تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802422997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقطه ضعف طرح تحول تأمين منابع مالي پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقطه ضعف طرح تحول تأمين منابع مالي پايدار است
طرح تحول سلامت را شايد بتوان برگ برنده دولت يازدهم دانست؛‌ طرحي كه بنا به اظهار وزير بهداشت مهم‌ترين نقطه قوت آن تأمين رضايت مردم به خصوص مردم مناطق دور‌افتاده است.
نویسنده : زهرا چيذري 


طرح تحول سلامت را شايد بتوان برگ برنده دولت يازدهم دانست؛‌ طرحي كه بنا به اظهار وزير بهداشت مهم‌ترين نقطه قوت آن تأمين رضايت مردم به خصوص مردم مناطق دور‌افتاده است. به باور سيد‌حسن قاضي‌زاده‌هاشمي اين طرح به بيش از 80 درصد اهداف خود رسيده است. با وجود اظهارات وزير بهداشت، اگر سري به بيمارستان‌ها و مراكز درماني بزنيد، هنوز چالش‌هاي متعددي گريبانگير بهداشت و درمان جامعه است و بسياري از بندهاي قانون برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت همچنان قرار نيست اجرايي شود.
روزهاي پاياني برنامه پنجم توسعه و آغاز تدوين برنامه ششم فرصت خوبي است تا بخش‌هاي مختلف براي گرفتن سهم‌شان از اين برنامه تلاش كنند. بخش بهداشت و درمان و سلامت نيز از اين قاعده مستثني نيست، به خصوص اينكه بنا به اذعان منتقدان اين طرح با مشكلات جدي در تأمين منابع پايدار مواجه است و شيشه عمر طرح تحول در دست بيمه‌ها و تأمين منابع پايدار است. هرچند از نگاه هاشمي اين منتقدان تخم يأس مي‌پاشند و گروهي هم سنگ‌اندازي مي‌كنند اما بنا به تأكيد خود آقاي وزير مهم‌ترين نقطه ضعف طرح تحول در كلان بحث تأمين منابع مالي پايدار است. وي افزود: دولت و مجلس به اين نكته نظر دارند و اميدواريم در قالب برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 بيشتر به آن پرداخته شود. اين در حالي است كه مسعود پزشكيان، وزير اسبق بهداشت در آخرين اظهار‌نظرش درباره طرح تحول سلامت گفته بود: آرامش ايجادشده بر اثر پول‌هاي تزريق‌شده به بخش درمان در چارچوب طرح تحول سلامت، آرامش قبل از طوفان است.
  
هر 17 هزار نفر يك پزشك در حاشيه شهر
18 ماه از اجراي طرح تحول سلامت مي‌گذرد. به گفته وزير بهداشت هدف‌گيري قدم اول طرح تحول، كاهش هزينه‌ها و افزايش دسترسي مردم به خدمات بود و در حال حاضر پرداخت مردم از جيب در شهرها به 6 درصد و در روستاها به 3 درصد در حوزه بستري كاهش يافته است. وي افزود: البته تاكنون در حوزه سرپايي نه برنامه‌اي داشتيم و نه منابعي و شايد از اوايل سال آينده گشايشي در منابع ايجاد شود و به بخش سرپايي هم بپردازيم. هاشمي با اشاره به گام دوم طرح تحول سلامت يعني حوزه بهداشت گفت: هدف اصلي ما در اين گام توسعه شبكه به عنوان زيرساخت خدمات بهداشتي بود، به طوري كه تاكنون در قالب اين گام 9 ميليون نفر در حاشيه شهرها تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار گرفته‌اند، يعني به ازاي هر 12 هزار و 500 نفر يك پايگاه بهداشتي و به ازاي هر 50 هزار نفر يك مركز جامع خدمات سلامت ايجاد شده است، البته اين برنامه بايد تا پايان امسال همه حاشيه‌نشينان را كه حدود 11 ميليون نفر هستند، تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار دهد.
وزير بهداشت افزود: در عين حال در شهرهاي بين 20 تا 50 هزار نفر پزشك خانواده مستقر شد و در همين حاشيه شهرها نيز به ازاي هر 50 هزار نفر، 3پزشك خانواده مستقر مي‌شود.
  
دريافت پول از بيمارستان دولتي كار در بيمارستان خصوصي
از نگاه وزير بهداشت با وجود افزايش 120 تا 300 درصدي تعرفه‌ها در گام سوم طرح تحول هنوز اين كار ناقص است و ظرف سه تا پنج سال آينده بايد كامل شود. در برابر اين اظهارات وزير، پزشكيان معتقد است در حال حاضر ديگر بودجه‌اي وجود ندارد و بيش از هشت ماه است كه بيمه‌ها نتوانسته‌اند پول پزشكان را بدهند. بنا به تصريح وي، با آغاز طرح تحول سلامت، بودجه را مانند داروهاي مسكن به مريض تزريق كردند، بدون آنكه دنبال درمان ريشه بيماري باشند. در برابر اين اما وزير بهداشت گفت: برخي مي‌خواهند ما را به نوعي مقابل جامعه پزشكي قرار دهند اما نبايد در اين دام بيفتيم. به گفته وي پزشك مي‌خواهد دستمزد خود را به موقع دريافت كند و بخش خصوصي نيز انتظار دارد كه بيمه‌هاي تكميلي پولش را به موقع بدهند، اگر اين مؤلفه‌ها اتفاق نيفتد، نمي‌توان انتظار داشت مطالبه يكطرفه داشته باشيم. احمد آريايي‌نژاد، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با اشاره به اينكه با اجراي طرح تحول بنا شد با تأمين مالي پزشكان از طريق اصلاح تعرفه‌ها ديگر پزشكان شاغل در بخش دولتي به بخش خصوصي نروند، به «جوان‌» ‌مي‌گويد: بعد از مدتي دوباره پزشكاني كه بايد در بيمارستان حضور داشته باشند تنها اسم‌شان هست و خودشان به رغم دريافت پول تمام‌وقتي جاي ديگر مشغولند. به باور اين پزشك صرف‌نظر از حلال و حرامي اين پولي كه از سوي دانشگاه و بيمارستان براي نوشته شدن نام پزشك معالج در پرونده بيمار به حساب او واريز مي‌شود، اين كار نقض قانون است و از نقص نظارتي حكايت دارد. اين در حالي است كه همين پزشكان گاهي وقت‌ها حتي مرخصي مي‌گيرند و براي اعمال جراحي با دستمزدهاي بالاتر به خارج از كشور مي‌روند اما وزير بهداشت عملاً تأكيد مي‌كند قانوني كه وي را در برابر همكارانش قرار دهد، اجرا نمي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن