تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805254742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا گاوپرستان در مالزی آزادند اما شیعیان روانه زندان می شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:موعود: بر اساس مستندات و به زبان آمار و ارقام ، شکی نیست که برخی کشورهای عربی که دارای گرایش وهابی هستند؛ تاثیر بسیار عمیقی بر موضع گیری های رهبران مالزی دارند. تاثیری که توانسته قید و بندهای بسیاری بر شیعیان تحمیل کند؛ در حالی که تعداد آنها در بهترین وجه ممکن، از 30 هزار نفر بیش نیست.به گزارش موعود، از زمانی که پای دشداشه کوتاهْ پوشانِ سلفی، به خاک مالزی رسید و دروازه های این کشور به روی جیب های مملو از دلارهای نفتی گشوده شد؛ فشارها مضاعف شده و استبداد علیه اقلیت های دینی و مذهبی، در این کشورِ سلطنتیِ مسلمان، فزونی گرفت. کشورهای حاشیه خلیج فارس کنترل شاهرگ های اقتصادی این کشور را در دست دارند و از میان این کشورها؛ عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر، بزرگترین سرمایه گذاران خلیجی در مالزی به شمار می آیند. این وام داری و وابستگی اقتصادی کشور مالزی به دلارهای نفتی خلیجی، موجب شده راهی جز سرفرود آوردن و تسلیم شدن در برابر این سرمایه گذاران باقی نماند. و از آنجا که جنبش وهابی با گام های استوار و محکمی به سوی کنترل سلطه و نفوذ خود در ساختار حکومتی مالزی به پیش می رود، و از آنجا که همزیستی با اندیشه دیگری در ادبیات جریان های فکری وهابی هیچ جایی ندارد و تکفیر تنها ابزار تعامل با اندیشه دیگران است؛ پس طبیعی است که شیعیان -پیش از هر اقلیت دیگری- اولین هدف این سرکوب باشند. به ویژه اینکه اتهام ارتباط داشتن با ایرانِ شیعی؛ اتهام حاضر و آماده ای است، چه بجا بوده باشد، چه نابجا. از این بابت و بر اساس اطلاعات موثق، در نهایت اطمینان باید گفت که پرونده آزادی های فردی و مذهبی در مالزی، موضوعی تماما سیاسی، و فرقه گرایی در جای جای آن رسوخ کرده است. شیعیان این کشور، ساخته و پرداخته ایران و محصولی ایرانی نیستند که به صورت قاچاق وارد این کشور شده باشند ، بلکه دهه ها و قرن ها پیش از به استقلال رسیدن مالزی، در این کشور پا گرفتند و این، حقیقتی است تاریخی و غیر قابل انکار. تمام مسئله این است که تقدیر چنین بود که این اقلیت، اشتراک مذهبی با ایران داشته باشد . امّا ، حرف و حدیث ها همگی خیال پردازی و خالی از واقعیت است. به دور از عقل و منطق است کشور بزرگی مانند ایران که سیاست و خم وچم های آن را خیلی خوب می شناسد؛ به خاطر اقلیتی که -یک در هزارِ- جمعیت مالزی را هم تشکیل نمی دهد، آبرو، اعتبار، و روابط سیاسی خود، و حتی منافع اقتصادی اش را نیز به مخاطره بیفکند. بر اساس مستندات و به زبان آمار و ارقام ، شکی نیست که برخی کشورهای عربی که دارای گرایش وهابی هستند؛ تاثیر بسیار عمیقی بر موضع گیری های رهبران مالزی دارند. تاثیری که توانسته قید و بندهای بسیاری بر شیعیان تحمیل کند؛ در حالی که تعداد آنها در بهترین وجه ممکن، از 30 هزار نفر بیش نیست. متاسفانه حتی ماهاتیر محمد، سیاستمدار و دیپلمات باتجربه مالزی، و مرد تحول و توسعه مدرن این کشور، نتوانسته از دایره تنگ فرقه گرایی رها شود بلکه سردمدار بیزاری و نفرت از این اقلیت شده است. وی در سال 2013 و برای چندبار، وجود شیعیان را خطری واقعی تلقی کرد،که اهل سنت، و فراتر از آن؛ بافت اجتماعی آن کشور را تهدید می کند. البته اخیرا موضعگیری خود را تغییر داده و آنان را مانند دیگر اقلیت های کشور دانسته، و مردم را به دوری از فرقه گرایی و اختلافات و جنگ خوانده است. با این حال، فضای عمومی حاکم بر مالزی، هنوز هم صبغه شیعه ستیزی دارد و سالیانه ده ها شهروند فقط به جرم اعلام شیعه بودنشانبه زندان افتاده اند. سئوال اینجاست که؛ آیا این بحران زایی بی سابقه طی سه سال گذشته علیه اقلیت شیعه در مالزی، مناسب تعداد و حجم و نوع فعالیت آنها است؟ یکی از برجسته ترین چهره های مذهبی در مالزی که مسئول یکی از چهار حوزه علمیه شیعی در کوالالامپور است به این سؤال پاسخ منفی می دهد و وضعیت هم مذهبان خود را به این شکل توصیف می کند: «ما در مالزی به دو گروه تقسیم می شویم. گروهی تشیع خود را آشکارا نشان می دهند و خود را در معرض بازداشت از سوی مقامات امنیتی این کشور قرار می دهند، و گروه دیگر با خودداری بیشتری برخورد می کنند و مذهب خود را مخفی می کنند و خود را از مشکلات و تبعات ابراز تشیع، به دور می دارند». وی در ادامه گفت: «ما حوزه علمیه مان را ده سال پیش تأسیس کردیم و هر هفته صدها نفر برای شرکت در حلقه های دروس فقه، اخلاق و عقاید حضرت آیت الله خامنه ای به این حوزه ها مراجعه می کنند. اعیاد و حتی عزاداری مذهبی نیز برگزار می کنیم اما به تبلیغ و ترویج مذهب نمی پردازیم، و درس های ما صرفا مختص به شیعیان است». این چهره بارز مذهبی ضمن درخواست عدم اعلام نامش، درباره موضوع تخریب حسینه ها در مالزی و مهاجرت دادن اجباری شیعیان به کشورهای اصلی خود میگوید: «سال هاست به شیعیان ظلم می شود و وهابی های تندرو و نیروهای مخالف که در ساختار قدرت در مالزی نفوذ کرده اند تلاش های زیادی، حتی از راه های قانونی برای اجرای تهدیدات ضد شیعی خود نموده اند اما قانون اساسی صریحا به رسمی بودن 4 مذهب اسلام، اقرار دارد. به طوری که می توانم بگویم تا کنون هیچ مورد تخریب حسینیه یا مرکز دینی یا مهاجرت دادن اجباری شیعیان به کشورهای اصلی شان مشاهده نشده است.» که منظور از کشورهای اصلی پاکستان، بنگلادش، هند و افغانستان است. شاید هم در سایه فعالیت بیش از 30 حسینیه و حوزه علمیه شیعی در سراسر مالزی، نزاع میان یک اقلیت معدود و اکثریت حاکم بر کشور در سال های اخیر فزونی گرفته باشد، اما فعالیت هیچ کدام از این مراکز آشکارا نبوده و شمار تقریبی دو یا سه هزار نفر به این اماکن تردد دارند. «حوزه علمیه امام رضا»، «حوزه علمیه ام ابیها»، «حوزه علمیه امیرالمؤمنین(علیه السلام)» و «حسینیه الحجة» از جمله مراکز فعال در پایتخت مالزی هستند. اکنون باید پرسید با این اوضاع، چگونه است که شیعیان، موضع خطر سازی، بر زندگی 33 میلیون نفری جمعیت مالزی دارند؟ اینجاست که درمی یابیم با وجود تمام پیشرفت های علمی در این کشور مسلمان و در کنار جهش تکنولوژیکی که در دهه ها گذشته در این کشور حاصل شد، هنوز هم عقب ماندگی، از برجسته ترین عناوین پرونده حقوق بشر در این کشور است حتی اگر بخش کوچک و اقلیتی از این کشور را در بر گیرد. این درحالی است که بودائیان و هندوها در نهایت آزادی به گاوپرستی و بت پرستی خود مشغولند! البته قصد این نیست که به کل یک جامعه اتهام وارد کرد و یا آن را مورد سوء ظن قرار داد بلکه انگشت اتهام به سوی حاکمیتی نشانه رفته که در حق یک گروه از ملت خود، ظلم روا می دارد. در این راستا باید اشاره کرد که اکثریت مسلمانان مالزی از پیروان مکتب شافعی و محبان اهل بیت رسول(صلی الله علیه وآله) هستند. منبع: مشرق


پنجشنبه ، ۱۴آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موعود]
[مشاهده در: www.mouood.org]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن