تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820562768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره با پتروبراس برزيل به منظور اجراي طرح‌هاي حفاري نفت و گاز حوزه درياي خزر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۴۹ب.ظ)
مذاکره با پتروبراس برزيل به منظور اجراي طرح‌هاي حفاري نفت و گاز حوزه درياي خزر موج - مدير عامل شرکت نفت خزر از آغاز دور جديد مذاکرات با پتروبراس برزيل به منظور اجراي طرح‌هاي اکتشاف و حفاري نفت و گاز در آب‌هاي عميق به ويژه حوزه درياي خزر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصولي درباره احتمال مشارکت شرکت نفت خزر با شرکت پتروبراس برزيل به منظور فعاليت اکتشافي و حفاري در آب‌هاي عميق درياي خزر گفت: بر اساس مذاکرات وزير نفت که با وزير انرژي و صنعت برزيل انجام شده و با توجه به سابقه طولاني شرکت پتروبراس در حوزه آب‌هاي عميق قرار شده کميته مشترکي بين ايران و برزيل در حوزه نفت و گاز تشکيل شود.
وي با تاکيد بر اينکه از شرکت نفت خزر هم دعوت شده است تا در اين کميته حضور داشته باشد، تصريح کرد: با عضويت در اين کميته پيش‌بيني مي‌شود بتوانيم از تجربيات شرکت‌هاي برزيلي در حوزه حفاري و اکتشاف نفت و گاز در آب‌هاي عميق استفاده کنيم.
مدير عامل شرکت نفت خزر با تاکيد بر اين‌که شرکت نفت خزر در سال‌هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ مذاکرات مفصلي با شرکت پتروبراس برزيل انجام داده بود، اظهار کرد: حتي در اين مدت تفاهم‌نامه‌اي هم بين شرکت نفت خزر ايران و پتروبراس برزيل امضا شده بود و بنا بود تفاهم‌نامه‌اي براي دو بلوک اکتشافي در درياي خزر امضا شود.
عضو هيات مديره شرکت نفت خزر با تاکيد بر اين‌که با اعلام خبر کشف ميادين جديد هيدروکربوري در حوزه آمريکاي شمالي ادامه همکاري‌ها بين شرکت نفت خزر و پتروبراس برزيل منتفي شد، بيان کرد: با اين وجود با توجه به احتمال لغو تحريم‌ها، به دنبال اين هستيم فعاليت‌هايي که از قبل شروع شده بود را ادامه دهيم.
اصولي با يادآوري اين‌که اين کميته براي بررسي امکان همکاري‌هاي دوجانبه نفتي بين ايران و برزيل تشکيل شده است، خاطرنشان کرد: اميدواريم با تشکل اين کميته و همکاري با شرکت‌هاي برزيلي، امکان انتقال تجربيات و تکنولوژي‌هاي نفتي آب‌هاي عميق براي صنعت نفت کشور به ويژه در حوزه درياي خزر فراهم شود.
بيژن زنگنه، وزير نفت، اخيرا در ديدار با «آرماندو مونتيرو»، وزير توسعه، صنعت و تجارت خارجي برزيل، با اعلام اين‌که برزيل در زمينه حفاري و توليد نفت در آب‌هاي عميق تجربه‌هاي مطلوبي دارد، گفته است: از اين‌رو با توجه به نيازي که ايران به اين تجارب در آب‌هاي عميق درياي خزر داريم، مي‌توانيم در اين زمينه همکاري داشته باشيم.
مهم‌ترين پروژه مشترک شرکت ملي نفت ايران با شرکت پتروبراس برزيل کشف ذخاير جديد هيدروکربوري در بلوک‌هاي اکتشافي ايران در خليج‌فارس همچون تفتان بود.
در اين بين هر چند اين شرکت برزيلي با حفاري دو حلقه چاه از کشف ذخاير نفتي اقتصادي در اين بلوک اکتشافي ايران در خليج‌فارس خبر داده بودند، اما؛ مسوولان مديريت وقت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران تاکيد کرده بودند: نفت کشف شده توسط پتروبراس برزيل در ميدان تفتان خليج‌فارس قابل توجه و داراي توجيه اقتصادي بالايي نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن