تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815210746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت بهداشت جلوي نظارت تخصصي انجمن ها را گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۱ب.ظ)
وزارت بهداشت جلوي نظارت تخصصي انجمن ها را گرفته است موج- دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي ايران گفت: هيچکس بهتر از يک انجمن تخصصي که با زير و بم کار آشنا است نمي تواند بر وضعيت شيمي درماني و درمان هاي سرطان نظارت کند.
صف درمان براي بيماران سرطاني طولاني است. آنچنان که حجت شهبازي عضو هيات مديره انجمن کلينيکال آنکولوژي ايران در نشست خبري اين انجمن اعلام کرده است شيمي درماني در دو نوع کوتاه مدت 12.5 K و هزينه طولاني مدت حدود 17.5 K در بخش خصوصي و با هزينه 8.800K براي درمان کوتاه مدت و 17.500 K براي هر بيمار حساب مي شود.
بر اين اساس هر بيمار در بخش دولتي براي هر دوره شيمي درماني خود چيزي حدود 110 هزار تومان هزينه مي کند که اين ميزان پرداخت در بخش خصوصي به حدود 350 هزار تومان افزايش مي يابد.
هر چند در بخش دولتي، کل فرانشيز را بيمه هاي درماني متقبل مي شوند اما ماجراي طولاني بودن صف درمان باعث شده تا بسياري از بيماران که تمکن مالي دارند به بخش هاي خصوصي مراجعه کنند و بيمار بايد اين مابه تفاوت را از جيب خودش پرداخت کند.
حجت شهبازي که متخصص کلينيکال آنکولوژي است معتقد است: بخش خصوصي خدمات بهتري را به بيماران ارائه مي دهد و اين در شرايطي است که امکانات دانشگاهي و دولتي پاسخگوي تعداد بالاي سرطان در کشور نيست اما مشکل اينجاست که استاندارد سازي مناسبي براي شيمي درماني در مطب ها و مراکز خصوصي وجود ندارد.
متخصصان اين حوزه تمايل دارند که استاندارد سازي ها را وزارت بهداشت به انجمن ها بسپارد، احمد عامري دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي ايران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در اين باره گفت: وزارتخانه شرايط اجرا و نظارت بر شيمي درماني ها را ندارد.
وي با بيان اينکه براي انجام شيمي درماني بايد شرايط مناسب فراهم شود گفت: در بسياري از نقاط دنيا مثل کشور ما اين شرايط متفاوت است.
اين متخصص با اشاره به اين نکته که در انجمن کلينيکال آنکولوژي برنامه استاندارد سازي را به صورت عملياتي و به نوعي بومي سازي ارائه کرده ايم، تصريح کرد: بر اساس اين طرح، در مراکز شيمي درماني مي توانستيم استانداردهاي لازم را پياده سازي کنيم، اما متاسفانه با عدم تاييد وزارت بهداشت، اين طرح خوابيد.
وي در ادامه افزود: پشت اين مخالفت فکري نبوده، فقط معضلي به گوش مسوولان رسيده بوده و راهش را اين ديدند که آن را حذف کنند در صورتيکه بايد استاندارد شود.
عامري با يادآوري اينکه بارها به وزارتخانه پيشنهاد کرده ايم که ما هم مي توانيم استانداردهاي شيمي درماني در مطب ها را تعريف کنيم و هم بر عملکرد آنها نظارت داشته باشيم خاطر نشان کرد: هيچکس بهتر از يک انجمن تخصصي که با زير وبم کار آشنا است نمي تواند بر وضعيت شيمي درماني و درمان هاي سرطان نظارت کند.
وي ادامه داد: وزارتخانه هيچ قدرت و هيچ اجازه نظارتي به انجمن ها نمي دهد و دليل آن نيز اين است که در کشور هيچ اعتمادي وجود ندارد.
دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي با بيان اينکه در صورت اعتماد وزرات بهداشت مي توانيم به صورت موثر بر وضعيت شيمي درماني ها نظارت داشته باشيم افزود: اين اتفاق به شرط اينکه اين استانداردها مورد تاييد ما قرار بگيرد و نظارت به ما سپرده شود، محقق خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن