تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821028470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه جديد کاهش هزينه صادرات پتروشيمي ايران در پسا تحريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:
۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۱ب.ظ)
کارشناس صنعت پتروشيمي اعلام کرد: برنامه جديد کاهش هزينه صادرات پتروشيمي ايران در پسا تحريم موج - يک کارشناس صنعت پتروشيمي با تشريح برنامه‌هاي يک شرکت بزرگ نفتي جهان به منظور عرضه نسل جديد تکنولوژي مديريت و بازيافت مواد شيميايي در صنايع پتروشيمي ايران، اعلام کرد: ايران مي‌تواند با کاهش هزينه توليد از قدرت چانه‌زني بالاتري براي فروش و صادرات محصولات پتروشيمي در بازار برخوردار باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، سميرا موسوي‌خواه کارشناس صنعت پتروشيمي در سميناري تخصصي با حضور مديران و کارشناسان صنعت پتروشيمي و پليمر کشور با بيان اينکه هم اکنون کشورهاي مختلف صاحب صنعت پتروشيمي همچون عربستان سعودي، قطر، چين، هند و آمريکا به دنبال اجراي طرح هاي جديد مديريت مواد شيميايي قابل استفاده در صنايع پتروشيمي خود هستند، گفت: بازيافت و مديريت مصرف مواد شيميايي در صنايع پتروشيمي علاوه بر دستاوردهاي اقتصادي همچون کاهش هزينه توليد ناشي از صرفه‌جويي ارزي خريد کمتر مواد شيميايي، مزيت هاي متعددي زيست محيطي به همراه دارد.
وي با بيان اينکه براي نخستين بار در طول فعاليت بيش از 50 ساله صنعت پتروشيمي ايران، يک شرکت بزرگ نفتي جهان بسته‌هاي جديد فن آوري و تکنولوژيکي بازيافت برخي از مواد شيميايي پرمصرف در صنايع پتروشيمي و پالايشگاهي را ارائه کرده است، تصريح کرد: خالص سازي اتانول آمين‌هاي مصرف شده در پالايشگاه‌هاي گاز به منظور شيرين سازي گاز ترش، خالص سازي گلايکول در چرخه پالايش گاز، بازيابي سولفولان در چرخه آروماتيک زدايي حلال‌ها براي استخراج بنزن، تولوئن، زايلين، بازيابي تتراگلايکول و مونواتيلن گلايکول در سکوهاي گاز از مهمترين بسته‌هاي تکنولوژيکي ارائه شده است.
موسوي‌خواه با يادآوري اينکه تاکنون اين فن آوري‌هاي جديد بازيابي مواد شيميايي و افزودني در صنايع پالايش گاز و پتروشيمي شرکت‌هاي آرامکو و سابيک عربستان، قطر پتروليوم، شل و بريتيش پتروليوم انگليس، دي.او.دبليو کميکالز، باسف آلمان و اکسون موبيل آمريکا مورد استفاده قرار گرفته است، تاکيد کرد: براي نخستين بار اين بسته جديد فن آوري توسط شرکت گلوبال اسپشيالتي کميکالز به عنوان واحد بازرگاني مجموعه الدارکم گروپ در ايران عرضه شده است.
کارشناس صنعت پتروشيمي با تاکيد بر اينکه پيش بيني مي شود با لغو تحريم ها امکان استفاده گسترده از اين فنآوري‌هاي جديد در صنايع پتروشيمي ايران در دوران پسا تحريم فراهم شود، تاکيد کرد: قطعا با انتقال دانش فني اين تکنولوژي جديد علاوه بر احياي اقتصاد واحدهاي پتروشيمي ايران مي توان از مزيت‌هاي زيست محيطي استفاده از اين تکنولوژي جديد بهره مند شد.
وي با تاکيد بر اينکه مديريت و کاهش توليد ضايعات در صنايع پتروشيمي در کشورهاي مختلف جهان يکي از مهمترين شاخص‌هاي کاهش هزينه تمام شده محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي پليمري است، خاطرنشان کرد: قطعا با استفاده از اين بسته هاي جديد تکنولوژيکي و کاهش هزينه هاي توليد، ايران مي تواند در دوران پسا تحريم با کاهش هزينه‌هاي از قدرت چانه زني بالاتري براي فروش و صادرات محصولات پتروشيمي در بازار جهاني برخوردار باشد.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن