تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821172156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سن جامعه موجب افزايش بيمارهاي مغزي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۱۴ب.ظ)
افزايش سن جامعه موجب افزايش بيمارهاي مغزي مي شود موج- دبير علمي دومين کنگره نقشه برداري مغز گفت: درمان بيماري هاي مغز و اعصاب هزينه هاي زيادي را از سيستم سلامت به سمت خود کشيده است و با افزايش سن جامعه، بار مالي اين بيماري براي سلامت کشور نيز بيشتر مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي يونسي دبير علمي دومين کنگره نقشه برداري مغز در نشست خبري اين کنگره، نقشه برداري مغز را از جديدترين روش هاي اندازه گيري عملکرد مغز عنوان کرد و گفت: درک ما از عملکرد مغز بسيار کم است و با نقشه برداري مغز و درک عملکرد آن مي توانيم دريابيم که بسياري از بيماري ها چطور اتفاق مي افتد.
وي تصريح کرد: بيماري هاي مغز و اعصاب و درمان آن هزينه هاي زيادي از سيستم سلامت به سمت خود کشيده است و با افزايش سن جامعه بار مالي اين بيماري براي سلامت کشور نيز بيشتر مي شود.
يونسي ادامه داد: بيماري هاي مغزي درمان قطعي ندارند و راه تشخيص و درمان آن بسيار مهم است.
دبير علمي دومين کنگره نقشه برداري مغز با اشاره به اينکه در اين کنگره حدود 80 درصد سخنرانان خارجي و از کشورهاي پيشرفته هستند، گفت: سخنراناني از کشورهاي انگليس، فنلاند، دانمارک، آلمان و امريکا در اين کنگره حضور خواهند داشت.
وي اضافه کرد: اين کنگره از 23 تا 25 آبان در سالن همايش هاي بيمارستان ميلاد برگزار مي شود.
در ادامه اين نشست رضا خسرو آبادي دبير اجرايي کنگره و داراي فوق دکتراي علوم اعصاب شناختي با تشريح اينکه نقشه برداري مغز موجب شناسايي و پيشگيري از بيماري هاي نورولوژي مي شود گفت: نقشه برداري مغز يک کار بين رشته اي است و اين بين رشته اي بودن موجب بهبود کيفيت خروجي پژوهش ها مي شود.
وي با بيان اينکه در حال حاضر درمان قطعي براي بيماري آلزايمر وجود ندارد به راههاي شناختي مانند تحريک الکتريکي مغز، تحريک حافظه و درمان هاي شيمايي آن پرداخت و گفت: اين درمان ها مي تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن