تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813219822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زوجیت یعنی توان ممزوج شدن/برای ازدواج به دنبال کشف طرف مقابل نباشید


واضح آرشیو وب فارسی:دانا: کارشناس و مشاور ازدواج گفت : به علت توانمندی در دو جزء آب و قند که همان قابلیت ممزوج شدن است و در اثر ترکیب این دو ماده، ماده سومی بدست می آید که نه آب است و نه قند در حالی که در هر قطره از آن هم قند وجود دارد و هم آب. زوجیت یعنی توان ممزوج شدن.به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از نسیم زنجان ، همایشی با عنوان «ای عشق مددکن که به سامان برسیم» با سخنرانی دکتر حبشی کارشناس و مشاور ازدواج و به همت کانون نسل باران در دانشگاه زنجان برگزار شد. در این برنامه حبشی، کارشناس و مشاوره ازدواج با اشاره به لزوم توجه به معنای حقیقی ازدواج تصریح کرد: ازدواج یک قابلیت است که با ثبت و سند بدست نمی آید. ازدواج یعنی زوجیت که انسان فرصت و قابلیت آمیختگی پیدا می کند. وی افزود: به علت توانمندی در دو جزء آب و قند که همان قابلیت ممزوج شدن است و در اثر ترکیب این دو ماده، ماده سومی بدست می آید که نه آب است و نه قند در حالی که در هر قطره از آن هم قند وجود دارد و هم آب. زوجیت یعنی توان ممزوج شدن. حبشی تصریح کرد : قابلیت ممزوج شدن قابلیتی است که باعث می شود قندی که شیرینی آن در خودش است و هویدا نیست پس از ممزوج شدن متبلور شده و این شیرینی مشخص شود. زوجیت یعنی قدرت عبور از من ها و منیت ها. حبشی با اشاره به بهانه گیری برخی برای عدم ازدواج خاطرنشان کرد: برخی عدم ازدواج خود را این گونه اعلام می کنند که نمی خواهیم به فرد دیگری سخت بگیریم و خواسته خود را بر او تحمیل کنیم. به این افراد باید گفت که سخت نگرفتن بر دیگران ملاحظه خوبی است؛ اما اگر نخواهیم ازدواج کنیم نقض غرض کرده ایم. این کارشناس افزود: اگر عدم فشار قرار دادن دیگران دلیل موجهی برای عدم ازدواج بود که در این صورت باید تجرد در جامعه اشتیاق فراوان پیدا می کرد. این مسئله مشکلات فراوانی دارد و یکی از اینها تنوع طلبی است که انسان هر روز میل به چیزی پیدا می کند. روزی میل به صدای زیبا دارد و روزی میل به قد و قامت و روز دیگر میل به چیز دیگر. مشکل بزرگ چنین رفتاری این است که دیگران اسباب بازی میل و رفتار این فرد می شوند. حبشی با اشاره لزوم توجه به جوانب مختلف در قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: قبل از ازدواج باید دو کار کرد. اول اینکه منش ها و آرمان ها و اعتقادات را شناخت و با فردی ازدواج کرد که میزان هماهنگی با این فرد برای ازدواج بخواند. توجه صرف نسبت به چهره طرف مقابل نوعی از خودخواهی است. وی افزود: دوم اینکه باید سهم آمادگی های خود را برای زوجیت رصد کنیم. کسی که فقط به فکر به خود باشد توانمندی زوجیت را در خود فراهم نکرده است. ایشان با اشاره به مثالی توانایی زوجیت را اینگونه بیان کرد: دانشجویی که در خوابگاه با صدای بلند و بدون توجه به مطالعه دیگران موسیقی گوش می دهد، و در پاسخ به اعتراض سایر افراد، آن ها را به بیرون رفتن از اتاق توصیه می کند نشان از این دارد که هنوز توانمندی زوجیت را در خود فراهم نکرده است و آمادگی برای ازدواج در وی وجود ندارد. وی تصریح کرد : اما دانشجویی دیگر را فرض کنید که ظرف غذای هم اتاقی خود روی زمین مانده و این دانشجو به جای غرزدن بر سر هم اتاقی خود، زحمت شستن آن ها را به خود می دهد و با خود می گوید که شاید دوستش درس داشته و یا مشکلی دارد که نتوانسته ظرف های خود را بشوید. چنین فردی در زندگی آتی خود از هر قدمی که بردارد نتایج گهرباری دریافت خواهد کرد. این کارشناس عدم شناخت پیش از ازدواج را معضل دانست و تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی در ازدواج شناخت است. اگر بخواهیم یک رشته تحصیلی انتخاب کنیم تمامی تلاش خود را برای شناخت در این رشته به کار می بندیم زیرا اگر به مواردی چون تطابق با علاقمندی های ما و جزییات دیگر توجه نداشته باشیم به مشکل برخواهیم خورد. وی افزود: برای تمامی تصمیم های خود حتی اگر جزئی و ساده باشد به شناخت احتیاج داریم. حالا اگر می خواهیم به یک انسان برسیم احتیاج ما به شناخت دوچندان می شود. اشکال عمده ما در روش های شناخت است. برای شناخت روش هایی وجود دارد که البته هر کدام از این روش ها با اشکالاتی همراه است. حبشی در بیان روش های شناخت به دو روش اشاره کرد و افزود: روش اول شناخت از طریق خانواده است که از زمان های قدیم نیز وجود داشته است. در این روش مدیریت کار بر عهده خانواده است. باید توجه داشت که اگر این روش عرضه می گردد بایستی خانواده ها نگاه عادلانه ای داشته باشند. این کارشناس خانواده روش فوق را دارای اشکالاتی دانست و تصریح کرد: این روش دارای اشکالاتی است که می توان مهمترین آن ها را نبود زمان کافی برای شناخت دانست. عرف این گونه است که ابتدا خانم هایی از طرف خانواده پسر به دیدار دختر و خانواده او می روند ولی کمتر پیش آمده که پسر نیز با خانواده خود همراه شود در حالی که انتخاب بایستی توسط پسر صورت گیرد. حبشی افزود: در مواردی که پسر با خانواده خود نیز همراه می گردد زمان گفت و گوهای میان دختر بسیار کوتاه بوده در حالی که بایستی حداقل 5الی6 ساعت گفت و گو صورت گیرد. حبشی با ذکر مثالی از قراردادن زمان کوتاه برای صحبت پیش از ازدواج انتقاد کرده و تصریح کرد: از یکی از مشاورانم که پیش از طلاق خود مراجعه کرده بود از میزان گفت و گو با همسر خود پیش از ازدواج پرسیدم که وی گفت 20 الی 30 دقیقه گفت و گو انجام شد. همین مساله نشان از اهمیت گفت و گوهای پیش از ازدواج دارد. وی با اشاره به روش دوم شناخت خاطرنشان کرد: روش دوم نیز مبتنی بر شناخت از طریق جوان است که این روش نیز همانند روش نخست مشکلاتی با خود به همراه دارد. وی افزود: یکی از اشکالات مهم این روش، عاطفه، شور، نیاز و کشش جوان است. همین عوامل وابستگی، درگیری و در مواردی هم متاسفانه بهره برداری بوجود آورده است. حبشی شناخت حاصله از این نوع شناخت را نادرست دانست و تصریح کرد: ممکن است در این روش شناخت بوجود آید ولی این نوع شناخت چون دارای ریشه نادرستی است موثر و مفید نیست. متاسفانه بیشتر نتایجی که پسرها از این نوع گفت و گو دارند این است که آیا دختر پسر را قبول دارد؟ و در مقابل دختر هم به دنبال این است که ببیند آیا پسر واقعا خواهان دختر است؟ کارشناس ازدواج و خانواده راهکاری نیز برای شناخت عرضه کرده و افزود: شناخت از طریقی که جوانان می خواهند که همان کشف دیگران است هرگز وجود ندارد زیرا انسان بسیار پیچیده است اما مسائلی وجود دارد که توجه به آن،شناخت را تا حدودی میسر می سازد. حبشی افزود: تنها راه شناخت این است که طرفین خود را برای دیگری بشناسانند. فرد نباید تلاش کند که به کشف دیگری بپردازد بلکه باید خود را بشناساند. ابتدا باید از شکل گیری خود تا به امروز بگوید و سپس راجب اعتقادات خود صحبت کند که به چه چیزهایی و چه میزان معتقد است و چه میزان به اعتقادات خود اهمیت می دهد. وی تصریح کرد: سپس باید از روحیات خود گفته و بصورت کاملا جزئی و با آوردن مثال ها و مصادیق صحبت کند و دیگر اینکه باید شرح روشنی از خوشامدها و بدآمدها بدهد. صحبت راجب این موارد می تواند تاحدودی شناخت لازمه را پدید آورد.


جمعه ، ۱۵آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دانا]
[مشاهده در: www.dana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن