳۹ میلیون مترمکعب آب مصرف می شود که از مجموع ۱۲۰۰ مجوز چاه در بخش دام و طیور هم حدود ۶۰۰ حلقه به کشاورزی تبدیل شده است. وی در خصوص وضعیت چاههای غیرمجاز دستگاههای اداری هم اظهارداشت: در شهرستان قزوین ۳۵ حلقه چاه، ۱۵۹ هکتار فضای سبز و ۵۳۰ هکتار درختکاری وجود دارد که مصرف آب ۱۱میلیون مترمکعب است، در بوئین زهرا سه حلقه چاه غیر مجاز با ۱۳ هکتار درختکاری و ۷.۷ هکتار فضای سبز، تاکستان هشت حلقه چاه با ۵.۳ هکتار فضای سبز و ۶۶ هکتار درختکاری، آوج سه حلقه چاه غیرمجاز و ۴۶ هکتار درختکاری و ۱۲ هکتار فضای سبز و البرز ۱۵ حلقه چاه، ۱۸ هکتار فضای سبز و ۸۱ هکتار درختکاری وجود دارد که باید مدیریت و ساماندهی شود.

ملکی بیان کرد: بیشترین چاههای غیرمجاز در بخش دولتی در شهرستان البرز قرار دارد که با همکاری فرمانداران این وضعیت را بهبود خواهیم بخشید. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در بخش مدیریت منایع آبی بیش از ۱۵۰۰ کنتور هوشمند در استان نصب شده است و با تامین اعتبار بموقع نسبت به توسعه طرح اقدام خواهیم کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن