تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانجام برجام روشن نیست چون امریکا قابل اعتماد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرانجام برجام روشن نیست چون امریکا قابل اعتماد نیست
در برخي محافل گفته‌اند ما نمي‌توانيم اكثريت خبرگان را به دست بياوريم ولي اگر اقليتي قوي را هم شكل دهيم، موفقيت است.
«آيت‌الله سيداحمد خاتمي» عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با مهر تصريح كرد: «تاريخ مي‌گويد مستشارهاي دولت يزيد از «روم» بودند؛ روم آن روز امريكاي كنوني است. اصلاً كسي كه به يزيد پيشنهاد داد ابن زياد را در حاكميت كوفه قرار بده «سرجون» نامسلمان بود، بنابراين خطر نفوذ، خطري جدي است.»
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه «استحاله سياسي هدف دشمن نسبت به انقلاب اسلامي است»، خاطر نشان كرد: «دشمن مي‌خواهد محتوا را عوض كند، در واقع اسم همان جمهوري اسلامي است اما صريحاً با «يومن بالله» كه در آيه الكرسي است برخورد نمي‌كند بلكه با «يكفر بالطاغوت» آن برخورد مي‌كند.» وي اختلافات جمهوري اسلامي با امريكا را بسيار عميق دانست و گفت: «ما در قصه هسته‌اي يك تهمت را از خودمان دفع كرديم چراكه از ابتدا در پي ساخت سلاح هسته‌اي نبوديم و نخواهيم بود، اما همچنان ۱۸۰ درجه اختلاف ما با امريكا سر جاي خودش باقي است.»
از آيت‌الله خاتمي سؤال كرديم اگر منطق ما قوي است چرا بايد از مذاكره با امريكا ترس داشته باشيم كه تصريح كرد: «سخن در قوت و ضعف منطق نيست، منطق ما قوي و محكم است، بلكه سخن اين است كه زمينه مذاكره نيست. امريكا نمي‌خواهد مذاكره به معناي گفت‌وگو باشد بلكه فقط مي‌خواهد «گفت» باشد.»
امام جمعه موقت تهران طبع كفر را عدم پايبندي به ارزش‌هاي اخلاقي دانست و توضيح داد: «ما به آينده برجام اطمينان نداريم، نه اينكه به عملكرد خود اطمينان نداشته باشيم بلكه مطمئنيم نظام اسلامي به عهد خود پايبند است بلكه به امريكا اطمينان نداريم.»
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما معتقديد با توجه به روحيه امريكايي‌ها، سرانجام برجام روشن نيست؟ اظهار كرد: «بله روشن نيست. سابقه سياه امريكا نشان مي‌دهد به وعده‌هايش پايبند نبوده است، اگر پايبند باشد يك استثنا مي‌شود.» آيت‌الله خاتمي در واكنش به برخي ادعاها مبني بر دست دادن امام حسين(ع) با عمر سعد در روز عاشورا گفت: «اولاً اين سخن كه امام حسين(ع) با عمر سعد دست داد سند ندارد، ثانياً بر فرض كه سند هم داشته باشد، اين «سلام» و «مصافحه» غير از مصافحه امروز با دشمن است. بيان اينگونه سخنان استفاده ابزاري از مقدسات است.»
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان در پاسخ به اين سؤال كه علت هشدارهاي برخي بزرگان درخصوص انتخابات مجلس خبرگان چيست؟ از «برنامه‌ريزي عده‌اي براي تغيير تركيب كنوني خبرگان» سخن گفت و تأكيد كرد: «عده‌اي در پي آن هستند وضعيت كنوني خبرگان را تغيير دهند. تركيب فعلي خبرگان تركيب مطمئني است و كساني در پي اين هستند كه اين تركيب را به هم بزنند.» وي به برخي جلسات محفلي براي برنامه‌ريزي درخصوص انتخابات آينده خبرگان اشاره و تصريح كرد: «در بعضي محافل گفته‌اند ما نمي‌توانيم اكثريت مجلس خبرگان را به دست بياوريم ولي اگر بتوانيم اقليتي قوي را هم در خبرگان شكل دهيم براي ما موفقيت است.»
آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه «تعدادي را در جلسات اسم بردند كه بايد تلاش كنيم در خبرگان آينده مورد اقبال مردم قرار نگيرند»، گفت: «برخي در جلسات خود به صراحت گفته‌اند كه حتي اگر كانديداهاي ما موفق به كسب آرا نشدند، مهم نيست اما بايد كاري كنيم تعدادي از جمله «سيد احمد خاتمي» در انتخابات خبرگان رأي نياورند.»
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به اين افراد گفت: «من دلبسته به هيچ مسئوليتي از جمله خبرگان نيستم اما بدانند سيداحمد خاتمي حاضر است در راه اين نظام سر بدهد. اگر اميد اين را دارند كه بنده از انقلاب كنار بكشم، اين آرزو را به گور خواهند برد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن