تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806799158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ دستگاهی حاضر نیست مسئولیت خود درباره معتادین خیابانی را به خوبی عمل کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هیچ دستگاهی حاضر نیست مسئولیت خود درباره معتادین خیابانی را به خوبی عمل کند
طرح جمع‌آوری معتادان از حرف تا عمل در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سخنگوی نیروی انتظامی بررسی شد


افشار: 80 درصد معتادان پس از ترک به دامان اعتیاد بازمی‌گردند/ سردار منتظر المهدی: نیروی انتظامی آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر را دارد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پرویز افشار سخنگوی مبارزه با مواد مخدر و سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی امشب 14 آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی طرح جمع‌آوری معتادان پرداختند.


افشار در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون طرح جمع‌آوری معتادان گفت: وجود معتادان واقعیتی غیرقابل‌انکار است.


سخنگوی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که دستگاه‌های متعددی باید در بحث ، پیشگیری، درمان و صیانت اقدام کنند بیان کرد: معتادان خیابانی در طی چند سال گذشته افزایش یافته است.


وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در کشور تصریح کرد: کسانی که از مواد سنتی استفاده می‌کنند ده سال طول می‌کشد تا آن‌ها به آخر خط برسند.


 با افزایش معتادان خیابانی روبرو هستیم

افشار با اشاره به این که با افزایش معتادان خیابانی روبرو هستیم گفت: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران امضا کرده‌ایم تا ظرفیت برای درمان، نگه‌داری و سم زدایی افزایش یابد.


سخنگوی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که تعداد قابل‌توجهی از مراکز ماده 15 مشخص شده که چقدر ظرفیت خالی دارند ادامه داد: چند مرکز اقامتی را شهرداری بازسازی کرده و در اختیار قرار گرفته شده است.


 80 درصد معتادان پس از ترک به دامان اعتیاد  بازمی‌گردند

وی با اشاره به این که بیماری اعتیاد مزمن است گفت: متأسفانه 80 درصد معتادان مجدداً به دامن اعتیاد باز می‌گردند.


افشار با اشاره به این که در 22 منطقه شهرداری  تهران مراکز ساماندهی و صیانت شروع به کار کرده‌اند افزود: در هر منطقه دو واحد 150 نفره به نام مرکز بهاران ایجاد خواهد شد.


سخنگوی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که ستاد مبارزه با مواد مخدر در این حوزه چه نقشی را ایفا می‌کند افزود: جمع‌آوری معتادین تنها نسخه شفابخش برای پاک کردن چهره شهر نیست.


 سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به این که امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانده نیروی انتظامی معضل خانمان‌سوز مواد مخدر است به گونه‌ای که نیروی انتظامی به طور قطع به این مسئولیت خود واقف است.


 نیروی انتظامی آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر است

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به این که نیروی انتظامی آمادگی صد درصدی برای اجرای وظایفش را دارد ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر را دارد.

تخصیص 30 میلیون اعتبار برای پوشش بیمه درمان معتادین

افشار با بیان این که در حال حاضر بار درمان معتادین در کشور بیشتر  در درست بخش خصوصی،NJO ها و خود معتادین است گفت: آن‌هایی که تمکن دارند خودشان به دنبال درمان می روند اما در خصوص معتادینی که تمکن ندارند جلسات مکرری را با وزارت تعاون داشتیم و در ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز مصوبه را گذراندیم که نهایتاً امسال امکان ایجاد پوشش بیمه درمانی برای بخشی از این معتادین فراهم شده است و دولت مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار برای معتادین کم بضاعت در نظر گرفته تا این افراد را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

 بخش قابل‌توجهی از معتادین خیابانی بی‌بضاعت هستند

 سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که بخش قابل‌توجهی از معتادین خیابانی بی‌بضاعت هستند گفت: پوشش بیمه درمانی برای معتادین بی‌بضاعت تحقق پیدا نکرده البته این اقدام در 16 استان کشور شروع‌شده که یکی از این استان‌ها تهران است و باید به سراسر کشور تسری پیدا کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تنها نسخه جمع‌آوری معتادین خیابانی نیست بلکه حلقه مفقوده ساماندهی معتادینی است که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها قابلیت ساماندهی در دل اجتماع را دارند.

افشار همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مقابله با معتادین  به گفته سردار ساجدی نیا ده درصد کاهش پیدا کرده است اظهار داشت:  من این آمار را قبول ندارم، اتفاقاً ما امسال افزایش خدمت رسانی به معتادین خیابانی را داریم و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر بودجه اضافه‌ای را بر بودجه‌های سال قبل در این رابطه قرار داده که رقم آن نیز قابل توجه است ضمن این که معادل این رقم را وزارت بهداشت و همچنین سازمان بهزیستی نیز گذاشته‌اند و شهرداری نیز عنوان کرده که 3 برابر بودجه‌ای که ما برای ساماندهی معتادین خیابانی می‌گذاریم برای ارائه خدمت به آن‌ها قرار دهد.

جمع‌آوری معتادین خیابانی مطالبه مردم است

در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری امشب سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی نیز درباره این که آیا طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر دوباره انجام خواهد شد گفت: پلیس دیگر بیش از این نمی‌تواند منتظر اقدامات دستگاه ذی‌ربط دیگر باشد چرا که جمع‌آوری معتادین خیابانی مطالبه و دغدغه مردم و همچنین مطالبه خود ما است.

وی در ادامه به ارتباط آمار معتادین و جرائم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 50 درصد سرقت‌ها توسط همین معتادین انجام می‌شود و این جا نیز باید تاکید کنم تا زیرساخت‌های ساماندهی معتادین  فراهم نشود جمع‌آوری آن‌ها نتیجه لازم را نخواهد داد.

 سخنگوی نیروی انتظامی با بیان این که طرح جمع‌آوری معتادین همه روزه اجرا شده است یادآور شد: امروز نیز کارگروهی تشکیل شده و روی این بحث فکر می‌کنم که اگر حتی سازمان‌های دیگر هم وظیفه خود را در این رابطه انجام ندهند پلیس چگونه می‌تواند تا یک ماه آینده اقدام و همه معتادین را جمع‌آوری کند.

منتظرالمهدی همچنین اظهار داشت: در جلسه‌ای که با دوستان خود در شهرداری  و نهادهای ذی‌ربط داشتیم اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و آن‌ها نیز تلاش دارند که زیرساخت‌ها برای ساماندهی معتادین فراهم شود و ما نیز امیدواریم با این همدلی که بین دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد شده بتوانیم طی یک ماه آینده این مشکل را حل کنیم.

در ادامه اظهارات سردار منتظرالمهدی افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز با تاکید بر این که جمع‌آوری معتادین تنها نسخه شفابخش نیست گفت: به دنبال جمع‌آوری معتادین ما نیازمند بازتوانی، توانمندسازی و حمایت اجتماعی از این افراد هستیم که اگر این اتفاقات نیفتد ما همچنان با این چرخه معیوب دستگیری و تکرار روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: نگاه ما این است که از طریق NJO ها ، افزایش خدمات و کاهش آسیب معتادین بتوانیم برگشت مجدد آن‌ها را به اعتیاد کم کنیم.

 کاهش جرائم با جمع‌آوری معتادین متجاهر امری کاملاً موقت است

وی همچنین خاطر نشان کرد: کاهش جرائم با جمع‌آوری معتادین یک امر کاملاً موقت است و پس از این که معتادین به محیط برمی‌گردند جرائم به همان نسبت بالا می رود.

حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز اظهار داشت: در جلسات متعددی که در کمیته قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادستان کل کشور در رابطه با تعیین تکلیف معتادان خیابانی داشته‌ایم تصمیماتی اتخاذ شده که امیدواریم اجرای آن‌ها بتواند گام مهمی در جهت رفع این معضل باشد.

ساماندهی معتادین خیابانی نیازمند بسترسازی و هزینه‌های بیشتر است

وی  اضافه کرد: واقعیت امر این است که تعداد معتادین که بعضاً دارای بیماری هستند و از خانواده ترد شده‌اند برای ساماندهی آن‌ها نیازمند بسترهای لازم و هزینه‌های بیشتر و مکان‌های کافی برای بستری شدن و کاهش آسیب آن‌ها هستیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان این که اعتبارات برای بسترسازی ساماندهی معتادین اندک است گفت: این مشکل ریشه‌دار است و نیازمند اعتبارات بیشتری است.

 هیچ دستگاهی حاضر نیست مسئولیت خود درباره معتادین خیابانی را به خوبی عمل کند

در بخش پایانی این برنامه حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: حدود سه سال پیش سردار ساجدی نیا در مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی تعداد معتادین متجاهر خیابانی در تهران را حدود 7 هزار نفر اعلام کرد که در سال 94 این تعداد به 15 هزار نفر رسیده است که 55 تا 60 درصد آن‌ها در محله‌های جنوب شهر متمرکز شده‌اند و در رابطه با ساماندهی این افراد هیچ دستگاهی حاضر نیست مسئولیت خود را به خوبی عمل کند.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری تهران قانوناً برای ساماندهی معتادین خیابانی مسئولیتی ندارد اما در این رابطه قبول مسئولیت کرده است.

انتهای پیام/




اشتراک گذاری







۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن