تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در اروميه وجود دارد/دستور آخوندي براي توانمندسازي مناطق هدف در آذربايجان‌غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱ق.ظ)
۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در اروميه وجود دارد/دستور آخوندي براي توانمندسازي مناطق هدف در آذربايجان‌غربي موج - عضو ستاد بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف احياء، بهسازي و نوسازي شهري آذربايجان شرقي گفت: شهر اروميه در حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد که ۴۱۷ هکتار آن بافت فرسوده است. بخش قابل‌توجه آن هم مربوط به مناطق حاشيه‌اي و سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس حسنخاني گفت: بازآفريني بافت‌هاي فرسوده و توانمندسازي سکونت‌گاه‌هاي غير رسمي از جمله برنامه‌هاي اين ستاد در استان است که با همکاري وزارت راه و کميته‌هاي مرتبط اجراي آن‌ها را پيگيري مي‌کنيم.
وي در خصوص جلسه مشترک ستاد ملي بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف احيا، بهسازي و نوسازي شهري با ستاد استان آذربايجان غربي اظهار کرد: در اين جلسه طرح‌هايي براي تحول شهري بافت‌هاي فرسوده شهرهاي استان تصويب شد که از جمله چند طرح از طرف شهرداري اروميه پيشنهاد شد و در جلسه به تصويب رسيد.
حسنخاني اضافه کرد: در کنار اين بحث توانمندسازي مناطق حاشيه‌اي و سکونت‌گاه‌هاي غير رسمي هم مطرح شد.‌
وي افزود: در مناطق حاشيه‌اي ما دچار معضلات اجتماعي امنيتي و فرهنگي خاصي هستيم. بنابراين دستگاه‌هاي خدمات‌رسان بايد طرح‌هاي توانمندسازي خودشان را ارائه دهند تا کساني که در اين مناطق زندگي مي‌کنند از حداقل‌هاي زندگي شهري اعم از آموزش، بهداشت، حمل‌ونقل، ورزش و فضاهاي فرهنگي برخوردار شوند.
فرماندار اروميه افزود: کارهاي خوب و قابل‌توجهي صورت گرفته و وزير محترم راه و شهرسازي هم دستوراتي ارائه کرد که سريعا در اين مناطق نسبت به شاخص‌هاي گفته‌شده توانمندسازي انجام بگيرد.
وي ادامه داد: بحث ديگر سکونت‌گاه‌هاي غير رسمي است که در واقع از معضلات شهرهاي بزرگ است. مخصوصا روستاهايي که در حريم شهرها واقع شده‌اند. اين روستاها روز به روز گسترده‌تر مي‌شوند و بخش قابل‌توجهي از ساخت‌وسازهايي که در اين مناطق صورت مي‌گيرد خارج از ضوابط است. در اين جلسه مقرر شد که اصلاحاتي در قوانين و مقررات صورت بگيرد و همچنين مديريت شهري برنامه جامع و کاملي درباره اين سکونت‌گاه‌ها داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن